Gjest ts Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Er en voksen dame som for ett halvt år siden traff en koselig og likandes kar via nettet. Møttes etter ganske kort tid og alt var bare helt knall. Begge har onger og de ble etterhvert introdusert og alt virka helt greit. Men saken er at for kort tid siden så forandra han seg plutselig synes jeg. Vi pleier å småprate litt på fb på kveldene og ellers når vi begge er hjemme. Møtes kanskje sånn ca ett par ganger pr uke og overnatter hver 14 dag pga ongene. Den siste tiden har han sluttet å prate til meg på fb, svarer tilbake stort sett når jeg tar kontakt men er slutt på at han skriver først. og det går ikke på at jeg lar han få tid til å skrive først nei. Prøvde en kveld å ringe han da han ikke svarte meg på fb men da tok han ikke tlf noe han alltid pleier å gjøre!! Skyldte i etterkant på at tlf hadde kortslutta... har nå i pinsa spurt ett par ganger om jeg kunne ta meg en tur men da er han plutselig så opptatt. Nå i dag har han vært pålogga fb i mange timer uten å ta kontakt. jeg skrev ett muntert go morgen :-) for ett par timer siden men ikke noe svar. Senest forrige helg, og på tirsdag, virket alt til å være i den skjønneste orden. Ikke noe tegn til at noe var galt. Vet det høres ut som fjortisfakte dette her men vi er voksne mennesker begge to. Hva er det som skjer da? Virker som interessen en borte eller på vei bort ihvertfall. Vil gjerne snakke med han om det men det er ikke enkelt når jeg ikke oppnår kontakt.Kan synes som det er kommet en ny dame som har fenget hans oppmerksomhet eller er det bare jeg som tenker og analyserer for mye?? det er bare så merkelig at alt tydeligvis har skjedd over natta... eller kan det være noe helt anna og jeg ikke har noe å bekymre meg for? Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Snakk med ham om det, eneste måten å finne ut hva han føler Lenke til kommentar
Gjest ts Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Ja det er jo akkurat det jeg vil men når jeg ikke får han i tale da?? Logga seg nettopp av fb og jeg prøvde å ringe han - 2 ganger - uten at han tok tlf.!! Får vel dra til han i kveld uanmeldt og kreve noen svar. Skjønne vel egentlig hva som er i ferd med å skje men synes han kan være mann nok til å se meg i øya og si det rett ut!! Lenke til kommentar
Gjest ts Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Bare en liten oppdatering for de som er interesert... Dro hjem til han i kveld uanmeldt. Virka litt overraska over å se meg men fikk da komme inn. Og det gikk da som jeg hadde venta... Han hadde ikke de rette følesene for meg, eller de var ikke sterke nok til å bygge ett forhold på mente han og det var da ikke rettferdig overfor meg eller barna involvert at vi fortsatte. Og det er jeg enig i da. Er ikke helt det rette fundamnetet å bygge ett forhold på det. Det ante meg at det var grunnen så det var egentlig ikke noen stor bombe. Litt lettet over at jeg dro til han i kveld og avkrvde noen svar selv om jeg er trist og lei meg akkurat no da.Slipper ihvertfall å gå å gruble og tenke, kan heller se tilbake på gode minner. Men litt sårt å tenke på hva som kunna ha vært da men... men livet går videre og har da vært ute en vinterdag før så skal nok stå han av... Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Synd at det endte sånn. Men er bedre det, enn å leve et liv sammen uten følelser. Han burde tatt kontakt før du gjorde, i og med det var han som prøvde å unngå å fortelle hva han følte. Lykke til videre! Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) For meg høres det ut som du har vært for needy og da er det logisk at han dumper deg. Han får ikke rom for følelser hvis du er needy. På tide å bli voksen og lære livets spilleregler. Hvis en dame er needy, maser og tilmed kommer uanmeldt, så hadde jeg dumpet henne med det samme. Jeg har opplevd at en jeg var sammen med maste selv om hun visste at jeg var ganske travel. Hun spurte tilmed om jeg hadde truffet andre damer. Hvis jeg på stående fot ikke kan svare på telefonen eller melding så er jeg faktisk opptatt og hvis hun ikke kan respektere det så får hun finne en mann med lav sosial verdi og som godtar hva som helst. Det er en fryktelig lei tendens til at damer hvis man flytter sammen tror man skal ha kvalitetstid hver bidige dag. I et forhold skal man utfylle hverandre best mulig, ikke være avhengig. En partner skal gjøre at man får mer ut av det man allerede har i seg selv og skal absolutt ikke være noen erstatning eller løsning for hva man mangler. Hvis man er ulykkelig som singel så blir man iallefall ikke noe mer lykkelig som to. Kanskje man lurer seg selv de to første årene forelskelsen varer, men alle forelskelser går over og hvis det da ikke er noe mer så har man lurt seg selv. Hvis ikke forholdet gjør at 1 + 1 = 11 så er det rett og slett ikke verd det. Endret 25. mai 2010 av BadCat Lenke til kommentar
Gjest ts Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Needy?? Er det noe jeg ikke har vært så er det needy. Er det så mye forlangt å ønske å tilbringe 1 kveld med kjæresten sin i løpet av pinsa? Synes ikke det jeg nei!! Det har for det meste vært HAN som har tatt kontakt og vært den pådrivende part så er det noen som har vært needy så er det han. Og er det noe rart at jeg reagerte på at han helt ut av det blå sluttet å ta tlf og svare på mld når han ALLTID har gjort det tidligere? Og sluttet å ta kontakt selv? Er lov å stille seg spørsmål da når oppførselen plutselig forandrer seg. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) "Er det så mye forlangt å ønske å tilbringe 1 kveld med kjæresten sin i løpet av pinsa?" Du er needy. En som ikke er needy ønsker ingen ting, men kan være åpen for noe. Prøv å bytte ordet "ønske" til "kreve" i den setningen, så ser du hvor kort unna du er å være superneedy. Hvis du ikke krever noe av en kjæreste så vil du få i pose og sekk dersom dere faktisk har kjemi. Hvis du krever den minste ting vil en kjæreste være redd for å gi noe som helst. Det blir selvfølgelig vanskelig å si helt sikkert siden jeg ikke kjenner til situasjonen, men for meg så virker du fortsatt needy. At han trekker seg unna til tross for at dere har hatt det bra tidligere forsterker mistanken om at du har vært needy. Det er en hårfin grense mellom passe og alt for mye. Det kommer ikke an på hva du forlangte til pinse men hva du har forlangt tidligere. Det må være en grunn til at han har mistet interessen og ingen ting skjer ut av det blå. At du ikke har fått med deg sammenhengen, betyr ikke at det skjedde ut av det blå. At han alltid har tatt telefonen og svart på meldinger tidligere, så betyr ikke det at det ikke kan ha vært for mye. Når du så får begeret til å renne over så slutter han å ta kontakt for du tar allerede for mye kontakt. Hvis du står og prater nede i sentrum med noen du kjenner så må du nødt til å avslutte før samtalen egentlig er over. Da har dere en grunn til å møtes senere. Dersom du fortsetter til motparten blir lei eller får dårlig tid så viser du ikke bare lav sosial verdi, men du vil bli ditchet og kanskje til og med på en måte som gjør deg trist. Et menneske med høy sosial verdi bryr seg ikke om han/hun finner nachspiel eller ei. Etter en runde, så går vedkommende hjem alene og like glad. Et needy menneske med lav sosial verdi vil prøve til det stanger hodet i veggen og er den siste til å gå hjem alene med en dårlig følelse som ødelegger hele kvelden og neste uke uansett hvor bra det var tidligere på kvelden. Samme regel går igjen uansett hva det gjelder i livet og hvis man skjønner hva det går ut på så skal det ikke allverden til for å lykkes med omtrent hva som helst. Dersom man er needy eller prøver for hardt så er man nesten dømt til å gå på en smell. Hvis jeg er småforelsket i en dame, så kan det være fint at det kommer inn noen meldinger, men dersom det går over til kontaktbehov eller til og med krav om kontakt så kan hun bare glemme det. Hvis jeg ikke er tilgjengelig så er jeg ikke det samme hvor mye hun ønsker det. Hun får avtale på forhånd. Jeg slipper ikke det jeg har i hendene bare for at en kjæreste får noen behov, like lite som jeg krever at hun stiller opp for meg. Når begge parter kjenner behovet så vil det komme naturlig uten at noen blir tapende. Hvis hun er needy vil jeg heller få henne ut av bildet først som sist enn å ende opp med et langvarig forhold som går i dass. Det blir omtrent som å ønske at partneren skal ta initiativ til sex. Hvis partneren allerede får mer enn dekket behovet, hvorfor skal partner da ta initiativet til sex. Dersom det i tillegg blir for mye så er det game over. Om så den beste dama ber meg med hjem, så blir jeg faktisk nødt til å takke nei. "Takk for tilbudet, men jeg takker nei. Du skal få nr til kompisen min, han tar hva som helst." Endret 25. mai 2010 av BadCat Lenke til kommentar
brukernavnkongen Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Det skal visst ikke mye til for å være "needy" i dine øyne.. og trådstarter framstår vel strengt tatt ikke som "needy" utifra det hun har skrevet. Du skriver mye bra, men du har endel pussige meninger også. Du slipper aldri "det du har i hendene" om kjæresten din ønsker ditt nærvær? Vel, da er det noe som mangler i forholdet ditt. En man er forelsket i ofrer man det meste for, i hvertfall i startfasen. Er jeg forelsket nok, så skiter jeg i ALT, bortsett fra den utvalgte.. I tillegg tror jeg du bør overveie din egen definisjon av begrepet "sosial verdi", det bør virkelig justeres av en med litt mer kompetanse. Endret 25. mai 2010 av brukernavnkongen Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Sosial verdi er rett og slett hvor populær du er. Hvis du oppfører deg needy, masete og krever masse plass på feil måte så vil det oppfattes som du har lav verdi. Hvis du oppfører deg som du har lav sosial verdi i din gruppering så blir du behandlet deretter. Hvis du oppfører deg som en vinner spiller det egentlig ingen rolle hvor du står hen i praksis da de andre vil tro du har høyere sosial verdi enn du egentlig har. Hvis folk du møter generelt oppfører seg som de kjenner deg bedre enn de egentlig gjør, bruker av sin energi for å gjøre ting med deg, viser vilje til å ivareta dine interesser eller kanskje til og med tror positive ting om deg uten at du fortjener det så er det ganske sikre tegn på at du har høy sosial verdi. Først når du viser verdi så vil kjæreste og venner bli hos deg over tid. Hvis ikke så tar folk deg for gitt og behandler deg deretter. Hvis du ofrer av deg selv fordi du er forelsket i noen, hvorfor skal den andre orke å være sammen med deg over lengre tid? Hvis du oppfører deg slik ovenfor en jente er det godt mulig hun vil benytte seg av deg til hun finner en bedre for å så sette deg på båten. Vi mennesker selv om vi lever i et samfunn er "programmert" som om vi levde i stammer på 2-300 mennesker. Det er derfor sosial verdi er så ufattelig viktig. Endret 25. mai 2010 av BadCat Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Oj, her var det wannabe psykologi på høyt nivå. Lenke til kommentar
brukernavnkongen Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Sosial verdi er rett og slett hvor populær du er. Hvis du oppfører deg needy, masete og krever masse plass så vil det oppfattes som du har lav verdi. Det blir dine ord. Oj, her var det wannabe psykologi på høyt nivå. Jammen er det bra at vi har deg da. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Hvis det er 4 plasser i en taxi til et nachspiel og 5 som skal så skjønner du raskt at du har lav verdi dersom du står igjen alene når de andre har kjørt. Dersom du betyr noe så er det enten en annen som står igjen, eller så har de ordnet så alle kommer med. De fleste vet godt forskjellen ikke få være med overhodet og at andre vil sette himmel og jord i bevegelse for at du skal bli med. Hvis du ikke er invitert til festen og de andre kommer for å låne lydkabel av deg så er det laveste form for sosial verdi om du faktisk låner de kabelen. Et desperat forsøk på aksept. Jeg har faktisk vært så lavt nede i verdi at jeg lånte bort kabelen, men i dag ville jeg sagt. "Sorry, det blir visst ingen musikk i kveld, men jeg kan vurdere å låne bort kabelen for 1000 kr timen." Verdi er hvordan du blir oppfattet av andre gjennom bevisste og ubevisste handlinger. Endret 25. mai 2010 av BadCat Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 BadCat, du er i overkant streng her. Har uansett aldri møtt en dame som har likt meg men ikke vært needy. Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Kan være enig i at det BadCat skriver er i overkant strengt og kan virke slemt på en måte, men sånn er livet og det er til det beste for alle parter på lang sikt. Det ble kalt "wannabe psykologi", men du trenger ikke brenner deg på flammen så mange ganger for å lære at det gjør vondt. Mine to første forhold endte begge etter 1-2 år og årsaken var at de trengte pusterom og frihet. Altså jeg hadde satt de høyere enn meg selv og er du ikke glad i deg selv, kan ikke andre være det heller, så det endte med et stort tap for meg og jeg er ikke intressert i å, igjen, satse på et langvarig forhold som kan gå i vasken etter kort tid. Mine tiltak har styrket min karakter, uten at mitt mål nødvendigvis er "høy sosial verdi", men rettere sagt møte andre på midten hvor jeg ikke lenger er ti ganger mer avhengig av andre enn de er av meg. Men det å vise at interessen ikke lengre er tilstede fra hans side, ved å la være å ta telefonen bevisst eller svare på facebook hvor man ser en person er aktiv i et par timer og egentlig ikke har noe spesielt å foreta seg, hvilket var tilfellet i denne situasjonen, syns jeg er dårlig gjort rett og slett. Det viser at denne "mannen" du intresserer deg for ikke var den pokalen du trodde du ville ha. En som ikke møter problemene og stirrer de rett i øynene og tar seg av det i øyeblikket de oppstår. Han kan ikke kalles mann og du kan ikke kalles "needy" etter å respektløst ha blitt gjort om til "needy" gjennom hans måte å avvise kvinner på. På den annen side burde du kanskje ha tatt hintet og ikke sittet og ventet som et spørsmålstegn (selvom jeg vet du skjønte greia, men følelsene dine lot deg ikke akseptere det), men det kunne jo hende det var noe som hadde dukket opp som gjorde at han ikke kunne ta kontakt, men det blir å overanalysere. Du vil jo tydelig ikke ha en slik person i livet ditt som får deg til å gjøre slike unødvendige ting som å måtte møte opp uanmeldt for å få kontakt og et svar på et relativt simpelt spørsmål. Men lykke til i fremtiden, og ikke forvent noe som helst av andre, men alt av deg selv. Hadde du gjort det hadde du vist respekt for deg selv og glemt denne fyren med det samme dette begynte å surre, det er ikke noe du aksepterer fordi du vil ikke ha dette og du kan få og du er verdt mer enn du tror. Uansett om det går 10 år til neste gang sjangsen byr seg og noen på nytt tar kontakt. Lenke til kommentar
MagicCheeseball Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Vil ikke akkurat kalle det "needy" å spørre om man kan tilbringe en kveld ilag, jesus! Hvordan skal man ellers oppnå sosial kontakt. Sitte å vente på at ting skal skje ut av det blå? Greit at folk ikke skal være for trengende men det finnes grenser! Lenke til kommentar
Gjest ts Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Bare en liten update for de som er interessert... Denne karen det er snakk om her er en enda større drittsekk enn jeg trudde han var. Han var en snartur hjem til meg i kveld for han hadde lovet sønnen min noe på et tidligere tidspunkt og som jeg sa til den kvelden at jeg synes han kunne holde det han hadde lovt han i det minste. sønnen er jo helt uskyldig i alt. Han var smilende og blid når han var her og fikk til og med en klem før han dro. Men han hadde knapt nok rukket å komme seg hjem fra meg og logga seg på fb før han begynte å spy ut på veggen sin massevis meg hugs og hjerter og gud vet hva som han hadde akseptert fra ett visst kvinnemenneske... og skreiv at han savna henne som takk for klemmen liksom. Hæ??? tenkte jeg da. Spurte han her om dagen om det var noen nye og det benektet han på det sterkeste... Jommen sa jeg smør!!!!! Og etter ei lita stund så kom det opp at han var " i ett åpent forhold". Enda mere hæ???? Blir så forbanna på at det ikke går an å være ærlig og si det som det er. Hadde hatt mye mer respekt for han om hadde sagt det at..."sorry men jeg har møtt en annen".. en å lyge meg midt i fleisen... gudene vet hvor lenge han har drevet med henne bak min rygg da. Han er tross alt godt voksen mann, ihvertfall i alder, men oppfører seg som en tenåring. Trudde han var voksen og redelig jeg men gud hvor feil jeg tok!! Er ikke alle som er den de utgir seg for å være nei.... Nei,fytti katta... feige mannfolk... Lenke til kommentar
Gjest ts Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Og i dag så han har gått fra å være i ett åpent forhold til å være i ett forhold. Men det står ikke med hvem men det går jo tydelig frem av alle klemmene og div han har mottatt fra et visst damemenneske det. Frister noe sinnsykt å skrive et eller anna på veggen hans da... men det skal jeg holde meg for god til å gjøre. Får heller skrive en privat melding til han og klemme i han det jeg mener om han og sånn type oppførsel. Det må da gå an å være ærlig!!! Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Skjønner at dette ikke føles bra og det er heller ikke pent å spille få flere strenger samtidig. Ingen har meldeplikt for hva de gjør og om noen vil helgardere seg så er det desverre slik det er. Nå har du iallefall en grunn til å komme deg videre. Du er blitt for avhengig og opptatt av hva denne mannen foretar seg. Du er needy, ellers ville du ha vært likegyldig. Kan vel bli skuffet selv hvis noen har vært falsk mot meg, men jeg har da meg selv å takke da det er mitt valg å involvere de i mitt liv. Folk med verdi vill føle seg for stor til å bry seg om folk som gjør en imot. Det er bare å sette en strek og komme seg videre. Høres ikke ut som det er verd å bruke mer tid på denne mannen. Livet handler om hva du gjør direkte eller indirekte, du vil aldri kunne kontrollere et annet menneske enten dere dater, er gift eller vært sammen i flere år. Du kan derimot finne noen som er verd å bruke tiden din på og du kan opptre på en måte som gjør at vedkommende vil være med deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå