Gå til innhold

Alvorlig feil med skjermkort

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et stort problem med XFX Radeon HD5870. Nesten hver gang jeg spiller (f.eks Counter Strike Source, Battlefield Bad Company 2) kræsjer kortet (tror jeg). Skjermen ser slik når det skjer:

DSC00220-2.jpg?t=1274703957

Fargen varierer, men det er alltid svarte vertikale striper på skjermen. Jeg kan høre lyden fra spillet hakke i bakgrunnen. Jeg installerte skjermkort driveren på nytt, men til ingen nytte.

Noen som vet hva problemet er? Alle settings i spillene er på max og vifta på skjermkortet er på 80%

Mine specs:

AMD Phenom II X4 3,4GHz OC 4 Ghz

Asus Crosshair III Formula

Corsair Dominator 1600 MHz 4GB

XFX Radeon HD5870

Chieftec Super Series 750W

Ingenting er overklokket bortsett fra CPU. Catalyst driver 10.5.

På forrhånd takk :)

Endret av Snasent
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk faktisk dette problemet en liten periode, om jeg gamet over lengre tid, med mitt GTX260. Men det har forsvunnet nå :S Tror det var bugs i pci-e porten på gamle hk eller noe sånt, for funka fint med en gang jeg bytta hk.

Prøv i en annen pc og sjekk. Personlig på alltid skjermen min lys sjokolade brun og hørte samme lyd som var i spillet akkurat da det skjedde i repeat helt til jeg slo av pcen ved bruk av powerknappen.

Som sagt: Prøv i et annet hovedkort.

Lenke til kommentar

Fikk faktisk dette problemet en liten periode, om jeg gamet over lengre tid, med mitt GTX260. Men det har forsvunnet nå :S Tror det var bugs i pci-e porten på gamle hk eller noe sånt, for funka fint med en gang jeg bytta hk.

Prøv i en annen pc og sjekk. Personlig på alltid skjermen min lys sjokolade brun og hørte samme lyd som var i spillet akkurat da det skjedde i repeat helt til jeg slo av pcen ved bruk av powerknappen.

Som sagt: Prøv i et annet hovedkort.

Jeg festet kortet i et annet pci-e på hovedkortet, og vips så forsvant problemet :D Må nok ha vært en feil i hovedkortet... Takk for at du tok deg tid til å hjelpe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...