Eram Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Jeg har en 3com router, jeg har et sikret nettverk og mac-adresse godkjenning. Dette virker nesten perfekt, alle pcene og iphonen funker greit. Men så! Jeg kjøpte med en Nokia N900 og skal legge denne inn. Men mac-adressa starter på bokstaven C - da jeg putter inn denne sier routeren "not a mac" ellernoe. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Du må oppdatere til siste firmware, noe som også anbefales hær selv om linken omtaler samsung telefon. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Sikker på at du har riktig mac-adresse? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Den har forskjellig mac for WLAN og blåtann. Lenke til kommentar
Eram Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Helt sikker. Meldingen om ugyldig mac-adresse kommer så fort jeg putter inn den første bokstaven. Lenke til kommentar
Eram Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Hvordan oppdaterer jeg firmware? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Samtlige mac-adresser jeg har på alle enheter her begynner med 00, så jeg spør igjen, sikker på at det er riktig adresse? At det ikke er adressen for Bluetooth? Lenke til kommentar
Eram Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Samtlige mac-adresser jeg har på alle enheter her begynner med 00, så jeg spør igjen, sikker på at det er riktig adresse? At det ikke er adressen for Bluetooth? Ja, helt sikker. Både bluetooth og mac-adressen starter på c8. så fort jeg skriver c så kommer feilmeldingen. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Gå til Settings -> About device Så får du opp mac-adressene der, så kan du se om det står noe annet der. Lenke til kommentar
Eram Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Gå til Settings -> About device Så får du opp mac-adressene der, så kan du se om det står noe annet der. Jeg vet hvordan jeg får opp mac adressen. alt står på en liste på telefonen. det er routeren som ikke godtar en mac som starter på en bokstav. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Kan du skrive inn MAC adressen her? Lenke til kommentar
dextercf Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 c8:97:9f:e3:59:a6 Men er du siiiikker på at du får opp mac adressen din? (haha..) Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Samtlige mac-adresser jeg har på alle enheter her begynner med 00, så jeg spør igjen, sikker på at det er riktig adresse? At det ikke er adressen for Bluetooth? Mac-adressen er gyldig. C8-97-9F (hex) Nokia Corporation C8979F (base 16) Nokia Corporation Elektroniikkatie 10 Oulu 90570 FINLAND Men hvorfor du gidder å ha mac-filtrering på aksesspunktet skjønner jeg ikke, det er er tilnærmet meningsløst som sikkerhetsmekanisme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå