Gå til innhold

Henting av filer fra en annen maskin

Anbefalte innlegg

Her omdagen så gikk Min HP Pavillion dv6700 av og nå får eg ikkje den påigjen. Å på den maskinen har eg ein fil som eg trenger. Bruker nå ein Acer TravelMate 5720/5320 serie. Denne maskinen er da litt eldre.

Er det noen som har ein idee på kordan eg kan få tak i denne filen, vi denne maskinen?

Selv tenker eg at det må rett og slett være umulig, mn håper på at det er noen gode data folk her inne som kanskje veit om det kan gå;)

Takker for all hjelp:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta ut harddisken fra den maskinen som ikke lengre starter. Se på betegnelsen (SATA/IDE og fysisk størrelse (2,5"/3.5").Kjøp et eksternt harddiskkabinett som passer. Monter harddisken inn i den og koble harddisken til en maskin som virker. Se om du når harddisken og kan kopiere filen. Etterpå kan du formatere harddisken å bruke den som ekstern harddisk (forutsatt at ikke selve harddisken er ødelagt).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

På en eller annen måte har eg slettet ein fil som gjør at eg ikje får kjørt vista. Har gjort det maskinen ber meg om å gjøre, men ender alltid opp med melding om at en musikk avspiller eg nettopp lastet ned, sperrer vista for å starte. Dette synest eg er litt merkelig, ettersom den siste musikk avspilleren eg lastet ned er Spotify, å tviler at det programme har noe slags for virus om sletter filer. Å eg har lastet ned Spotify fra der mangen andre har lasta det ned, så tviler på det er eit virus eg har lasta ned! Men kvifor i svarte ber maskinen meg opp å lukke dette programme for å få fikset problemet, når eg søren meg ikkje kommer meg inn på Vista-en.

Lenke til kommentar

Når programmet så er ferdig å feilsøke, så kommer Vinduet:

Windows cannot repair this computer automatically

If you have recently atteched a device to this computer, such as a camera or portable music player, remove it and restart your computer. If you continue to see this messenger, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...