Bartin Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hei. Var så uheldig igår kveld med at den eksterne harddisken sto på høykant på gulvet, og datt over. Ikke det største fallet, men nå lager den en pipelyd hvert fjerde sekund. Vil anslå at den er ødelagt, men er det da videre håp om å få reddet ut data? Og vil det ha noe å si at jeg krypterte disken med bitlocker? Det er snakk om en Maxtor Basics 1TB. Den virker vrien å åpne, og jeg vil vel også miste all form for garanti. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Velte 90 grader kan man synes at de skal klare, det er sjeldent vanskelig å åpne dem (og ja det mister du nok garanti på), oftest 4-8 skruer. Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Ja, min andre, western digital, datt fra vinduskarmen og i gulvet. Et par løse ting i den, men den funker. Har åpnet den nå, selvom den var litt vrien (virker som om jeg knakk et par ting). Skal skru ut alle skruene nå. EDIT: har nå åpnet den, og når jeg putter inn strømkabelen lager den en fæl lyd. Virker som den ikke kommer igang, at noe stopper den. Noen som har hatt samme problem? evt. løsning?? Endret 24. mai 2010 av Bartin Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Både fall og velt kan ødelegge harddisker fysisk (ikke bare løse deler i boksen men den fysiske platen). Dette er selvsagt ikke dekket av garanti eler reklamasjonsrett. Så du taper ikke noe på å forsøke åpne den. det kan forøvrigt være lurt å kjøpe eksterne harddisker hvor boksene bare er satt sammen med skruer og ikke sveiset som enkelte produsenter gjør. Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Har fått åpnet den helt nå. Men når jeg putter strømkabelen i, går ikke platene rundt. Så det virker som de har kilt seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå