polini Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 hei hei. Jeg har et annlegg nå bestående av : Cerwin vega VE-12F 2stk. Og en NAD C355BEE Integrert forsterker (http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/nad_c355bee-_integrert-forsterker_grafit.htm) her er link til den. Mitt spørsmål er: Kan jeg bruke denne forsterkeren nå som jeg skal oppgradere mitt annlegg.? skal ha de 2 høytalerene som jeg har fra før + 2 nye JBL CF 150. 15" Eller må jeg evnt. ha en ny og større forsterker ? i såfall vilken type ? Takker på forhånd vis noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Da kan du kjøpe en effektforsterker, jeg vet ikke helt hvordan, men det burde vel holde med en kraftig nad effektforsterker. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hvorfor skal du ha to par stereohøytalere ? Hvis det er mer bass du er ute etter, hvorfor kjøpte du ikke bare en subwoofer ? Med C355 kan du bare bruke ett par høytalere om gangen. Den er for svak til å drive begge samtidig. Du får selvfølgelig lyd, men risikerer å 'sprenge' høytalerne hvis du spiller høyt. Det er ikke noe problem å kople en separat effektforsterker til Naden for å drive det andre høytalerparet. Lenke til kommentar
polini Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Hvorfor skal du ha to par stereohøytalere ? Hvis det er mer bass du er ute etter, hvorfor kjøpte du ikke bare en subwoofer ? Med C355 kan du bare bruke ett par høytalere om gangen. Den er for svak til å drive begge samtidig. Du får selvfølgelig lyd, men risikerer å 'sprenge' høytalerne hvis du spiller høyt. Det er ikke noe problem å kople en separat effektforsterker til Naden for å drive det andre høytalerparet. hmmm okei... har i grunn ikke kjøpt de enda da... men grunnen er vel egentli bare at jeg vil ha mer lyd generelt.. alså vil ha et større kraftigere annlegg... (har ikke superpeiling på annlegg BTW ) Men du ville ikke kjøpt de 2 jbl høytalerne i tillegg til de 2 cerwin vega jeg har fra før? I såfall har du noe forslag til et par høytalere til som hadde passt bedre i lag me Cerwin wega høytalerene mine, en JBL'ne ? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Ville beholdt Cervin-Vega-ene og kjøpt en kraftigere forsterker. Det gir deg høyere lyd og mer bass. Eventuelt en subwoofer i stedet. F.eks Cervin-Vega HD-12SX Lenke til kommentar
polini Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Ville beholdt Cervin-Vega-ene og kjøpt en kraftigere forsterker. Det gir deg høyere lyd og mer bass. Eventuelt en subwoofer i stedet. F.eks Cervin-Vega HD-12SX hmmm.. tja får tenke litt på det hva jeg skal gjøre. Men om jeg da skulle finne ut at jeg bruker cerwin vega høytalerene og JBL høytalerne i lag. Kan du da si meg vilken forsterker jeg burde brukt ? en på hi-fi klubben? link? Er mer LYD jeg er ute etter.. ikke noe spes. bass i grunn.. så hadde kanskje ikke vert dumt og brukt cerwin vega høytalerne i lag med noen andre høytalere som ikke er noe "bass" høytallere.. maybe Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Om du vil ha mer lyd så kjøper du enten en NAD C375 eller en C275, selv om du ikke kan bi-ampe VE12, og det er overkill med 355 som forforsterker. Alternativt så kjøper du både en NAD C375 og et par Dali Lektor 8 eller Concept 10. Dette vil bli et (for dyrt?) løft! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 NAD C272 dukker til stadighet opp på bruktmarked rundt forbi. Denne lille rakkeren vil godt på vei være med på å gi et løft i lyden, men ikke i prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå