Gå til innhold

Dette med operatørlåste touch telefoner(netcom)Hjelp!

Anbefalte innlegg

Inne på netcom sine sider står det: at de gjør oppmerksom på at låste telefoner kan ha avvik i funksjoner i forhold til åpne telefoner.Dette gjelder spesielt i forhold til menyer og endre menyer...

Noen som vet hva dette betyr?? Tenkte kjøpe en touch telefon fra sony ericson men vil ikke kjøpe en sperret dersom den har avvik...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Inne på netcom sine sider står det: at de gjør oppmerksom på at låste telefoner kan ha avvik i funksjoner i forhold til åpne telefoner.Dette gjelder spesielt i forhold til menyer og endre menyer...

Noen som vet hva dette betyr?? Tenkte kjøpe en touch telefon fra sony ericson men vil ikke kjøpe en sperret dersom den har avvik...

det betyr at menyene ikke nødvendigs har helt likt oppsett o.l. som en telefon som ikke er låst, den har kanskje noen særegne netcom valg o.l.

Lenke til kommentar

det betyr at menyene ikke nødvendigs har helt likt oppsett o.l. som en telefon som ikke er låst, den har kanskje noen særegne netcom valg o.l.

takk for svar! For jeg tenkte på at dersom det mangler noen funksjoner og sånn i forhold til en telefon som ikke er låst,så er det litt dumt.. ?

Vet du om dette endres etter man kan låse opp telefonen?(etter 12 mnd)?

Lenke til kommentar

Telefoner fra AT&T er typiske for dette med "avvikende funksjoner". De låser telefonen til eget nett, fjerner alle funksjoner som de ikke liker, og så pøser de på med egenutviklet crapware som du ikke kan avinstallere. Det hjelper ikke å låse opp heller.

Tror nok ikke netcom har gjort så mye galt, men de aller fleste smart-telefonene som blir solgt fra en operatør har egne versjoner av operativsystemet. Mest dreier det seg om nettverksinstillinger og hjemmeside og sånt.

Min Telenor-Spica hadde alle instillinger ferdig satt til Telenor, det var bare å sette inn sim-kortet og lade opp batteriet. Men så flashet jeg inn den aller, aller siste versjonen av operativsystemet, og da måtte jeg sette opp alle operatør-spesifikke instillingene til Telenor igjen. Tok meg en halvtime å lete frem informasjonen på nettet, det var ikke verre enn det.

Vil du absolutt ha en "standard-versjon" av operativsystemet, så er det fort gjort i en port å flashe det inn, men du må låse opp telefonen først! Det er slett ikke sikkert at en ikke-netcom-versjon av operativsystemet kan låse opp en netcom-lås.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...