Gå til innhold

Bærbar PC til konfirmant

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet at valget er tatt og jeg er litt sent ute, men tenkte jeg skulle skyte inn denne her:

MSI CX620

Her får du en i5 og HD5470 istedet for 320M. Maskinen har chiclet tastatur, HDMI og esata/USB combo.

Synes den er et spennende alternativ.

Maskinen ser slik ut:

post-25895-1274816100,6622_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Her er det jo du som anbefalt en laptop med GTS 320 kortet og siden du gjorde det så tenkte jeg at jeg kunne linket til et tilsvarende produkt som yter bedre i spill, selv om dette ikke var noe som trengtes.

HÆH? Er vel ikke vits og sitte og linke ting som ikke er relevant for trådstarter. Dessuten virker det ut som du antar at jeg linket den pga den kunne benyttes til gaming, et tips, slutt og anta slikt.

Du skulle jo aldri ha navnt den maskinen til å begynne med siden ikke kan sammenlignes med TimelineX maskinen.

Seff kunne jeg jo det, hvorfor? Det forklarte jeg ganske tydelig i min første post, dessuten sa jeg ikke "nei nei, velg denne", men "hei! her er et litt kraftigere alternativ blabla...". Ser ikke noe galt i det ettersom at trådstarter ønsket flere forslag?

Og hvem bryr seg om 3Dmark06? Se på vantage og dx11. Ta f.eks Bad Comapny 2. Dette kan kjøres på high med HD5650, mens GT 320m kan du ikke kjøre det på medium engang.

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-320M.25099.0.html

http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5650.23697.0.html

Du kan jo lese litt der. Jeg ville hvertfall ikke valgt GT 320m helt klart.

Jeg leser, og det jeg ser er en hau med forskjellige FPS tatt på forskjellige pcer med forskjellige CPU, og ettersom nvidia har av den gamle intel core2 sorten, mens 5650 har med core i-serien. Noe som gjør testen relativt irrelevant ettersom BC2 er et av de spillene som utnytter en god cpu skikkelig. 3dmark vantage ligger for høyt i forhold dagens mobile grafikkort markedet, og nettopp derfor så er 3dmark06 et bedre valg til nettopp laptop. Dessuten så er de testene kjørt kun mot grafikkkortet og ikke hele systemet i en helhet (cpu + gpu + minne + HDD osv.) og viser derfor mye bedre hvor god de forskjellige skjermkortene er opp mot hverandre, men dette viste du vel? Vær så snill og ikke kom med de der utbruddene om at noen er dobbelt så mye bedre enn noe, når det ikke er hold i det du sier, om ikke jeg gjør det så er det alltid noen andre så vil.

Og hvorfor i det heletatt argumentere at det jeg sier er latterlig da det var du som startet å linke laptopper med "bra" skjermkort. Hadde du lest innlegg nr 4 så hadde du kanskje ikke begynt å kritisere absolutt alt hva jeg sier.

Fatter ikke hva du snakker om? Argumentere ikke får et "bra" skjemkort på den pcen jeg linket så forstår ikke hvor du har det fra!

Uansett så er denne diskusjonen helt irrelevant for trådstarter, som nok har gjort et greit valg for konfirmanten ;)

Lenke til kommentar

"Gone for a few hours, and look what happens!" Hehe! :ph34r:

Som sagt: skjermkortet var ikke relevant for valget, og vi så faktisk lenge på TimelineX (med Intel "grafikk?" hehe!) helt til vurderingen om at "batteritiden ikke var sååå viktig likevel" ble tatt. Valget ble tatt på grunnlag av lavere pris, kraftigere prosessor og større harddisk. Tilfeldigvis var dette også den maskinen med det kraftigste skjermkortet av de to, men dette var aldri med på å påvirke valget. Hun visste ikke da (og vet faktisk fortsatt ikke!) dette selv engang, hehe! :)

Lenke til kommentar

fUsiOn virker seriøs, har sjekket noe av det. nVidia korta blir banka opp

Det visste jeg, men det er ikke mening i å legge i 2k mer for å få et bedre skjermkort visst hun ikke skal spille...

Les nå postene mine. Jeg har jo anbefalt TimelineX maskinen med integrert skjermkort fra Intel som beste valget for TS. Dette med grafikk nevnte jeg bare for å opplyse TS om hva han kan velge OM han noen gang skulle trenge det. Jeg sa ikke at han MÅTTE ha det eller at han SKULLE velge det. Det hele startet jo med hva HenrikPC nevnte og er egentelig ikke relevant til denne tråden i det heletatt, men diskusjon er diskusjon.

Jeg gidder ikke diskutere dette lenger da ingen av dere i det heletatt gidder å lese hva jeg har skrevet og satt som beste anbefaling til trådstarter.

Lenke til kommentar

Jeg må vel åpenbart både ha lest og fått med meg det du skrev, er ikke det det viktigste? :thumbup:

Tipset om spillmaskinen var jo opplagt en slags reservemulighet "dersom sånn i tilfelle at", og ikke noe mer enn det... :)

Endret av Dunsay
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

fUsiOn virker seriøs, har sjekket noe av det. nVidia korta blir banka opp

Det visste jeg, men det er ikke mening i å legge i 2k mer for å få et bedre skjermkort visst hun ikke skal spille...

Les nå postene mine. Jeg har jo anbefalt TimelineX maskinen med integrert skjermkort fra Intel som beste valget for TS. Dette med grafikk nevnte jeg bare for å opplyse TS om hva han kan velge OM han noen gang skulle trenge det. Jeg sa ikke at han MÅTTE ha det eller at han SKULLE velge det. Det hele startet jo med hva HenrikPC nevnte og er egentelig ikke relevant til denne tråden i det heletatt, men diskusjon er diskusjon.

Jeg gidder ikke diskutere dette lenger da ingen av dere i det heletatt gidder å lese hva jeg har skrevet og satt som beste anbefaling til trådstarter.

Bare fordi at du velger en pc og presenter den så betyr ikke det at det er det rette valget for TS, skal av den grunn ikke påstå at den jeg linket var det eneste rette heller, men det sa jeg vel heller aldri? Vi linket begge 2 alternativer for trådstarter, du begrunnet ditt og jeg begrunnet mitt, er vel ikke noe galt i det?

Dessuten ikke skyll på at jeg startet!? Du som quotet meg med dine utsagn først. For din egen del, les dine egne innlegg skikkelig og prøv og stå i vårs posisjon, siden folk ikke får med seg poenget ditt, så kunne kanskje du formulert det på en annen måte neste gang?

Lenke til kommentar

Jeg må vel åpenbart både ha lest og fått med meg det du skrev, er ikke det det viktigste? :thumbup:

Tipset om spillmaskinen var jo opplagt en slags reservemulighet "dersom sånn i tilfelle at", og ikke noe mer enn det... :)

Takk, hvertfall noen som skjønner der. HenrikPC har helt bomma på poenget og er bare ute etter å kverrulere. At TS forstod meg er godt nok for meg siden det var han som trengte hjelp.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

For å avslutte det hele mellom HenrikPC og fUsiOn: ja, begge presenterte gode maskiner. Begge er etter min mening "rett valg" for hun som skulle ha den. Grunnen for det endelige valget har jeg forklart alt, men jeg er bombesikker på at hun hadde blitt akkurat like fornøyd om hun hadde valgt den andre istedet.

Hun er, som dere sikkert har skjønt, ingen entusiast, og skulle bare ha en "rask nok" PC, hovedsaklig til bruk til skole og web. Strengt talt er nesten alle maskiner i budsjettklasse "inntil kr 8000,-" overkvalifiserte til disse oppgavene, men nå blir hun ihvertfall fornøyd, og det er jo det viktigste! :)

Tusen takk, begge to, for to gode bidrag; slutt nå å krangle om bagateller, hehe! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...