Gå til innhold

Amazon.com -> Bøker -> Paperback-formater, noen billigere.. Drawbacks?

Anbefalte innlegg

Håpet på raskt svar om noen kjenner til om det er noen drawbacks på å velge billigere paperback-formater på amazon.com?

Ser at bøkene blir valgt på standard/høy-pris paperback-format (paperback som er det billigste fysisk-bok-alternativet), men man kan mesteparten av gangene velge "eldre utgaver", men jeg tror det her blir referert til logo/forside, ikke resten av boken, men er alikevel usikker på om det kan være et eller annet.

Prisene varierer fort fra til original 10$ til 3$!

Jada, jada, jeg er så gjerrig så.. Uten jobb :tease:

Har allerede stilt spm på askville, underkategori av Amazon.

Eksempel:

Dyreste Paperback-"utgave" av "Problems of philosophy":

http://www.amazon.com/Problems-Philosophy-Bertrand-Russell/dp/1421903679/ref=tmm_pap_title_36

Billigste av samme bok:

http://www.amazon.com/Problems-Philosophy-Bertrand-Russell/dp/1603862870/ref=tmm_pap_title_0

Fant ut nå, endelig: tidligere sto det alltid samme sidetall, det gjør det ikke nå lenger (tilfeldigheter, sikkert).

Altså ER det forskjellige utgaver med forskjellig innhold.

Endret av Dark Fire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du ser er bøkene fra forskjellige *forlag*, og der er forskjellen. Første bok er trykket i 2005, den andre er trykket i år. 

Jeg vet ikke helt om jeg forstår problemet ditt, kan du ikke forsøke å forklare litt tydeligere hva som egentlig er spørsmålet her?

Er vel egentlig ingen grunn til å velge annet enn billigste utgave? Eller bare kjøpe boken for 46,- kroner på capris.no...  

Lenke til kommentar

hva mener du med samme sidetall?

Tuller du? Antall sidetall i en bok!?!?

Siste side!?

Takk til deg.

Samme sidetall: like mange sider i en bok som en annen :roll:

Og vær så god.

@el_cash

Eldre utgaver har vel da kanskje det dårligste stoffet?

Grunnen til at en ny utgave kommer ut, er det ikke?

Og der et hele spørsmålet (duh): får jeg det jeg kjøper for, eller kan jeg kjøpe det billigste med minimale konsekvenser.

Men om du leser hoved-post så fant jeg ut dette med at bøkene er forskjellige/har forskjellig antall sider og da i det minste litt annerledes informasjon, og altså har jeg allerede bestilt bøkene.

Men greit å vite til neste gang, uansett.

Skal sjekke capris.no...

Lenke til kommentar

Innholdet i boken er nok det samme. Cluet her er at det er forskjellige forlag, og dermed forskjellige trykk. Og blir sideantallet annerledes fra et trykk til et annet, så kan det skyldes formateringen; rett og slett mer eller mindre skrift pr side. Noen bøker har store sider og store bokstaver, andre har små sider og små bokstaver - selv om det er samme bok med samme tekst så blir sidetallet annerledes.

Når det gjelder om bøkene er klin like, så vil jeg tro at siste utgitte versjon *kanskje* har oppdatert forord, korreksjoner av skriveleif, korrigering av tekst, annet etterord, annen forside/bakside etc - men i det store og hele så skal det jo selvsagt være samme bok. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...