Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen automatiker VG3 AUT4002

Anbefalte innlegg

Noen flere her som skal ha tverrfaglig eksamen i automatiseringsfaget på tirsdag?

Noen som har noen innspill på hva de tror oppgavene blir?

Selv er jeg ganske sikker på at det blir PLS-programmering av pallereolen og trolig en reguleringsoppgave i forbindelse med tørka, spesielt da forbedringsmuligheter (kaskadekobling steam/luft). Eventuelt kan det være feil med tilluftvifta til tørka siden det er lagt ved koblingsskjema. Kanskje en elenergidel i forbindelse med dette?

Mekanisk kan det jo være noe i forbindelse med pallereolen, eventuelt pneumatikken til denne. Kanskje spørsmål om pneumatikk generelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi skal ha på tirsdag og. Denne eksamenen her har blitt gitt før i 2004 visst eg ikkje tar helt feil.

Eg trur det at det blir PLS-programmering sånn som du sier. Kanskje feltbuss i tillegg.

Tror og at det vi kan få om vedlikehold i sløyfe 302/301. Elenergi delen så kan det hende at du skal installere ny mateskrue? Mekanisk så kan du få i oppgave og repare ventil plugg eller ventil generelt.

Dette er bare forslag som eg tror vi kommer til å få.

Lenke til kommentar

Vi skal ha på tirsdag og. Denne eksamenen her har blitt gitt før i 2004 visst eg ikkje tar helt feil.

Eg trur det at det blir PLS-programmering sånn som du sier. Kanskje feltbuss i tillegg.

Tror og at det vi kan få om vedlikehold i sløyfe 302/301. Elenergi delen så kan det hende at du skal installere ny mateskrue? Mekanisk så kan du få i oppgave og repare ventil plugg eller ventil generelt.

Dette er bare forslag som eg tror vi kommer til å få.

Jeg finner ikke eksamen for 2004 i mappene her på skolen, men du er sikker på at det ikke er denne (2009) du tenker på? http://www.udir.no/upload/Eksamen/Videregaende/Tidligere_gitte_eksoppg_Kunnskapsl/Programfag_yrkesfag/H09/AUT4002_Automatisering_EKS_H09.pdf

Eksamen nå er jo helt klart basert på den samme, men oppgavene er sikkert forskjellige.

Lenke til kommentar

Jeg finner ikke eksamen for 2004 i mappene her på skolen, men du er sikker på at det ikke er denne (2009) du tenker på? http://www.udir.no/upload/Eksamen/Videregaende/Tidligere_gitte_eksoppg_Kunnskapsl/Programfag_yrkesfag/H09/AUT4002_Automatisering_EKS_H09.pdf

Eksamen nå er jo helt klart basert på den samme, men oppgavene er sikkert forskjellige.

Er 2004 jeg tenker på. Men på 2009 forberdelsen er helt lik og. Synst det er litt latskap av de å gi samme forberdelse del. Synst godt at de kunne finne på noe nytt.

Lenke til kommentar
 I denne samanhengen er det nødvendig å lage ein pallereol for mating av tomme

pallar. Handtering av pallane skal gjerast med hjelp av pneumatikk.

 Bedrifta har eit lagerkontrollsystem der ferdig produsert produkt blir loggført via

bedriften sitt PLS system.

 Mens du snakkar med eigaren kjem driftsleiaren og fortel at det er store problem

med temperaturen på tørka J-300, og dei har måtta stoppe anlegget. Du må

straks ta fatt på jobben.

Hva slags spørsmål kan en få om loggføring via pls ?

Lenke til kommentar

Heihei :)

Jeg skal også opp i akkurat samme imorgen, bare å forberede Pallereol, tipper du skal tegne opp pneumatisk skjema over det.

på Tema/ Situasjonsbeskrivelse får du se, der står det noe om tørka, den er det sikkert noe vedlikeholdsarbeid og/eller justering på.

Lykke til! :tease:

 I denne samanhengen er det nødvendig å lage ein pallereol for mating av tomme

pallar. Handtering av pallane skal gjerast med hjelp av pneumatikk.

 Bedrifta har eit lagerkontrollsystem der ferdig produsert produkt blir loggført via

bedriften sitt PLS system.

 Mens du snakkar med eigaren kjem driftsleiaren og fortel at det er store problem

med temperaturen på tørka J-300, og dei har måtta stoppe anlegget. Du må

straks ta fatt på jobben.

Hva slags spørsmål kan en få om loggføring via pls ?

Du kan Få spørsmål om hva det er, hvorfor det brukes, fordeler med det etc.

Lenke til kommentar

Hva har dere skrevet på forbredelse arket?

Jeg har skrevet om ventilservice,kalibrering av ventilstiller, kalbrering av forskjellige transmittere...

litt om penumatikk og pls.

Det er vel ikke noen ventilstiller på tegningene fra forberedelsesdelen?

Lenke til kommentar

Hva har dere skrevet på forbredelse arket?

Jeg har skrevet om ventilservice,kalibrering av ventilstiller, kalbrering av forskjellige transmittere...

litt om penumatikk og pls.

Det er vel ikke noen ventilstiller på tegningene fra forberedelsesdelen?

pcv301 har vell ventil stiller

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...