Gå til innhold

Anbefaling av bok/artikkel om landskapsfoto

Anbefalte innlegg

Søker litt inspirasjon til korleis å få til gode landskaps/natur-foto.

Så er det nokon som har gode bøker eller artikler å anbefale meg?

Ser at endel av dei galleriene eg finn på nette held veldig høgt nivå, så kan gjerne tenke meg å få litt tips og inspirasjon :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver ingenting om hvilket nivå du er på selv. På en skala fra en til ti, hvis du er rundt to og ønsker kanskje å være på åtte, må du også ta hvert eneste steg i mellom. Du kan ikke hoppe rett fra to til åtte, du kan ikke engang hoppe fra to til fire uten å være innom tre. (Dette gjelder forøvrig alle sammenhenger i livet.)

Det kan godt være at jeg leser litt for mye mellom linjene, men får inntrykk av at du kan ganske lite i første innlegg, for så ønsker å spesialisere deg på "norske forhold" i det andre. Basert på dette tror jeg kanskje du ubevist vil hoppe over noen nivåer for å ble en bedre fotograf?

Lenke til kommentar

Thunderhead: Ser at eg kanskje har utrykkt meg litt klønete, men hvilket nivå eg er på, syns eg kanskje er litt vanskeleg å bedømme sjøl. Føler kanskje at eg er komt litt opp av startgropa for å sei det slik :)

Her kan no du hjelpe til å bedømme om du vil;

http://www.flickr.com/photos/ksund/

Fant nokon bøke av Scott Kelby eller noko slikt, som var ganske lette å lese, samt at det sto eit og anna triks eg kunne ta med meg videre. Sjølv om at delen som omhandla lyssetting med blitz, ikkje heilt tiltala meg.

Men det å kanskje bruke gradert ND-filter for å ikkje få utbrent himmel var vel kanskje det trikset som eg beit meg mest merke i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...