Kaksa Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Søker litt inspirasjon til korleis å få til gode landskaps/natur-foto. Så er det nokon som har gode bøker eller artikler å anbefale meg? Ser at endel av dei galleriene eg finn på nette held veldig høgt nivå, så kan gjerne tenke meg å få litt tips og inspirasjon Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Jeg har stor sans for George Steinmetz, begge hans bøker er vel verdt en titt. Hvis man vil kikke på litt mengder er nærmeste bibliotek antageligvis bedre egnet enn Amazon; dette blir fort dyrt. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Glemte den åpenbare kilden i forrige innlegg: http://www.luminous-landscape.com/ Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Nokon gode bøker med litt vekt på forhald som vi kan oppleve her i Noreg? Kanskje ikkje reine "bildebøker", men litt tekst om korleis å ta gode bilete? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Du skriver ingenting om hvilket nivå du er på selv. På en skala fra en til ti, hvis du er rundt to og ønsker kanskje å være på åtte, må du også ta hvert eneste steg i mellom. Du kan ikke hoppe rett fra to til åtte, du kan ikke engang hoppe fra to til fire uten å være innom tre. (Dette gjelder forøvrig alle sammenhenger i livet.) Det kan godt være at jeg leser litt for mye mellom linjene, men får inntrykk av at du kan ganske lite i første innlegg, for så ønsker å spesialisere deg på "norske forhold" i det andre. Basert på dette tror jeg kanskje du ubevist vil hoppe over noen nivåer for å ble en bedre fotograf? Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Thunderhead: Ser at eg kanskje har utrykkt meg litt klønete, men hvilket nivå eg er på, syns eg kanskje er litt vanskeleg å bedømme sjøl. Føler kanskje at eg er komt litt opp av startgropa for å sei det slik Her kan no du hjelpe til å bedømme om du vil; http://www.flickr.com/photos/ksund/ Fant nokon bøke av Scott Kelby eller noko slikt, som var ganske lette å lese, samt at det sto eit og anna triks eg kunne ta med meg videre. Sjølv om at delen som omhandla lyssetting med blitz, ikkje heilt tiltala meg. Men det å kanskje bruke gradert ND-filter for å ikkje få utbrent himmel var vel kanskje det trikset som eg beit meg mest merke i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå