Flux1 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Vi har 5+ stk koblet til ruteren, 1 med kabel resten trådløst. Og veldig ofte har vi ustabilt / tregt nett. Merker det når jeg spiller med veldig høy ping og dårlig tilkobling. Kan det være at vi har en dårlig ruter? for vi hadde ikke dette problemet før, når vi bare var maks 4 stk. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Det er vel noen som driver å laster ned noe snusk antagelig. Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 Trolig ikke, for de som er på nettet er meg (laster ikke ned noe), tante, mormor, leieboer (vet ikke hvordan) og far som jobber. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Er vel far eller leieboer som laster torrents så svetten hagler tenker jeg. Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Tviler veldig sterkt på det, 45+ år gammel dame som ikke er så flink med sånt. Men greia er litt det at problemet kom ikke før fattern begynte å jobbe hjemme å bruke nettet. så lurte litt på om det spiller noen rolle hvilken ruter vi har? EDIT: kan jeg sperre torrent-nedlasting? edit2: glemte å nevne at når han begynte å jobbe hjemme fikk vi en nettverksprinter, hvis det spiller noen rolle. Endret 23. mai 2010 av Flux1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Vet du hvor stor kapasitet dere har på linja? Det er ikke sikkert det er torrents, vanlige downloads eller streaming kan jo også virke inn hvis det er mange om beinet på ei litt trang linje. Nei, det er nok ikke printeren sin skyld. Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 fikk 4,5Mb/s ned og 0,5Mb/s opp på speedtest.net Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hvilken router har dere? Eks: Linksys WRT54GL. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Linja di burde være mer enn stor nok til at 5 personer kan jobbe normalt på den. Siden det er så mange maskiner bak så vil jeg også spørre om alle maskinene er erklært virus/malware frie? Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Vi har en AirLink 2954. Er ganske sikker på at ingen har virus, men ikke helt. Får ta en runde rundt å sjekke pc'ene. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Det er gjenganger med Jensen og dårlig stabilitet. Oppgrader til siste firmware, hjelper ikke det så kjøp en bedre router. Anbefaler ASUS RT-N16 som har topp hardware. Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Har allerede den nyeste firmware Vi skal kaste 2 ut av nettverket og kanskje skaffe ny ruter, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hadde en jensen. Den er enda på nettet, men veldig langt ute så den ødelegger ikke mer. Jensen boksen ødela nettet totalt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå