harald88 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Hei hei! Jeg har en del brukte kanyler som skal kastes. Jeg synes ikke noe om å kaste de i restavfall, selv om plasthettene er på. I tilfelle en av hettene skulle ramle av, og noen som tar i søpla skulle stikke seg. Jeg har vært på apoteket der jeg kjøpte kanylene, og spurt om de tar i mot slikt spessialavfall. Men de nektet å ta i mot. Mulig han i kassa var ny og ikke visste dette. Jeg bare mener jeg har hørt om en slik ordning der apotekene tar i mot spessialavfall som kanyler. Er jeg helt på jordet, eller finnes det en slik ordning? Mange takk for hjelp Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Kudos for at du ikke hiver dem i søppla! Ditt nærmeste søppelsorteringsanlegg eller fylling har garantert mottak. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Kudos at du ikke bare har kastet dem ja Måtte faktisk google "kanyl" for å finne ut hva det faktis var. Det du eventuelt kan gjøre er jo å legge dem i en boks av noe slag, slik at folk ikke kan stikke seg i alle fall. Men det beste ville nok vært å følge Kaktuz' råd ^^ Lenke til kommentar
harald88 Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 takker for svar kaktuz og sitronsaft jeg tviler på at nærmeste søppelfylling har den slags mottak Tenkte å prøve meg på legekontoret, de burde jo ha en ordning med slikt avfall Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Det du eventuelt kan gjøre er jo å legge dem i en boks av noe slag, slik at folk ikke kan stikke seg i alle fall. Kildesortering yo Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Jeg har diabetes, og bruker 6-7 sprøytespisser vær dag. Jg bare kaster dem i en boks eller lignendes, og hiver den når den er full Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Eg bruker en del barberblad(av den gamle typen) og legger disse i en plastikk boks som eg lukker og kaster når den er full. Samme fremgangsmåte bør vel fungere for deg også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå