Gå til innhold

Er politikere psykopater?

57 stemmer

1. 1. Er du enig i at politikere er psykopater?

• Helt enig
      19
    • Noe enig
      13
    • Helt uenig
      25

Anbefalte innlegg

Reagerer litt på påstanden om at de alltid skal grafse til seg penger og mele sin egen kake. Jeg synes også at vi betaler i overkant mye, men jeg tror ikke at det er fordi politikerne skal "grafse" til seg penger og bade i dem...

De nyter godt av å sitte på tinget. Vi andre jobber og betaler skatt for deres frynsegoder.

Og gullpensjonssaken for snart 2 år var ett prakteksempel på hva norske politikere tillater seg selv. Skandaløst.

Det de egentlig sier, om vi legger til side all politisk tåkeprat, er:

"Vi vil ha pengene dine. Du skal gi oss dem."

Maktsyke psykopater er ikke hva du, jeg eller andre vil ha til å styre landet.

På tide å rydde opp i rekkene på Stortinget?

Nå er vell ikke akuratt politikerkarriære voldsomt godt betalt og jeg tviler på at det er så behagelig å bli uthengt offentlig hele tiden. Jeg ser ikke noe galt i at de som styrer tjener godt, tvert i mot. Og dette har jo lite å gjøre med at de grafser til seg selv pengene våre, for skattepengene osv. går i minimal grad til deres lønninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lokalt er det en viktig utgift. Husker jeg leste før forrige lokalvalgkamp om hvordan noen kommuner hadde underskudd på midler til skoler, kultur osv. - men likevel økte sine egne lønninger med gode penger. En politiker skal ikke tjene mer enn en vanlig arbeider, de er valgt av oss, og skal ikke være hevet langt over oss.

Lenke til kommentar

Lokalt er det en viktig utgift. Husker jeg leste før forrige lokalvalgkamp om hvordan noen kommuner hadde underskudd på midler til skoler, kultur osv. - men likevel økte sine egne lønninger med gode penger. En politiker skal ikke tjene mer enn en vanlig arbeider, de er valgt av oss, og skal ikke være hevet langt over oss.

Nå er det ikke akkurat lønnsomt å være lokalpolitiker. Det er bare ordførerne som mottar lønn fra kommunen. I den grad en politiker på det lokale nivå kan erverve seg penger er i form av godtgjørelser tilkyttet kommunale selskaper, f.eks møtegodtgjørelse. Men dette er ikke store summer. Som regel er disse summene mellom 500-1000 kr pr møte.

Generelt er heller ikke det å være politiker noe særlig lukrativt. En hvilken som helst næringslivsleder har en større lønn en Jens Stoltenberg. Stortinget har også kuttet ut den gode pensjonsordningen de hadde.

Jeg har heller ikke særlig tro på at flesteparten av politikerne er psykopater. De fleste blir nok med i politikken ut i fra idealisme. Men man har såklart noen råtne epler her, som i alle andre yrker.

Lenke til kommentar

HValder: Å bruke politikk som et instrument for klassesamarbeid og klasseharmoni er en fascistisk tankegang. "Landet" er ikke overordnet alt annet, For arbeiderklassen er arbeiderklassens interesser viktigst, for borgerskapet er borgerskapets interesser viktigst. Klassekampen foregår daglig, også i Norge, i alt fra lønnsforhandlinger til politikk og økonomi.

Spar deg for stereotypane, ein viss kontroll over klassene i samfunnet er ein liten del av mange politiske retninger, deriblandt både fascisme og demokrati.

At "Landet" er overordna alt anna er noko du hentar frå fascistisk tankegang, ikkje frå noko eg har sagt. Eit land er ikkje meir verdt enn dets værste skuggeside. For arbeiderklassen er arbeiderklassens interesser viktigst, for borgerskapet er borgerskapets interesser viktigst og ei statens oppgåver er å forhindre at ei klasses interesser ikkje går på bekostning av den andres.

Lenke til kommentar

Ja det ville jo vert for dumt å gjøre politikerjobben for atraktiv :roll:

Og jeg tviler sterkt på at det utgjør den helt store forskjellen lokalt heller. Politikerne har en av de viktigste jobbene, de skal tross alt styre landet. Skulle bare mangle at det tjente "godt". At man er så smålig og grinete at man ikke unner andre litt mer enn minimum er kvalmt å se på. Og hva er en "vanlig arbeider" og hva tjener han?

Lenke til kommentar

Man har gjennomsnittssatser man kan følge. Hvorfor mener du politikerne skal være hevet over oss andre? De får da allerede haugevis av goder, godtgjørelser og andre privilegier som vi andre ikke har tilgang på. Det er ingen grunn til å gjøre politikken enda mer elitistisk.

Lenke til kommentar

Politikk handlar om å oppretthalde balansen mellom arbeidarklassa, overklassa og dei som styrer landet, på ein slik måte at ingen av partane nokon gong føler behov for å gå til angrep på ei eller fleire av dei andre klassene.

Løsningen er å etablere et fredelig samfunn. Så lange vold forekommer, vil det alltid være mennesker som ønsker å hevne seg og bruke vold tilbake.

Kva med forskning? Skal berre dei som har råd til det få drive forskning?

Ja, de ter galt å stjele andres penger for å finansiere egen forskning.

Skal oljeindustrien få utvinne så mykje olje som dei vil og bedrive skitten forbrenning for å spare peng?

Ja, så lenge de ikke forurenser andres eiendom.

Lenke til kommentar

Reglenene dine om "initiering av tvang" gidder jeg ikke å svare på.

Selvfølgelig ikke, du har nemlig ingen mulighet til å svare på det uten å blottlegge deg selv som en som ønsker å true fredelige mennesker med fengselstraff.

Du får forholde deg til virkeligheten, og ikke utopiske idealer som er umulig å forholde seg til i et moderne samfunn.

Individualister er de eneste som forholder seg til virkeligheten. Alle andre bygger verdisystemet sitt rundt abstraksjoner.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så viktig for deg å få en "tilståelse" fra alle sosialister om at de ønsker å kreve inn skatter.

Om alle sosialister gikk rundt med en pins på jakka som sa "jeg liker å true folk med fengsel for å ta inn skatter", hvilken forskjell ville det gjort for deg? 99.9% av befolkingen i Norge og verden er helt klart enige om at skatter må til i en viss grad.

tror du at bare vi ordlegger våre meninger med DINE definisjoner så vil hele verden snu? eller at vi plutselig blir skyldige i noe?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det så viktig for deg å få en "tilståelse" fra alle sosialister om at de ønsker å kreve inn skatter.

Fordi mange av de liker å gi inntrykk av at de er fredelige mennesker.

99.9% av befolkingen i Norge og verden er helt klart enige om at skatter må til i en viss grad.

Vi fredselskere er fullstendig klar over at dere er i overtall og derfor har overmakten, men det å ha evnen til å undertrykke de som er i undertall er ikke noe argument, det betyr ikke at dere har rett.

Lenke til kommentar

Fordi mange av de liker å gi inntrykk av at de er fredelige mennesker.

Selvsagt er vi ikke fredelige mennesker så lenge du insisterer å bruke DLFs egenproduserte altomfattende definisjon på vold.

Vi fredselskere er fullstendig klar over at dere er i overtall og derfor har overmakten, men det å ha evnen til å undertrykke de som er i undertall er ikke noe argument, det betyr ikke at dere har rett.

Har du lagt merke til at ALLE undertrykte grupper har bare bedt om 1 ting. ha samme muligheter som alle andre. De vil bare ha likhet. slaver, kvinner, homser, negre, osv osv. dere er på den andre siden som ønsker særbehandling. dere vil IKKE bli behandlet likt.

så nei, det er ingen grunn til bevist undertrykke dere, men det er heller ingen grunn til å gi dere særbehandling.

Lenke til kommentar

Selvsagt er vi ikke fredelige mennesker så lenge du insisterer å bruke DLFs egenproduserte altomfattende definisjon på vold.

Så å true fredelige mennesker med fengselstraff om de ikke adlyder ordrene dine, er det hva du kaller fred?

Har du lagt merke til at ALLE undertrykte grupper har bare bedt om 1 ting. ha samme muligheter som alle andre.

Bortsett fra mindretallet, som i følge sosialistene skal måtte adlyde sosialistflertallets ordre.

dere ønsker særbehandling.

Nei, vi ønsker fred.

A Society of Mutual Benefactors:

http://mises.org/daily/4427

Endret av Fredsmannen
Lenke til kommentar

Nå er vell ikke akuratt politikerkarriære voldsomt godt betalt og jeg tviler på at det er så behagelig å bli uthengt offentlig hele tiden. Jeg ser ikke noe galt i at de som styrer tjener godt, tvert i mot. Og dette har jo lite å gjøre med at de grafser til seg selv pengene våre, for skattepengene osv. går i minimal grad til deres lønninger.

I forhold til hva de gjør, så er det svært godt betalt. Å bli uthengt i media fortjener de til det fulle, så lenge de ikke gjør jobben sin slik de skal, det gjør de ikke heller. Du mener altså at de fortjener lønna si? De er jo i ferd med å styre landet vårt rett i grøfta! Hadde skattepengene blitt brukt slik de blir dersom folket fikk bestemme? Nei. Og hvor mye vet vi egentlig om frynsegodene de gir seg selv og sannsynligvis de ekstra skattekronene de stikker i egen lomme... Jeg kan bare spekulere, men... Tipper at omfanget av vennetjenester og korrupsjon på Stortinget er større enn vi aner. De kan uansett trikse og manipulere regnskapet slik de vil. Og jeg tror de stjeler fra oss. Hvorfor ikke, når de så lett kan slippe unna med det?

Den eneste såkalte makten folket har, er å stemme hvert 4. år, men det spiller vel egentlig ikke store rollen hvem som sitter i regjering, hva? Ihvertfall ikke når sneversynte og fantasiløse mennesker som Solberg og Halvorsen har noe de skulle ha sagt.

De er noen kjeltringer. Var det opp til meg, ble flesteparten av dem sparket. NÅ.

Jeg er imot å betale så mye skatt så lenge skattepengene bare ser ut til å forsvinne på tull og nonsens, mens det kuttes ytterligere ned på helsesektoren og skoler, f.eks.

Lenke til kommentar

- Skatteinnkreving faller ikke under normal definisjon av vold, og det er derfor ikke voldelig, mao er det fredelig.

- Mindretallet blir ofte inkludert i sosialismen. Om du klarer å huske 2-3 måneder tilbake så husker du at staten bestemte at alle nye leiligheter skulle ha handicap toalett. Et omdiskutert valg for å inkludere en minoritet som er på samme størrelse som dere. Homofile har blitt inkludert også. Innvandrere setter sosialistene inn store resurser til. så å si alle minoriteter som ønsker inkludering får det.

Kan du peke på en gruppe som har bedt om inkludering uten å ha fått det?

- Men dere ønsker en fred som ikke eksisterer i Norge i dag, mao vil dere ha en annen behandling enn hva de andre får i dag, som igjen blir særbehandling.

Lenke til kommentar

- Men dere ønsker en fred som ikke eksisterer i Norge i dag, mao vil dere ha en annen behandling enn hva de andre får i dag, som igjen blir særbehandling.

Alt jeg ber om er at skattepengene brukes rett for en gangs skyld. Jeg har aldri bedt om særbehandling, ei har hverken du, jeg eller noen andre krav på det.

Det er en stråmann, dette her om at de som ikke er enig med f.eks. deg plutselig "tror de er spesielle og mener de har rett på særbehandling". For noe svada.

Jeg har aldri påstått jeg er DLF'er; det er jeg heller ikke, men det er faktisk fristende å gi DLF en sjanse slik som rikets tilstand ser ut idag.

Noe må ihvertfall gjøres. Hjula går fortsatt rundt, ja. Men de går for sakte, og koster altfor mye å drive, rett og slett pga. elendig kostnadseffektivitet som skyldes dette svinnet av skattepengene. Og de formelig skriker etter smøring.

Første ledd hadde vært å kvitte seg med alle papp-byråkratene som lager en gedigen papirmølle hvert år, kun for å holdes i arbeid selv om de ikke trengs.

Endret av RickyRon
Lenke til kommentar

Løsningen er å etablere et fredelig samfunn. Så lange vold forekommer, vil det alltid være mennesker som ønsker å hevne seg og bruke vold tilbake.

Kva med forskning? Skal berre dei som har råd til det få drive forskning?

Ja, de ter galt å stjele andres penger for å finansiere egen forskning.

Skal oljeindustrien få utvinne så mykje olje som dei vil og bedrive skitten forbrenning for å spare peng?

Ja, så lenge de ikke forurenser andres eiendom.

Einaste måten å etablere eit valdsfritt samfunn på er å henrette alle valdelege mennesker :roll:

Takkar du nei til forskning takkar du nei til framgang, forskning er såpass kostbart at berre dei aller ferraste kan finansiere det utan hjelp.

Dersom du bedriver skitten forbrenning går det rett i atmosfera og i hava, forbrenning er ikkje noko som berre gjer lokale skader.

Folket blir ikkje tvunget til å betale skatt, dersom heile befolkninga var misfornøgd hadde det resultert i opprør og sannsynlegvis endt med statskupp.

Fredsmannen: du er ikkje noko anna enn ein bortsjemt unge utan nokon som helst reelle begrep om politikk.

Lenke til kommentar

I forhold til hva de gjør, så er det svært godt betalt. Å bli uthengt i media fortjener de til det fulle, så lenge de ikke gjør jobben sin slik de skal, det gjør de ikke heller. Du mener altså at de fortjener lønna si? De er jo i ferd med å styre landet vårt rett i grøfta! Hadde skattepengene blitt brukt slik de blir dersom folket fikk bestemme? Nei. Og hvor mye vet vi egentlig om frynsegodene de gir seg selv og sannsynligvis de ekstra skattekronene de stikker i egen lomme... Jeg kan bare spekulere, men... Tipper at omfanget av vennetjenester og korrupsjon på Stortinget er større enn vi aner. De kan uansett trikse og manipulere regnskapet slik de vil. Og jeg tror de stjeler fra oss. Hvorfor ikke, når de så lett kan slippe unna med det?

Den eneste såkalte makten folket har, er å stemme hvert 4. år, men det spiller vel egentlig ikke store rollen hvem som sitter i regjering, hva? Ihvertfall ikke når sneversynte og fantasiløse mennesker som Solberg og Halvorsen har noe de skulle ha sagt.

De er noen kjeltringer. Var det opp til meg, ble flesteparten av dem sparket. NÅ.

Jeg er imot å betale så mye skatt så lenge skattepengene bare ser ut til å forsvinne på tull og nonsens, mens det kuttes ytterligere ned på helsesektoren og skoler, f.eks.

Enig med deg!

Lenke til kommentar

Man har gjennomsnittssatser man kan følge. Hvorfor mener du politikerne skal være hevet over oss andre? De får da allerede haugevis av goder, godtgjørelser og andre privilegier som vi andre ikke har tilgang på. Det er ingen grunn til å gjøre politikken enda mer elitistisk.

Hvem er "dere andre"? Jeg mener ikke at politikerne skal være hevet over andre, du må droppe mindreverdighetskompleksene dine. Jeg sier at jeg synes en så viktig jobb skal være godt betalt, bla. for å tiltrekke seg dyktige politikere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...