Pc96 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Hei! Var en tur med bilen en dag, og uten av jeg visste det hadde de hatt vegmering og merket nye linjer, når jeg kom hjem igjen var bilen hvit på nedre del av siden. Har prøvd å bruke avfetting, la det stå litt og så vaske det av, men vil ikke vekk, ligger noe olje fra asfalt og annet drit som sitter som klistret og ikke vil vekk, har noen noe tips til noe sterkt som tar dette dritet vekk?? Endret 23. mai 2010 av Pc96 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Ville prøvd med clay om jeg var deg, det er genialt for å fjerne malingsflekker. Er det veldig mye? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hvilken type avfetting har du prøvd. Det finnes primært to typer avfetting, og begge deler kalles "avfetting": - Vannbasert: For å fjerne dagligdags dritt.. - Petroleumsbasert: For å fjerne asfalt og annet petroleumsbasert. Jeg vil tro du må ha sistnevnte, og da er det f.eks Prickbort som gjelder. Man kan enkelt se om den man benytter er vannbasert eller petroleumsbasert bare ved å prøve å blande den med vann. Vannbasert blander seg naturlig nok uten problem, mens petroleumsbasert vil ikke blande seg. Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Ikke helt sikker på hvilken type det er, er noe faren min har fått tak i, det er en kanne uten noe lapp på. Skal prøve å blande den litt senere for å se. Takk for svar! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Kjøp den heftigste avfettinga du finner, som gxi sier, petroleumsbasert. Denne lukter gjerne bensin, noe du merker fort. Kjør på med dette, la det virke i 10 min, og prøv å vask det av. Gjerne fysisk med svamp(helst ikke) eller vaskehanske(helst). Funker ikke dette er clay veien å gå, da den er meget aggressiv. Funker ikke dette, er desverre neste steget pussing og lakkering! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå