Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Fått "asfaltmaling"fra vegmerking på siden, hvordan få det av?

Anbefalte innlegg

Hei!

Var en tur med bilen en dag, og uten av jeg visste det hadde de hatt vegmering og merket nye linjer, når jeg kom hjem igjen var bilen hvit på nedre del av siden.

Har prøvd å bruke avfetting, la det stå litt og så vaske det av, men vil ikke vekk, ligger noe olje fra asfalt og annet drit som sitter som klistret og ikke vil vekk, har noen noe tips til noe sterkt som tar dette dritet vekk??

Endret av Pc96
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken type avfetting har du prøvd. Det finnes primært to typer avfetting, og begge deler kalles "avfetting":

- Vannbasert: For å fjerne dagligdags dritt..

- Petroleumsbasert: For å fjerne asfalt og annet petroleumsbasert.

Jeg vil tro du må ha sistnevnte, og da er det f.eks Prickbort som gjelder. Man kan enkelt se om den man benytter er vannbasert eller petroleumsbasert bare ved å prøve å blande den med vann. Vannbasert blander seg naturlig nok uten problem, mens petroleumsbasert vil ikke blande seg.

Lenke til kommentar

Kjøp den heftigste avfettinga du finner, som gxi sier, petroleumsbasert. Denne lukter gjerne bensin, noe du merker fort.

Kjør på med dette, la det virke i 10 min, og prøv å vask det av. Gjerne fysisk med svamp(helst ikke) eller vaskehanske(helst).

Funker ikke dette er clay veien å gå, da den er meget aggressiv.

Funker ikke dette, er desverre neste steget pussing og lakkering!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...