Gå til innhold

Kun et kort fungerer i Crossfire

Dudex

Anbefalte innlegg

Jeg kjører 2x ATI Readon XFX 5770 Crossfire, men bare et av korta arbierder. Det andre står på 0% activity, og det samme kortet vil ikke funke om jeg kobler skjermen i.

Hva kan være feilen?

I AMD Overdriver står det også "0 Voltage" eller det er bare gråt.

Endret av Dudex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

--- etter at han hadde instalert alle drivere og updates + patches ( til både ccc og driver ) så kunne han kjøre en test av 3dmark og fikk en score på 1 gpu. etter dette skrudde han av crossfire fra ccc restarta windows og enable'a crossfire fra ccc igjen etter at windows hadde startet på ny.. etter det sjekka han om crossfire funka ved å kjøre 3dmark igjen og fikk ca 3-4000 poeng mer..

Lenke til kommentar

ok, men når jeg er i CCC og er i overclock så står det under current values på dne andre kortet 0MHz på GPU clock og 0Mhz på Memory clock

+ det er i en x8 istede for x16. Er det et stort problem?

Endret av Dudex
Lenke til kommentar

Ok, gjorde det han hadde gjort. Det funket i noen få sekunder

Men la oss glemme CrossFiren.

Vil et x16 kort funke i en x8 slot? For det er der hvor det ene skjermkortet står. Gi meg 2 sekunder så skal jeg poste en screenshot av skjermkortet stats

Endret av Dudex
Lenke til kommentar
whayy managed to fix it myself!.. was going to contact alienware today about the problem. but i reformatted my computer last night and installed the driver off alienware website. i think when i installed windows 7 before i didnt have the right ati software i just used the latest one and it didnt support crossfire on windows 7. but the older versions of catalyst control centre and an older driver seemed to do the trick and got both gpu's working with crossfire enabled!
Lenke til kommentar

Vil et x16 kort funke i en x8 slot? For det er der hvor det ene skjermkortet står. Gi meg 2 sekunder så skal jeg poste en screenshot av skjermkortet stats

ja

Lenke til kommentar

ja

ja, til hvilken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...