mariad Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Noen som har testet kameraet og som vil dele sine meninger om det? :-) Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Tja, om du klarer å finne noen som har fått klørne i det, så del gjerne linken: http://tinyurl.com/2vr3o6b Lenke til kommentar
-=Kasper=- Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Noen som har testet kameraet og som vil dele sine meninger om det? :-) Har ikke testet, men du kan få min mening. Så ufattelig meningsløst å komme med et kamera med så lovende spesifikasjoner og lysstyrke uten å ha med HD video. Jeg kan nesten ikke tro det er sant. Bare tenk hva slags video bilder dette kameraet kunne levert. Det hadde vært det komplette kompakt kamera for alle som ikke ser behovet for å zoome inn på ørevoksen i øret til han som bor 2 kvartal borti gata (les: superzoom kamera kjøpere) :-) Lenke til kommentar
Plutoid Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Helt enig ang. HD på et så bra kamera. Ser etter et ekstra kamera med HD video, har slr og vil ha et lett kamera og ta med (ikke systemkamera). Ønsker ikke å drasse med meg slr, lite kamera og videokamera. Syntes noen av de andre gode små kameraene er litt gamle så jeg håper på et nytt bra kamera eks LX3, venter på LX4. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Personlig har jeg ingen interesse av videofunksjon i det hele tatt, så for meg er EX1 et svært interessant kamera, som alternativ til LX3, S90, etc etc. Vi har vært i dialog med Samsung om å få teste en preproduksjonsmodell, men det har vi ikke fått noe info om på ganske lenge, så det ser ikke ut til å klaffe. Sendte forespørsel om når vi kunne få teste fullverdig kamera på tirsdag, men har ikke fått svar på det heller, desverre. Endret 4. juni 2010 av Aetius Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Personlig har jeg ingen interesse av videofunksjon i det hele tatt, så for meg er EX1 et svært interessant kamera, som alternativ til LX3, S90, etc etc. Vi har vært i dialog med Samsung om å få teste en preproduksjonsmodell, men det har vi ikke fått noe info om på ganske lenge, så det ser ikke ut til å klaffe. Sendte forespørsel om når vi kunne få teste fullverdig kamera på tirsdag, men har ikke fått svar på det heller, desverre. Noe nytt her, interessant kamera som SLR for folk som ikke gidder å drasse på så mye og ikke ønsker å dille med innstillinger... Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Desverre. Samsung har svart, men de kunne ikke si noe om når EX1 var tilgjengelig for test. Jeg venter ivrig på det kameraet selv, faktisk, fordi jeg lurer på om det er et bedre valg enn S90 eller LX3. Lenke til kommentar
jakja83 Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Desverre. Samsung har svart, men de kunne ikke si noe om når EX1 var tilgjengelig for test. Jeg venter ivrig på det kameraet selv, faktisk, fordi jeg lurer på om det er et bedre valg enn S90 eller LX3. Ok, men vet du når det er på markedet og mulig å kjøpe? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Tja, er vel bare å holde øye med produktguiden det. Pixmania påstår de har det på lager, men jeg ville aldri i verden kjøpt noe som helst fra den kanten: https://prisguiden.no/product.php?product_id=123889&view=productinfo Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Så ufattelig meningsløst å komme med et kamera med så lovende spesifikasjoner og lysstyrke uten å ha med HD video. Jeg kan nesten ikke tro det er sant. Hvis du ser på Canon G11, S90, Ricoh GR Digital III (og en GXR-modul tror jeg) så har alle sensorer med samme størrelse og antall piksler. Ingen av dem støtter mer enn VGA video. Sjekker du specen for denne sensoren fra Sony så er det match på både srørrelse og antall piksler. Den støtter tilfeldigvis kun VGA-video. Nå oppgir sjelden produsentene hvilken sensor som sitter i de ulike modellene og det er ikke 100% sikkert at det er samme sensor i alle, men det er altså sannsynlig at det er en ren teknisk årsak til at videoen er begrense til VGA. De har valgt en sensor optimalisert for bildekvalitet og det er da et helt greit valg. Må du ha bedre video må du velge noe annet, LX3 har for eksempel 720P video. Endret 10. juni 2010 av seriksen Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Stephan Stein i Japan Photo forteller meg i en mail at de får 30 stk via Sverige i midten av uken, til Oppegård. Vi får visst låne ett av disse til test, men jeg har hjemmekontor i dag og skal ha tre ukers ferie fra helgen av, så jeg har ikke helt oversikten over testekapasiteten fremover. Lenke til kommentar
Vortex Surfer Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Noen som har testet kameraet og som vil dele sine meninger om det? :-) Fikk kameraet forrige helg etter mer enn en måneds venting. Har ikke fått testet kameraet skikkelig ennå men inntrykket så langt er positivt selv om det absolutt har noen mangler. Pluss: lyssterk optikk skjerm, stor utvippbar amoled rask reaksjon(for et kompakt-kamera) imponert over lysmåling/autoeksponering i feks motlys-situasjoner "alle" innstillinger relativt lett tilgjengelig Mange funksjoner i kameraet, noen morsomme og noen nyttige nevnte jeg lyssterk optikk Minus: Orientation-info ser ut til å mangle i exif (dette må da løses med en fremtidig fw-upgrade) Batteritid: alt for dårlig, ekstra batteri er et must (måtte lades etter første dags "test") Ingen lader inkludert, må kjøpes separat (koster ikke mye på ebay but still) Noen merkelig/uvante quirks for enkelte innstillinger (feks justering av blits-styrke via zoom kontroll! wtf? ) Nøytalt: Ergonomi, ikke helt fornøyd med størrelsen på grepet men har du mindre hender oppleves det sikkert bedre ISO-støy ser ut til å være ok opp til 800 - har ikke testet særlig mye over dette. Ingen HD-video: Dersom man er ute etter hd-video får man kjøpe noe annet. Så langt er jeg fornøyd med kamereaet. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Nå har The Luminous Landscape en omtale online Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 ... Og nå har dpreview publisert sin test. Lenke til kommentar
Sverre Olav Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Kameraet kan truleg vera ideelt til blomefotografering p.g.a. den vridbare skjermen? Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 (endret) Kanskje. Samsung EX1: Nærgrense 5 cm (fra objektivet) ved brennvidde 5,2 mm ("24 mm"). Canon G11: Nærgrense 1 cm (fra objektivet) ved brennvidde 6,1 mm ("28 mm"). Begge har vridbar skjerm. G11 blir sannsynligvis billigere når den erstattes av G12 (høsten 2010?). Endret 17. juli 2010 av world wide weird Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå