sianze Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Fikk noe virus eller trojansk hest på maskinen i forrige uke. Ifølge Avast og diverse anti spyware programmer skal maskinen være clean nå men jeg kommer ikke på nett med explorer lenger. jeg får opp følgende melding: Kan ikke koble til internett ved hjelp av HTTp,HTTPS eller ftp. Dette skyldes trolig brannmurinnstillinger på denne datamaskinen. Kontroller brannmurinnstillingene for HTTP-porten 80, HTTPS porten 443 og ftp-porten 21. Det kan hende du må kontakte internett-leverandøren eller produsenten av brannmurprogramvaren. Noen som har en ide på hvordan jeg kan fikse dette? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Kommer du på nett med andre nettlesere? Følg veiledningen Lenke til kommentar
sianze Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 Jeg har ikke andre nettlesere. Men jeg får logget meg på med messenger f.eks så det er ikke noe galt med selve tilkoblingen. Jeg har allerede fjernet virusen/trojaneren så jeg får ikke postet noe rapport her. Jeg har også prøvd å ta av windows brannmuren uten noe resultat. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Du kunner ha benyttet en minnepenn til å kopier program og logger... Du kan også sjekke følgende: Gå til kontrollpanel->Internett-tilkoblinger (hvis du har vista/win7 er det via nettverk og delingssenter). Høyreklikk på den tilkoblingen du benytter (lokal tilkobling el. trådløs tilkobling) og velg Egenskaper. Velg TCP/IP protokollen og velg Egenskaper. Sørg for at du mottar IP og DNS automatisk Lenke til kommentar
sianze Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Jeg kan ikke finne internett-tilkoblinger under kontrollpanelet. Jeg har Wiondows XP. jeg finner blant annet Internett Options og nettvekrstilkoblinger. Er det en av disse jeg skal inn på? jeg kunne ikke finne noe TCP/IP protokoll under noen av de. Du kunner ha benyttet en minnepenn til å kopier program og logger... Du kan også sjekke følgende: Gå til kontrollpanel->Internett-tilkoblinger (hvis du har vista/win7 er det via nettverk og delingssenter). Høyreklikk på den tilkoblingen du benytter (lokal tilkobling el. trådløs tilkobling) og velg Egenskaper. Velg TCP/IP protokollen og velg Egenskaper. Sørg for at du mottar IP og DNS automatisk Lenke til kommentar
norbat Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Under nettverkstilkoblinger finner du vanligvis noen tilkoblinger, lokal tilkobling og evt. trådløs tilkobling. Hvis du benytter nettverksledning, så høyreklikker du på lokal tilkobling og velger Egenskaper. Lenke til kommentar
sianze Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Nå fant jeg det ja. Begge stod allerede innstillt på automatisk. Så jeg har desverre ennå ingen løsning på problemet mitt Lenke til kommentar
norbat Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Gå til Kontrollpanel->Alternativer for internett Velg arkfanen Tilkoblinger Klikk på LAN-innstillinger og sørg for at det kun er avmerket for "Identifiser inntillinger automatisk" Velg deretter arkfanen Avansert Klikk på "Gjenopprett avanserte innstillinger" Restart pc, start opp IE og sjekk om du fortsatt har probl. Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 prøv og åpne cmd og skriv chkdsk Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 prøv og åpne cmd og skriv chkdsk Hva hjelper det? Det er kun for å feilsøke disken, ikke operativsystemet. Så det er ingen vits. Er det mulig at host filen er infisert Norbat? Selv om det virker veldig merkelig i denne sammenhengen. Til trådstarter: Du kommer på MSN, men ikke på internett med nettlesere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå