hella1010 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Har lest litt om forskjellige erfaringer med dette hovedkortet. Mitt system er: GIGAByte GA-X58A-UDR3R X-58 Intel i7-930 Quad 2,8 Ghz Zalman CNPS10X CPU Cooler m/Cooler Master vifte Crucial DDR3 3x4 GB i slot 1, 3 og 5 (Etter manualen) Sapphire Radeon HD 5750 1GB Cooler Master CM 690 Midi Tower WD Caviar 1TB SATA Systemet ser ok ut, men vil ikke starte opp. De LEDene på hovedkortet er dårlig forklart i manualen. Men det står at normalt skal ingen av de lyse opp. På mitt system lyser the 4 lys både øverst til høyre på hovedkorte (CPU frequency?) og mellom ATX hoved socket og minne brikkene (CPU voltage?). Ingen her har snakket om disse lysene og hva en skal gjøre når de lyser opp. Jeg har forsøkt med og uten 8-pin koblet til ATX 12vx2 strømmen, men når den ikke er koblet til går vifetene sakte og ingenting annet skjer. Jeg håper dette er nok til å få noen innspill fra kloke hoder her.... På forhånd takk, hella1010 Lenke til kommentar
jag007 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Bygget meg selv en PC, med lignende konfig. Forskjellen er at jeg brukte ATI 5870, og antaglig et annet powersupply. Satte sammen PC'n om kvelden, og den starte (på HDD med ferdig instalert Win7). Jeg fikk logget meg inn, men etter kort tid gikk PC'n i svart. Prøvde å boote flere ganger, men den ville ikke starte. Vifter gikk i gang, men noe mer skjedde ikke, for å stoppe måtte jeg ta strømmen. Slukøret la jeg meg etter en del timer (2-3), med forsøk. Dagen etter startet PC'n som en drøm og har fungert siden Kanskje ikke til så mye direkte hjelp, men slik var mitt møte med dette kortet. /Jan Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Har du 4 grønne LED? Kjøpte samme kortet tidligere og sleit litt med samme problemer, i mitt tilfelle hadde hovedkortet 3 grønne og ett gult lys når det ikke bootet, og 4 grønne når det bootet,men det var helt uforutsigbart. Av og til boot og av og til ikke.. Kortet funket greit når det bootet, men når det ikke blei boot hver gang jeg slo på systemet, måtte jeg sende inn kortet. Kortet ble konstatert defekt og jeg fikk UD5 som erstatningskort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå