kizzykazz Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/638130 innslaget begynner 14:25 min. Tenkte kanskje det ville vere ein fin diskusjon på diskusjon.no Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Jeg ser ikke helt hva det skulle være å diskutere? Alt forskeren sier er det er viktig med proteiner etter trening, og at man like greit kan drikke melk etter trening i stedet for proteintilskudd, noe som er sant. Når det er sagt, så sier det seg selv at 6 dl skummet melk om dagen ikke holder for å bygge muskler, men det var det heller ingen som sa i klippet Jeg satte forresten shaken i halsen da jeg så han fyren trene knebøy :!: Lenke til kommentar
Knife Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Når jeg så knebøyen så klikket jeg på kryss med en gang, de kan da ikke være seriøs? Men det er da ingenting å diskutere, 25-30g etter trening er de fleste klar over. Tror egentlig dette var en reklamekamanpanje mot melk lol Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Personlig tar jeg protein både før, under (etter knebøy) og etter trening, sammen med h-melk. Totalt 90-100g protein i forbindelse med trening. Dritten tar lang tid å lastes ned, gleder meg til å se knebøyteknikken dere skryter sånn av Edit: Ja, dette var virkelig eksemplarisk teknikk. Jeg håper ingen nybegynnere innen styrketrening ser dette klippet.. Endret 23. mai 2010 av Sitronsaft Lenke til kommentar
Pollador Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Fin knebøy. Endret 23. mai 2010 av Pollador Lenke til kommentar
Sink Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Var ikke mye bøy i knærne der nei Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Han var jo helt rå da. 140 KG! Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 De sier det ikke trenger være så dyrt, etter at de har vist proteinpulver. 0,6 dl skummet melk koster deg 6-7 kr, da får du ca 20 g protein. 25 g proteinpulver gir deg 20 g protein, koster deg 2,50 kr. Bare 3 gang så billig Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 De sier det ikke trenger være så dyrt, etter at de har vist proteinpulver. 0,6 dl skummet melk koster deg 6-7 kr, da får du ca 20 g protein. 25 g proteinpulver gir deg 20 g protein, koster deg 2,50 kr. Bare 3 gang så billig Tror de tenkte på hvis man kjøpte proteinshake på treningssenteret. Skal ikke være lett.. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 /facepalm til den knebøyen. Fyren holder jo faen meg på å drite på seg bare av å ha stanga liggende på skuldrene. Hele fyren rister jo. Har sett mye rart der jeg trener, men aldri noe så på trynet. Skulle vel plukket av 100 som han sier, og kjørt dem ordentlig heller. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) LOL! Den knebøyen kunne til og med jeg klart, som ikke trener med mere enn 76 kg til vanlig. Er vel på sin plass å plukke av 100 kg, og lære seg hva knebøy faktisk er. Setter en 10'er på at han trena med fulldempa joggesko også... Det værste er at jeg faktisk har sett noe værre. Det var en smarting på treningssenteret mitt, en gammel mann på noe og 60 som "TAR OVER 200 I KNEBØY" elns, som overskrifta på et oppslag på senteret så stolt sa. Så fyren trene en gang. Der sto han i smith-maskin som var fylt opp med 15-kilos vektskiver, og med en hel matte (som brukes til magetrening etc) surra rundt stanga så hele greia blei like tjukk som en sovepose i omkrets, og hadde like mye bøy i knærne som fyren på videoen over. Stakkaren gikk rundt og trodde han var sterk, mens fakta var at beina hans har helt gjennomsnittlig stl på, og om han hadde prøvd seg med skikkelig teknikk og frivekter så hadde han neppe klart en fjerdedel av hva han tok. Endret 24. mai 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Haha, lo GODT av bildet. Høres ikke helt greit ut det der nei. Smith-maskin, for noe tull. Blir omtrent det samme som benpress (dog benpress er en bedre øvelse i mine øyne), bare ren trykkraft uten å måtte tenke på balanse og stabilisering. Hele øvelsen blir så "fikset". Vedder på at jeg kunne tatt både 20, 30 og 40kg mer i smith-maskin enn jeg gjør vanlig. Edit: Det eneste man kan bruke smith-maskin til slik jeg ser det, er leggpress, inverted row og benk om man løfter tungt og ikke har spotter tilgjengelig i det hele tatt. Endret 24. mai 2010 av Sitronsaft Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Jeg synes egentlig det kan bli vanskeligere å ta knebøy i smith, siden den går i en låst vertikal bane. Når du da skal presse opp stanga så vil du også presse stanga enten litt forover eller bakover i tillegg til oppover. Det blir skjeltent 100 % vertikalt når du tar knebøy. Og når smithmaskina ikke tillater det, så går mye av energien bort i å presse stanga mot sidene på maskina. Dette vil jo også skape større motstand og gjøre det hele litt tyngre. Endret 24. mai 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hmm, kan gå begge veier tror jeg, men kanskje det er sant det du sier. Jeg vet ikke, og har ikke tenkt til å finne det ut. Bruker du smith-maskin til noe Andy? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Nope, ikke til vanlig. Har brukt det en gang på benkpress, når toppsettet var høyere enn det jeg faila på sist og jeg ikke hadde noen spotter. Ellers så har jeg brukt smith-maskin til knebøy et par ganger når vi har hatt styrketrening i gymmen på skolen, fordi det elendige trenigssenteret vi bruker ikke har en eneste frivekt utenom benkpressen og noen få manualer. Men der går jo folk rundt og trener så mange øvelser for biceps, at det ikke er behov for noe annet. Endret 24. mai 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Jeg tar mer i knebøy i frivekter enn jeg gjør i smith maskin Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 En annen ting med han fyren i videoen er at han er prototypen på folk som på liv og død ikke skal bruke sikkerhetsstengene i racket. Jeg ser ukentlig folk komme inn i racket og ta bort stengene som står ca. 20-30 cm over knehøyde, for så å gå i gang med noe slags kvartbøy. I hodet sitt tar de tydeligvis ATG. Hadde han senket vekten 5 cm til så hadde han knekt sammen som et korthus med hele vekten over seg. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Syns det er litt dumt at de fremstiller proteinprodukter på sentre osv som veldig dyre. Jeg syns ikke proteinpulveret mitt er dyrt i forhold til hvor ofte jeg tar det og hvor lenge det varer, sammenlignet med f. eks en melkekartong eller andre matvareprodukter. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Syns det er litt dumt at de fremstiller proteinprodukter på sentre osv som veldig dyre. Jeg syns ikke proteinpulveret mitt er dyrt i forhold til hvor ofte jeg tar det og hvor lenge det varer, sammenlignet med f. eks en melkekartong eller andre matvareprodukter. Vel, proteinproduktene på sentre er jo ofte sjokoladebars osv., som blir ganske dyrt. Pulver er jo en annen sak. Så videoen tidligere idag gjennom TN på facebook. Stusset også over teknikken. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Det som blir solgt på sentrene er nokså dyrt vil jeg påstå, i alle fall dyrere enn pulver. Har kjøpt en slik shake et par ganger om jeg har glemt å ta med egen shake, som siste utvei. Proteinpulverer er ikke noe å si på, selv de dyreste pulverne (f.eks. Prozyme) blir billigere enn å få samme mengde protein fra mat. 3000g proteinpulver med 90g protein per 100g til 1000kr blir 0,37kr per gram, i kylling er det typisk 20g protein per 100g, og man må ha 13500 (13,5kg) kylling for å få samme mengde protein som i én boks (3kg) prozyme. Kyllingfilét koster på Rema 1000 160kr per kg (199 på Meny), altså koster 13,5kg kyllingfilet 2160kr. Konklusjon: Det dyreste proteinpulveret er 2,4 ganger billigere enn kyllingfilet fra Rema 1000. http://www.rema.no/rema/pris/meny/article30941.ece https://www.tn.no/butikk/produkt/prozyme-3kg 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå