*F* Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Hei! Jeg er om ikke veldig lenge ferdig med mitt 2. år som lærling innen IKT Servicefag. Jeg begynner fagprøven min 15. juni, altså ikke så altfor lenge til. Jeg føler jeg kan generelt it ganske greit, men har en del jeg må være innen nettverk, ipadresser, andre adresser osv. Så, er det noen som har kilder til sider som ganske enkelt (gjerne med eksempler) forklarer ip adresser, nettverksmasker, subnet, supernet, routere og rett og slett alt jeg trenger. Jeg har lært det her før, men det dette ganske fort ut igjen Internett er fult av informasjon, men ikke alle forklaringer er like lett å forstå seg på. Lenke til kommentar
HK416 Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Hvilket firma er det du jobber i? Eller -> Hva er det de gjør? Som jeg forstår det, er fagprøven skreddersydd runt din læretid, og firma du jobbet i. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Jobber i en VGS, så går egentlig innom det meste av ting der. Både server, nettverk, brukerstøtte, klienter, osvosv Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 kommer ikke på sider atm men vet om 2 bra bøker Windows 2008 for dummies og network for dummies Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå