sector Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Har fått forståelsen av at BMW E60 525 diesel har en 3-liters motor. Denne skal visstnok være litt nedstrupet i forhold til en vanlig 530 diesel. Når begynte disse bilene å komme på markedet? Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Fra 2011 virker det som.. The 525d is joined by a 530d; both models use the same BMW N57 3.0 litre engine, the 525d has 204 bhp (152 kW; 207 PS) and 450 N·m (330 lb·ft), the 530d with 245 bhp (183 kW; 248 PS) and 540 N·m (400 lb·ft) of torque. Lenke til kommentar
sector Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Dette stemmer nok, men eg tror det har blitt solgt biler i flere år med betegnelsen 525, med 3-liters maskin. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Dette har det vært flere tilfeller på opp igjennom tidene. Et annet eksempel er at 323 E36 har en nedstrupet 2,5l. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 så ved å chippe 525'en får man 530? :O Lenke til kommentar
Brian Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Vet ikke helt hvordan det er med den modellen, men jeg antar at det ikke er så enkelt. Som mitt nevnte eksempel med 323'n ligger det flere strupinger som får ned effekten. Blant annet innsuget, innsugsmanifold og litt diversiteter rundt. Endret 24. mai 2010 av Brian Lenke til kommentar
sector Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Nå var det ment at noen kunne svare på hvilket år E60 525 kom med 3-liters motor. At modellbetegnelsen ikke er ensbetydende med hvor stor motor det er i BMW er ikke noe nytt. Har selv en 2004 E60 520i, men den har 2,2 liters maskin. Lenke til kommentar
sector Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 Har selv kjøpt en 1997 E61 525 diesel, og i den er det en 3 liters maskin med 197 hk og 400 nm. I en 530 fra samme årstall er det hvertfall 3 liters maskin, 500 nm og godt over 200 hk. Hva som gjør forskjellen, om det er elektronikk, innsug, manifoil, eller kombinasjon av alt dette, vet eg ikke. Noen andre som vet? Når det gjelder chip-trimming, så har ikke eg tenkt å gjøre det hvertfall, her er det plenty med krefter som det er. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Har selv kjøpt en 1997 E61 525 diesel, og i den er det en 3 liters maskin med 197 hk og 400 nm. I en 530 fra samme årstall er det hvertfall 3 liters maskin, 500 nm og godt over 200 hk. Hva som gjør forskjellen, om det er elektronikk, innsug, manifoil, eller kombinasjon av alt dette, vet eg ikke. Noen andre som vet? Når det gjelder chip-trimming, så har ikke eg tenkt å gjøre det hvertfall, her er det plenty med krefter som det er. Noe jeg ikke helt jeg forstår, E61 og 1997 modell? mener du e39? 525td(s) av E39 kommer heller aldri med noe mer enn 2.5 liter, 525d som kom i 2000 var også en 2.5 liter. Ellers er det ikke bare motorvolumet som bestemmer effekt, innsug, turbo, kompressor, antall og type sylindere, eksosanlegg og sikkert langt flere grunner som jeg ikke kommer på i farten. Lenke til kommentar
sector Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 2007 er selvfølgelig helt korrekt, Bilen er en E61 525 diesel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå