Panodil Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Har en bærbar her av typen Advent 2015. Problemet er at bios ikke finner harddisken mer. Harddisken er en Samsung MP0804H Ikke min pc så vet egentlig ikke om det kom noen feilmeldinger i forbindelse med dette, men nå kommer det iallfall ingen. Har prøvd å laste inn default settings i bios men det hjalp ikke. Har også prøvd å flytte harddisken til en annen bærbar. Planen var å boote fra cd for å se om jeg fikk ut noen data som de ikke har backup av(bilder). Merkelig nok så gikk det ikke å boote fra cd-romen når jeg satte inn denne harddisken cd så jeg flyttet harddisken tilbake igjen. Deretter bootet jeg Adventen med Ultimate boot cd for å prøve diverse harddiskverktøy, men disse verktøyene finner ikke harddisken så har ikke fått noen resultater enda. Noen som har forslag til noe jeg kan prøve? ...leste at man kunne prøve å bytte ut printkortet på harddisken med en fra samme type disk men har selvfølgelig ingen slike disker. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Harddisken er nok død. Men kanskje prøve den i en annen pc som harddisk nr 2 feks? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå