Gå til innhold

Slippe førstegangstjeneste

Tihkal

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ønsker å slippe unna militær- eller siviltjenesten. Dette er av ideologiske årsaker, og dessuten ser jeg dette som helt irrelevant for min fremtid. Derfor vil jeg ikke lese nedsettende kommentarer om at jeg er lat osv.

Dersom jeg ikke skal lyve (noe jeg har problem å gjøre foran autoriteter) er situasjonen slik:

• Generelt svært lite interessert i å fullføre førstegangstjeneste
  • Røyker cannabis regelmessig
  • Benytter meg av psykedeliske stoffer ca. 4 ganger i året
  • Har forbigående kraftige depresjonsanfall, men disse har blitt mindre hyppige etter jeg begynte å bruke psykedelika
  • Sosial angst, har blitt svakere i det siste av samme grunn som over

Ettersom jeg ikke er klar over hva slags kontakt forsvaret har med politiet ønsker jeg å vite hvilke av disse sanne grunnene jeg trygt kan opplyse om, og om dette i vesentlig grad vil hjelpe meg med å bli funnet tjenesteudyktig.

Mine aktiviteter er ikke politisk korrekte - men jeg er generelt velfungerende og nedsettende kommentarer blir ikke vurdert.

Til dere som svarer seriøst: tusen takk for hjelpen på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du høres ikke ut som en som forsvaret vil ha inn til førstegangstjeneste, så jeg tror at hvis du er ærlig og opplyser om disse tingene vil du bli erklært tjenesteudyktig.

De har ikke mangel på folk lenger så de kan velge bort personell med slike problemer.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Jeg tror at du kanskje kan ha godt av å ta et år i forsvaret som selvterapi for enkelte ting.

MEN.. Bare å fortelle de tingene til sesjonslegen, så vil jeg tro at du slipper å tjenestegjøre.

btw.. Det med dop er jeg litt usikker på.. men de psykiske problemene dine er nok for å slippe.

Lenke til kommentar
-Har forbigående kraftige depresjonsanfall, men disse har blitt mindre hyppige etter jeg begynte å bruke psykedelika

-Sosial angst, har blitt svakere i det siste av samme grunn som over

Hvis du kan bevise sosial angst og depresjonsansfall(melding fra lege/psykolog). Så vil nok det være nok til at du slipper å kle deg i grønt.

-Generelt svært lite interessert i å fullføre førstegangstjeneste

Kan også være nok til å slippe. Men det er en 50-50 sjanse. Kommer helt ann på personen som intervjuer deg på sesjon dagen.

Lenke til kommentar

Jeg slapp førstegangstjeneste men jeg ville.

Fikk ikke godkjent fordi jeg sa at jeg hadde mel allergi, uten å ha noen lege bekreftelse, bare muntlig ord. noe som jeg enda tror at jeg har.

Kom hjem etter sesjon og fikk legen til å ta blodprøver.

Sendte svarene inn, som sto at jeg verken har melk eller mel allergi.

Enda da fikk jeg fritatt førstegangstjeneste men fikk råd om å søke når

¨¨jeg hadde en utdanning forsvaret hadde nytte av¨¨ hmm takk før den.

Hadde faktisk svært lyst å dra. men men sånn er det.

Åsså Glømte jeg å søke på Påbygging til neste år. YES go me.

Så no sitter jeg her å har ingen planer til neste år.

Endret av nipton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...