Porto Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Hei. for er par dager siden satt jeg og spilte helt vanlig. Jeg tok meg en tur ut, og når jeg var tilbake var maskinen av. Jeg prøve flere ganger å skru den på, uten hell. Jeg mistenker nå at skjermkortet kanskje kan ha blitt overopphetet. det lå noen ganger på 97(!) grader, og det det kan kanskje ha noe å gjøre med saken? Når jeg skal skru den på nå, starter maskinen i 0,5 sekunder, før den skrur seg av igjen. her er skjermkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345273 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335010 det er hovedkortet jeg har. Hvis det er skjermkortet som er ødelagt, er det noen som kan finne et som passer til hovedkortet mitt til ca. 1000 til 2000kr? takker for alle tips og ideer jeg måtte få. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 97 grader er ikke uvanlig for et skjermkort, men nvidia-kortene har hatt en uvane av å dø etter 2-3 år. Du kan koble til et hvilket som helst pci-express skjermkort. Ati Radeon HD 5770 eller HD 5830 er gode valg. Om du liker nvidia så er vel GTX275 i den prisklassen. Lenke til kommentar
Porto Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 Er det noen måte å vite at det faktisk er skjermkortet som er ødelagt? jeg gidder ikke bruke et par 1000, for så å finne ut at det ikke løser problemet mitt. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Du kan prøve med et annet skjermkort. Hva skjer når du prøver å skru på maskinen? Lenke til kommentar
Porto Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 Har ingen andre skjermkort, så det blir vanskelig. Når jeg skrur den på, starter den i ca. 0.5 sekunder. Lysene og viftene starter, men det skrur seg raskt av. Noen ganger skjer det ingen verdens ting. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Kan være hovedkort, strømforsyning, eller skjermkort. Det kan også være cpu, men sjansene for det er ekstremt små. Eneste måten å teste er å bytte ut komponeneter med komponenter du vet fungerer, for eksempel fra en kompis sin pc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå