medlem-156941 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Telefonen min har som sagt tatt kvelden, og eg er no på utkikk etter en ny. Eg kunne gjerne tenke meg noko nytt, så eg har sett på HTC Desire som har fått veldig gode kritikkar. Problemet er at eg ikkje veit om eg vil bruke så mykje pengar på ein mobil. Telefonen skal brukast som telefon (utrulig nok) , det er og bra om den har et relativt bra kamera. Om den kan ha spotify/ gode musikkmulighetar og er det bra. Er open for alle forslag, men i hovudsak er spørsmålet om det er vits å bruke 4000 på en mobil. Takker på forhånd! Lenke til kommentar
antigoogle Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 desire er den beste smarttelefonen du kan få på det norske gsm nettet i dag. skal du bare bruke telefonfunskjonen eller er det internett.spilling og tunge programmer på den? hvist det bare er telefonfunskjonen du skal ha trenger du ikke smarttelefon og da synker prisen drastisk. Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 Eg veit ikkje kva eg vil ha egentlig, men den bør ha bra kamera (5MP++) og helst en litt større skjerm enn "vanlige" mobilar. Den kjem muligens til å bli brukt til musikk og (spotify om mogeleg) Lenke til kommentar
antigoogle Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 kanksje denne? har lånt den av en venn og jeg syntes det var en kjempe gøy telefon med wifi,8mp,god lyd i musikkspilleren osv. Jeg likte at den hadde aktiv støydemping, det eneste er prisen da... men det er det beste du kan få til dine behov Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Takk for svar! Eg trur ikkje den blir aktuell, då eg har hatt walkmantelefonar før og menyane har vore stort sett veldig hakkete i forhold til f eks kameratelefonane til SE. Trur og at skjermen er litt liten, kunne gjerne tenke meg noko liknande iPhone eller noko. Lenke til kommentar
belenix Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Skal du ha Spotify på din nye telefon så er det en med Android, Symbian eller en iPhone du må ha. En rimelig Android er Samsung Spica GT-I5700. Denne leveres vel nå med Android 2.1 installert til en latterlig lav pris av ca 1200 kr. http://nettbutikk.telenor.no//Mobiles-I5700TELENOR.NOB.aspx Tror de fleste som har vært levert fra Telenor har vært ulåste. Er den låst koster det ikke noe å få opplåskoden. Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Skal du ha Spotify på din nye telefon så er det en med Android, Symbian eller en iPhone du må ha. En rimelig Android er Samsung Spica GT-I5700. Denne leveres vel nå med Android 2.1 installert til en latterlig lav pris av ca 1200 kr. http://nettbutikk.telenor.no//Mobiles-I5700TELENOR.NOB.aspx Tror de fleste som har vært levert fra Telenor har vært ulåste. Er den låst koster det ikke noe å få opplåskoden. Den såg bra ut! Men er ikkje kameraet litt svakt? Ellers såg den ganske ok ut. Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Skal du ha Spotify på din nye telefon så er det en med Android, Symbian eller en iPhone du må ha. En rimelig Android er Samsung Spica GT-I5700. Denne leveres vel nå med Android 2.1 installert til en latterlig lav pris av ca 1200 kr. http://nettbutikk.telenor.no//Mobiles-I5700TELENOR.NOB.aspx Tror de fleste som har vært levert fra Telenor har vært ulåste. Er den låst koster det ikke noe å få opplåskoden. Den såg bra ut! Men er ikkje kameraet litt svakt? Ellers såg den ganske ok ut. Skal du ha androidmobil med ok kamera så blir vel Sony Ericsson x10 det beste valget(?). Selv har jeg en htc desire og synes kameraet på denne er helt ok. (men nå bruker jeg ikke mobilkamera så mye) Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 X10 blir kanskje litt for dyr? Hadde ikkje tenkt å bruke meir enn 4000, det er nok absolutt maks Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 X10 blir kanskje litt for dyr? Hadde ikkje tenkt å bruke meir enn 4000, det er nok absolutt maks da vil jeg anbefale enten Spica eller Desire. Har erfaringer med begge disse og vil si at det er to strålende mobiler. desire får du til ca 3900 spicaen har telenor et godt tilbud på til ca 1200 (som allerede er nevnt) Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 X10 blir kanskje litt for dyr? Hadde ikkje tenkt å bruke meir enn 4000, det er nok absolutt maks da vil jeg anbefale enten Spica eller Desire. Har erfaringer med begge disse og vil si at det er to strålende mobiler. desire får du til ca 3900 spicaen har telenor et godt tilbud på til ca 1200 (som allerede er nevnt) Det finst ikkje nokon imellom i prisklasse då? Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 X10 blir kanskje litt for dyr? Hadde ikkje tenkt å bruke meir enn 4000, det er nok absolutt maks da vil jeg anbefale enten Spica eller Desire. Har erfaringer med begge disse og vil si at det er to strålende mobiler. desire får du til ca 3900 spicaen har telenor et godt tilbud på til ca 1200 (som allerede er nevnt) Det finst ikkje nokon imellom i prisklasse då? hva med HTC legend? nesten like god som desire, og dekselet er frest ut av en hel aluminiumsbit.. men den koster ca 200 kr mindre enn desire så en mellomklasse er det vel ikke helt Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Nei, eg får vel kome meg ned på en lokal butikk å sjå kva dei har, skal oppdatere tråden etter kvart Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Har et spørsmål, gjer det noko om eg kjøper brukt? Eg fant en x10 ganske billig og fekk litt lyst på den no, mest kanskje på grunn av kameraet og skjermen :!: Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Har et spørsmål, gjer det noko om eg kjøper brukt? Eg fant en x10 ganske billig og fekk litt lyst på den no, mest kanskje på grunn av kameraet og skjermen :!: Nei det går helt fint så lenge den er pent brukt og selger er til å stole på Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 Har sett litt rundt no og tenkt litt, og har funne ut at eg ikkje skal bruke så mykje på en telefon likevel. Tar gjerne imot fleire tips, med telefonar på ca 2000 +/- Tenkte på noko ala Sony E W995, sidan den ser ganske ok ut, med ganske bra kamera osv. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Har sett litt rundt no og tenkt litt, og har funne ut at eg ikkje skal bruke så mykje på en telefon likevel. Tar gjerne imot fleire tips, med telefonar på ca 2000 +/- Tenkte på noko ala Sony E W995, sidan den ser ganske ok ut, med ganske bra kamera osv. Du finner ikke bedre spekket tlf til opp til 2500,- en Samsung Spica så det er bare å handel for dette er et sjeldent tilbud. http://www.klikk.no/teknologi/mobil/article576957.ece Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Har sett litt rundt no og tenkt litt, og har funne ut at eg ikkje skal bruke så mykje på en telefon likevel. Tar gjerne imot fleire tips, med telefonar på ca 2000 +/- Tenkte på noko ala Sony E W995, sidan den ser ganske ok ut, med ganske bra kamera osv. Du finner ikke bedre spekket tlf til opp til 2500,- en Samsung Spica så det er bare å handel for dette er et sjeldent tilbud. http://www.klikk.no/teknologi/mobil/article576957.ece Korleis er kameraet og skjermen? Edit: Og korleis er den å skrive sms med? Endret 28. mai 2010 av Faleide Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Det blir nok bestilling av en Spica i morgon, sidan den er såpass billig. Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Det blir nok bestilling av en Spica i morgon, sidan den er såpass billig. Takk for hjelpa! Gratulerer på forhånd. Forresten: tror denne er ganske grei å skrive sms med (har bare erfaring fra skjermtastaturet til HTC Dream og Desire) men det er noe du fort venner deg til så lenge det er en god ordbok til. Tips: Hvis du ikke liker det originale tastaturet på mobilen, prøv scandinavian keyboard som du finner på andriod market med tilhørende ordliste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå