heggstad Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Hei! Har prøvd å legge fra meg alt eksamen-hysteriet, for å forevige de nydelige stormskyene som har vært i dag. Håper dere liker det. Canon ef 17-40 F/4 @ f/18 1/30 ISO 100 Canon 5d EDIT: ny versjon, m/forbedret etterarbeid med tanke på overgang EDIT: ny versjon, som er ørlite rett opp. Endret 25. mai 2010 av heggstad Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Ja, dette like jeg. Et trivelig bilde med en noe uvanlig forgrunn. For meg ser det ut som at vi er i et elvefar. Men mye skjell. Hvor kommer de fra? Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Takk, for fine ord! Fotografiet er ikke fra elv, men i fjæra. Vannet, som jeg ser kan ligne på ei slags elv, er fra en bekk, som ender sin vei ut i havet litt over der jeg stod. Skjellene låg der dessuten naturlig, ikke noe fake her altså.. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Pent ja! Meeget sådan Eneste som kanskje -for min del- er å si i negativ retning er at på venstre siden, i skogkanten kan det virke som om der er en halo av noe slag. Og bildet virker for meg ørlite skjevt mot høyre.. Vet ikke om det bare oppleves sånn pga stort flertall av kamskjell i høyre side og det derfor blir litt tungt der, men må påpeke det. f/18 ja, merker ikke noe til diffraksjon/uskarphet i bildet jeg. Herlig vidvinkelbruk! Hadde du "laget" denne forgrunnen ville du fått mye kudos (heey, er det lov å si?) fra meg iallefall! Kom litt ut av tellingen mht skjell :!: Flott bilde! Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Stilig. Den uvanlige forgrunnen trekker opp. Fargene på skjellene står også fint til skogen i bakgrunnen. Tok du noen i landskapsformat? Tror det kunne blitt minst like bra. Skyene tilfører en fin dynamikk. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Tusen takk for nye kommentarer! Joda, Larsenio, det ble nok en liten halo på venstre side, da det ble noe kluss med redigeringa. Men skal prøve å få fikset det. Dessuten ser jeg at bildet kan virke litt tung på høyre side, men ser også det kan bli blitt vanskelig å få forbedret det så mye i ettertid. Kanskje en crop kunne gjort seg? Ageurk: Ja, jeg tok også en versjon i landskapsformat, men synes helt ærlig at den ble dårligere, i og med at det på siden ikke hadde så mye å bidra med. Men jeg kan se på det litt senere, og komme med den ny versjon om en stund. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Pene ting! Syns kanskje det er litt vel mye blåfarge i bildet, men jeg liker ikke blåstikk, så det kan være bare meg. Men samtidig virker bildet litt skjevt på meg. Er det bare jeg som ser litt skjevt, eller er det noe i det? Uansett et flott bilde. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Hei og tusen takk for fin fin kritikk! Bildet er, som mange sier, litt tungt på høyre side. Jeg vet ikke om det kan være en av grunnene til at du føler at bildet er skjevt. Likevel har jeg rettet på det, og legger dermed ut en ny versjon. Og jeg hadde blitt veldig glad om noen kunne sagt om det ble noe bedre! Dessuten så ser jeg at du klager over blåstikk. Dette er tilfelle, i alle fall på himmelen, da jeg kan ha kommet til å fremheve blåfargene i himmelen litt kraftig. Forgrunnen tror jeg likevel ikke skal være så veldig hardt rammet av det samme.. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Ser bedre ut i mine øyne nå. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Fint bilde. God dramatikk. Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg liker hvordan du har tatt bildet. Jeg er ikke verdensstørste naturfotofan, men jeg må likevel legge til at jeg likte dette, og du har gjort en bra jobb. Har ikke så mye mer å tilføye egentlig. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Tusen takk for fine ord i alle fall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå