Gå til innhold

Ny Gaming-PC, 17-18k.

Anbefalte innlegg

Jeg har sett over PC deler som jeg skal kjøpe til å bygge min nye PC. Budsjettet mitt er ca 17-18000kr. Her er mitt forslag til oppsett;

Skjerm:

LG 23" LED E2350V-PN

Kabinett:

Antec Nine Hundred Two Midi Tower Sort

Hardisker:

Corsair SSD Extreme X32 2,5" 32GB

WD VelociRaptor® 600GB

Hovedkort:

ASUS P6T SE, X58, Socket-1366

Minne:

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9

Prosessor:

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-930

Skjermkort:

Sapphire Radeon HD 5870 1GB GDDR5

Strømforsyning:

Corsair HX 750W PSU

Operativsystem:

Microsoft Windows 7 Home Premium NO

CPU kjøler:

Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler

Er det noen som har forslag til endringer på oppsettet som er bedre enn det jeg har mikset ihop? Alle delene skal være kompatible med hverandre. Hvis ikke, feel free til å fikse på det ;)

Takk!

Endret av Valkyria
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ikke brukt den harddisk kombinasjonen der.

SSDen er treg og dersom du har en SSD til OS og spill ser jeg ikke behovet for en dyr og lite gunstig Velociraptor.

SSD

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=487793

Harddisk

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=499919

CPU kjøleren du har valgt kommer til å bråke noe infernalsk, det vil bli høye tempraturer (kanskje ikke en gang stabilt) og overklokking er bare å glemme.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=512803

Her kommer du litt billigere unna det hele samt i min mening langt bedre :)

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

P-in-P @

SSD'en er bare ment som C: disk med operativsystem. Skal ikke ha noen spill på den. Derfor har jeg raptoren til D: disk med spill og alt annet på. Jeg har en 1,5TB ekstern til media.

Viften er forsåvidt greit å bytte ut.

Svenni.

Mye godt å velge mellom. Men hva er grunnen til å ikke velge f eks skjermen jeg valgte, eller hovedkortet? Kabinettet jeg har valgt er jo best i test overalt. Noen konkrete grunner til å ikke velge det jeg allerede har valgt? :)

Lenke til kommentar

Skjerm: Her var tanken bildekvalitet. Syncmaster 2343BW har god oppløsning på 2048 x 1152, men LED gir bedre bildekvalitet enn ren LCD skjerm. Oppløsningen på 2048 x 1152 virker for meg litt utenfor det vanlige.. Mulig det bare er jeg som har blitt litt hypnotisert av all det HDog Full HD begrepet at 1920 x 1080 faller mer naturlig.

Hovedkort: Valget her gikk på nyeste teknologi som USB 3 og SATA 6. Selv om det ikke er så utbredt nå så kommer dette med stromskritt og før du selv aner det, WD VelociRaptor disken du har valgt ut benytter seg eksempelvis av SATA 6 teknologien. Det er dessuten også bedre å ha det og ikke trenge det, enn å trenge det og ikke ha det.

Kabinett: Ikke direkte noe dårlig kabinett du har valgt ut, men i forhold til Corsair Obsidian kommer Antec Nine Hundred Two til kort. Dog om man skal ta pris i betraktning er det absolutt ingenting galt med Antec Nine Hundred Two, det vil vell bli karaktisert som et lurt valg. CM Storm Sniper, Cooler Master HAF og Antec Nine Hundred Two er vell de tre mest kjøpte Gamer Kabinettene også.

Lenke til kommentar

Har ingen erfaringer med raptor hdd, men resten av det opprinnelige oppsettet ser greit ut med unntak av cpu kjøler. Bytt ut denne med en større heatsink fra Noctua, scythe, thermaltake eller liknende.

Ellers så kan jeg jo påpeke at du ikke får noen særlig høyere gaming ytelse med den prosessoren/hk enn med feks et am3 eller i5 oppsett til lavere pris. Kronene du sparer her kunne du brukt på enda et 5870 kort. Driver du med videoredigering eller liknende kan du beholde prosessoren :) Eventuelt beholde den og kjøpe et ekstra 5870 senere.

Endret av magb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...