ironroadman Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Hei! Har et ptoblem som jeg håper dere kan hjelpe meg med. Jeg prøver å instalere nett hjemme nå, men får bare lokal tilkobling. Alle lysene på routeren (Inteno X5668B) lyser som de skal bortsett fra der det står internet. Den lyser/blinker rødt. I følge manualen jeg fant på nettet betyr dette: "PPP Authenication of the device failed. Or it can not get an IP address in ROUTER mode.", som igjen ikke sier meg det skvatt! Håper det er noen smarte hoder der ute som kan hjelpe meg å tolke dette til begripelig. PS: Bruker mobilt bredbånd nå Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Den får ikke kontakt med ISP's router. Har du satt inn denne enheten istedenfor leverandørens modem? Lenke til kommentar
ironroadman Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 Mener du om jeg bruker en annen ruter enn den jeg fikk av leverandøren så er svaret nei. Alt er fått at NextGenTel. Jeg kjøpte et hus for en stund siden som skulle pusses opp, men fikk meg nett der ganske kjapt. Dette var ca 6 mnd siden. Den gangen funket alt bra, men når jeg fant frem ruteren og sånt i dag ble det verre. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Uhm... er ikke sikker på om jeg helt skjønner hva du mener. Det er altså nett der via et modem som jeg antar funker, du har bare hengt på denne "nye" routeren bak modemet er det sånn å forstå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå