noreg Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 hei, holder på å kjører opp til moped lappen. men har ikke noe lyst på moped, fordi at den går veldig saktig. eller kan en moped kjøre fortere enn 45-50 km i timen? vet dere hvor mye lett mc lappen koster da? og hvis det er mopeder som går fortere enn 45-50 km i timen, når dem ikke er trimmet, eller tadd ut plombering, hadde det vært fint om dere kunnet sakt vilke mopeder det er. Lenke til kommentar
Evolutioner Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Gamle honda mt-5 og noen av de gamle Suzuki tsx har lov og kjøre 65 km/t har jeg lest. Uansett, lettlappen koster rundt 43000 på kjøreskolen her =) Lenke til kommentar
noreg Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 43000 kr?????? så mye? :O jeg har hørt rundt 10-15 tusen jeg da Lenke til kommentar
Evolutioner Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Det var ikke det jeg fikk høre her, og JA så mye Lenke til kommentar
Freestyle89 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Gamle honda mt-5 og noen av de gamle Suzuki tsx har lov og kjøre 65 km/t har jeg lest. Uansett, lettlappen koster rundt 43000 på kjøreskolen her =) Whaaaat??? Kjørte opp for 4 år siden vel å merke, men betalte "bare" 11 000 da. Tviler sterkt på at det kan stemme. Tviler på at bil lappen koster halvparten av hav det koster å kjøre opp til lettsykkel. Tror jeg ville styrt unna den kjøreskolen om det er så svindyrt der. Lenke til kommentar
Evolutioner Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 de sa rundt 40 tusen :S men ja, den er ganske dyr Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Gamle honda mt-5 og noen av de gamle Suzuki tsx har lov og kjøre 65 km/t har jeg lest. Uansett, lettlappen koster rundt 43000 på kjøreskolen her =) Holy shit! På Wright Fredrikstad koster den 11000,- Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 skal du kjøre lovlig på en knallert betyr det max 45km/t. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 skal du kjøre lovlig på en knallert betyr det max 45km/t. Man kan jo spørre seg hva for en fyllik som har kommet på noe sånt...45? Så kjekt, så klarer man ikke holde 50 i 50-sona! Meningsløs hastighet, 50 ville ihvertfall gitt mer mening. Helt patetisk at man plomberer kjøretøy som faktisk er ment å gå fortere enn 45. Det er livsfarlig å kjøre så sakte, ettersom man til stadighet blir forbikjørt av busser og vogntog. Det var ikke få ganger det holdt på å gå til h*lvete da jeg kjørte for noen år sida. Helt vanlig at man ligger heeeeelt ute på veiskulderen (grøfta neste), med 2-3 cm margin til en stor semitrailer...Noia, unødvendig og særdeles farlig. Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 43000 kan jo bare ikke stemme? Wright Nittedal koster det 12000 for grunnpakka, men vanligvis må man ha litt ekstra kjøretimer så da blir det ofte 15-16 tusen Ja, 45 km/t er en helt idiotisk fartsgrense, men noe ser meg at det er for at mopeder "ikke" skal kjøre i høyere enn 40 sone og derfor er grensa satt til 45 for å gi litt margin. Men nå er det jo i Norge lovlig å kjøre moped opp til 80 sone så lenge det ikke står andre skilt som sier noe imot det. Norge burde forkaste EU regelen som krever 45 km/t grense og sette grensa til 50, med tanke på at det er svært få veier i Norge som har 40 sone... Lenke til kommentar
Vodka Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Hva er vits med å sette den opp 5? man burde få kjørt den slik den går fra fabrikk. 70-80.. Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Dersom det var tillatt ville også mopedføreropplæringa bli mye mer omfattende og det ville bli et smalere gap mellom moped og lett mc. Skal du kjøre fortere enn 45-50, ta lett mc. Jeg har mopedlappen og har oppkjøring på lett mc 18. juni, og jeg vet at opplæringa på lett mc er mye mye mer omfattende enn for moped. Noen av kameratene mine som også har mopedlappen hevder at det ikke er så mye forskjell å moped og lett mc hverken i opplæring eller generell kjørestil, men det sier jeg dere: Det er så utrolig mye mer som kreves av førere for lett mc... Utover det så ar jeg kjørt en del mopeder og merker at kjøreegenskapene er langt unna egenskapene for en lett mc når man kommer over 60. Føles mye tryggere på en lett mc. Dere må forstå at selv om motoren kan gå fort betyr det ikke at resten av sykkelen er laget for så store hastigheter - hvor ofte kjører f.eks. F16 jagerfly med 100% motorkraft? Sjeldent over 80%. (Svært få motoriserte kjøretøy er laget for å gå på 100%). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå