DJ2009 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Jeg skjønner ingenting. Før kunnskapsløfte var det slik at fikk du 4 på eksamen og hadde 4 i standpunkt, ble de lagt sammen og delt på to på vitnemålet( 4+4|/2=4). Ergo ingen forskjell. Nå derimot teller eksamen som egen karakter. Altså mye mer urettferdig. Jeg f.eks kom opp i Norsk sidemål i stedet for matte. Det betyr en ekstra 3 er i stedet for en 6 er på vitnemålet. Altså her går snittet mitt betraktelig ned. Da de fleste karakterene mine er 4 og 5. På den andre metoden spilte det liten rolle om du var god eller dårlig i faget. Det gjør det nå, og følgelig en urettferdig metode. Edit: Skriveleif Endret 23. mai 2010 av DJ2009 Lenke til kommentar
operg Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Urettferdig? Det er en fordel for noen og en ulempe for andre. Når du sier at det ikke "spilte noen rolle om du var god eller dårlig i faget", ville de kanskje endre det til slik at det faktisk SPILTE noen rolle om du var god eller dårlig i faget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå