Gå til innhold

Junifest 2010 - Sommeren er her (snart)


Anbefalte innlegg

Blir med som pingle denne gang også, blir altfor mye pes med noe høyere nivå siden foto skal være gøy for min del, ikke et ork etter å finne noe å ta bilde av hver dag. Jeg er elendig på planlegging også, så finne ut noe i forveien er omtrent umulig :p

Bare å håpe på at det blir finvær så :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde i grunnen bestemt meg for å bli noe aktiv i endel av disse delene og av forumene, men tviler på jeg rekker det denne gangen.

 

"Hardcore: Du tar kun bilder relatert til utfordringen og leverer et bilde hver dag. Du tar ikke bilder i andre sammenhenger."

 

Er det ikke mulig å fjerne kravet i siste setningen? Selv føler jeg det er urimelig å skulle begrense bildetakingen en hel måned til å kun dreie seg om emnet/temaet man valgte her (hvor mange som følger den regelen i realiteten er en annen sak)

 

Og da og fjerne "kun" i første setning.

 

Det viktigste er vel at folk tar "mest mulig" bilder?

 

Tor

Lenke til kommentar

Om du gjør de endringene du skisserer er du på entusiastnivå. Hardcore har såvidt jeg har skjønt sin opprinnelse i fastoptikkutfordringen i oktober -- da gir det litt mer direkte mening å skulle begrense seg til å kun bruke én brennvidde i løpet av måneden, skjønt jeg tror konsentrasjon om ett emne kan være sunt også på andre måter.

Lenke til kommentar

TorVilde - som Euklid sier, så er det du beskriver allerede dekket i kategorien "Entusiast" - hva er galt med at det finnes en ekstra kategori for de som har lyst til det? ;)

 

 

Ellers - ser ut til å være mange (meg inkludert) som har valgt makro-relaterte utfordringer denne gangen - blir gøy å snuse nedi blomster og annet.. :)

 

Får nok dessverre ikke selv tid til insektsfotografering - hadde vært gøy å sette opp blits, kamera og fjernutløser, pekende på noen passende blomster - og vente. Men - gleder meg til å se hva dere andre får til - håper også å høre/se litt mer om makroteknikker. :)

Lenke til kommentar

Tror jeg har lyst til å endre tittel på utfordringen fra "Kysten" til "Kyst og Fjell" Har bestemt meg for å bestige minimum 10 fjelltopper denne sommeren, og vil derfor bruke mye tid i fjellet. Det er en gylden mulighet for fine fjellbilder.

Det kan du godt - Så lenge du ikke har begynt på selve utfordringen, så kan du endre.

Lenke til kommentar

Hadde i grunnen bestemt meg for å bli noe aktiv i endel av disse delene og av forumene, men tviler på jeg rekker det denne gangen.

 

"Hardcore: Du tar kun bilder relatert til utfordringen og leverer et bilde hver dag. Du tar ikke bilder i andre sammenhenger."

 

Er det ikke mulig å fjerne kravet i siste setningen? Selv føler jeg det er urimelig å skulle begrense bildetakingen en hel måned til å kun dreie seg om emnet/temaet man valgte her (hvor mange som følger den regelen i realiteten er en annen sak)

 

Og da og fjerne "kun" i første setning.

 

Det viktigste er vel at folk tar "mest mulig" bilder?

 

Tor

Som det allerede er nevnt, så er det akkurat det kravet som skiller en hardcore deltager fra en entusiast. Det er et nivå for de som liker en utfordring som får selv Lars Monsen til å blekne og Chuck Norris til å pensjonere seg. Altså ikke for oss vanlig dødelige ;)

 

Jeg vil ikke si at det viktigste er at folk tar "mest mulig" bilder. Det er viktigere at de setter seg mål som de klarer å nå samtidig som de lærer noe i prossessen. Blir de flinkere til å ta bilder (dvs. de får bedre resultater) som en del av prossessen, så er hensikten med utfordringen oppnådd.

 

Det er forøvrig ikke flaut å melde seg som pingle, se det mer som en myk start eller et nivå for de med en travel hverdag.

Lenke til kommentar

Uææh! Jeg har fortsatt ikke funnet ut hvilket tema jeg skal ha. Vurderer "relasjoner" og farger. Farger hadde jeg på oktoberfesten, men den fullførte jeg jo aldri, og det er jo masse farger rundtom nå. Relasjoner kan være en veldig fin utfordring, som egentlig passer meg veldig bra. Problemet er bare at jeg har ikke noen venner som liker seg foran kamera, i tillegg til at jeg er fryktelig kresen.

Lenke til kommentar

Uææh! Jeg har fortsatt ikke funnet ut hvilket tema jeg skal ha. Vurderer "relasjoner" og farger. Farger hadde jeg på oktoberfesten, men den fullførte jeg jo aldri, og det er jo masse farger rundtom nå. Relasjoner kan være en veldig fin utfordring, som egentlig passer meg veldig bra. Problemet er bare at jeg har ikke noen venner som liker seg foran kamera, i tillegg til at jeg er fryktelig kresen.

Du er ikke alene om å prøve å finne et godt tema. Hva med fargerike relasjoner?

Lenke til kommentar

Jeg sitter med en god del fotobøker i bokhylla. Og lurer på om det kan brukes på en eller annen måte.

 

Et annet alternativ er "Blanda drops" der jeg prøver meg på forskjellige ting.

 

Så har du alfabetleken - Dag 1 har et bilde av noe som ser ut som en A, dag 2 er B osv. Etter å ha gått tom for bokstaver, så fortsetter en med tall.

Lenke til kommentar

Gode idéer her. Jeg tror jeg må sove litt på det. Relasjoner har jeg jo lyst til å ta, siden jeg liker å ta sånne bilder. Så får jeg prøve å finne noen som vil stille opp. Går det ann å lage tråden i morgen, og fortsatt være entusiast? Ser at det står 31. mai, men ...

Lenke til kommentar

Gode idéer her. Jeg tror jeg må sove litt på det. Relasjoner har jeg jo lyst til å ta, siden jeg liker å ta sånne bilder. Så får jeg prøve å finne noen som vil stille opp. Går det ann å lage tråden i morgen, og fortsatt være entusiast? Ser at det står 31. mai, men ...

Jada - det holder med å lage tråden i morgen.

 

Det kan dukke opp flere ideer her i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...