Daniel686 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Er paa backpacker-tur i Asia og Afrika, og kjoepte meg en pc i Kina. Det var dyrt aa kjoepe windows, saa jeg bare spurte om en gratis 30 dagers versjon, som man maa aktivere senere. Hadde med meg en cd med windows 7 paa(cracked) Etter litt skjoente jeg at jeg hadde dumma meg ut da jeg ikke har cd rom paa den lille pcen! Har masse bilder og dokumenter paa pcen jeg ikke kan slette, men faar naa ikke logga paa i det hele tatt fordi windows har utgaatt. En mulighet er aa skaffe en windows serial key, ringe windows og faa confirmation ID, eller noe saann. Men hvor faar jeg det, og hvordan. Evt hva annet kan jeg gjoere for aa innstallere windows paa pcen, UTEN aa maatte formatere? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Du får skaffe en usb-cdrom, eller en usb-penn, og installere windows 7 gjennom en av dem, uten å formatere under installasjonen, da havner alt gammelt i en mappe som heter windows.old Lenke til kommentar
Itek Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Jeg har selv installert w7 på samme partisjon to ganger... dual boot med 2stk w7... så, ja det går... Lenke til kommentar
Daniel686 Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 Aa, supert! Men er det noe spesielt jeg maa gjoere for aa faa pcen til aa boote fra USB pennen, evt ekstern cd rom, og-eller noe man maa huke av for aa ikke formatere under instalering? faar ikke logga meg inn i det hele tatt. Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 For å formatere må du gå inn aktivt for å gjøre det, så om du ikke gjør det så går det nok bra. Du må vanligvis trykke på en eller annen knapp ved bios-bildet for å velge hvilken enhet pcen skal starte fra. Typisk F8 eller F12 eller noe slikt. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Men du bør vel først skaffe deg en lovlig Windows 7 versjon. Å bruke en cracka Windows 7 versjon for å rette opp i problemet ditt, er ingen løsning. Og du må ha tilgang til pcen for å lage en USB minnepinne med Windows 7 installasjonen på. Og du utsetter jo bare problemet, enten i nye 30 dager eller til cracken blir oppdaget og sperret. Og gudene vet hva du har fått installert på den cracka CDen du snakker om. Plutselig er kontoen din tømt, og passord til epost etc er sendt til noen i Kina. Ville vært veldig forsiktig med slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå