Gå til innhold

trenger nytt skjermkort

Anbefalte innlegg

har fått denne blåskjerm problematikken som nevnt i en annen tråd her.

sto der at jeg skulle prøve og bytte skjermkort.

har nå nvidia geforce 8600 gt.har vel vært fornøyd med det egentlig. har vel fungert greit til de spillene jeg har spilt. selv om det blir lite,siden jg bruker mest xbox360.

min pc blir mest brukt til vanlig bruk. ser my på tv2 sumo og slike ting for eks.

og har koblet til flatskjerm så den må ha hdmi.

så eneste kravet jeg har er vel bare at det passer i mitt hovedkort.

men er jo klart siden jeg først må bytte det så er det vel kasnje greit og kjøpe ett som er noe bedere.

har windows xp

håper noen kan hjelpe meg

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takker for svar.

er det en lettvind måte og finne ut hvilket hovedkort jeg har da?

er en som bygde denne pcn for ett par år siden. men han får jeg ikke tak i lenger.

derfor tenkte jeg at jeg skulle høre med dere.

for det er egentlig garanti ett år til på dette skjermkortet. sa han da jeg fikk den i alle fall. men er el umulig og få det på garanti når jeg ikke har kvitteringen

Lenke til kommentar

vel jeg fant ut selv hvilket hovedkort jeg har tror jeg. lastet ned SIW og kjørte det.

og da stod det dette om hovedkortet.

Property Value

Manufacturer MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD

Model MS-7345

Version 1.0

North Bridge Intel P35/G33/G31 Revision A2

South Bridge Intel 82801IR (ICH9R) Revision A2

CPU Intel® Pentium® D CPU 3.00GHz

Cpu Socket Socket 775 LGA

Memory Summary

Maximum Capacity 4096 MBytes

Maximum Memory Module Size 4096 MBytes

Memory Slots 4

Error Correction None

Warning! Accuracy of DMI data cannot be guaranteed

er dette det du trenger?

Lenke til kommentar

Enkleste og beste jobben som gir mest nøyaktig resultat er å poppe kassa og se på hovedkortet.

Navnet bruker å stå mellom PCI-E portene og der står oftest revisionen også.

Men er infoen korrekt så har du MSI P35 Platinum

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Last ned CPU-Z så vil du se info om hovedkortet ditt under Motherboard. Hvor stor strømforsyning har du forresten? Dette står med storebokstaver på den boksen helt nederst i hjørnet av kabinettet hvor alle ledningene går ut fra. Om du har 500W eller mer går nok et 5770 bra. Hvis du noen gang har tenkt til å spille spill på PCen din ville jeg kanskje lagt litt ekstra i det og kjøpt et ATI HD5850 istedet.

EDIT: Nvm, så at du hadde et MSI MS-7345 (P35 Platinium). Du kan uansett laste ned CPU-Z da det er et nyttig program. Du burde muligens oppgradere prosessoren din til en Quad Core i samme slengen. Eks: https://prisguiden.no/profil/lister/115087

Endret av Reactions
Lenke til kommentar

Reactions:

så jeg har mulighet til og oppgradre prosessoren min altså.?

han jeg kjpte den av sa att det ikke gikk ann og ha større enn den som sitter i nå

under cpu i siw så står det dette

Property Value

KONGEN (MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD MS-7345)

Summary

Number of Logical Processors 2

Number of Physical Processors 1

CPU #1 Intel Pentium D 925

CPU Name Intel® Pentium® D CPU 3.00GHz

CPU Code Name Presler

Vendor GenuineIntel

Number of Bits 64

Instruction Set MMX, SSE, SSE2, SSE3, ET64, EST

Platform Name Socket 775 LGA

Revision D0

Technology 65 nm

Original Clock 3000 MHz

Original System Clock 200 MHz

Original Multiplier 15.0

CPU Clock 3012 MHz

System Clock 200.8 MHz

FSB 803.2 MHz

Number of Cores 2

Core #1

Speed 2409.6 MHz

Multiplier 12.0

Core #2

Speed 2409.6 MHz

Multiplier 12.0

Virtual Technology Supported No

Hyper Threading Supported Yes

Cache

L1 Data Cache 2 x 16 KBytes

L1 Trace Cache 2 x 12 Kµops

L2 Cache 2 x 2048 KBytes

når det gjelder skjermkort så holder vel 5770 bra. for som jeg sa så var det gamle nvidia kortet mer enn bra nok for meg. så bare det er så bra eller noe bedere så er vel det bra.

tok av døren på pcen og da sto det 460w på boksen. så da holder vel det helt i grenseland til det 5770kortet eller? som krevde 500w

takker

Endret av esc_cos
Lenke til kommentar

Hovedkortet støtter større CPU ja, men vil nok ha nyere BIOS for det.

http://www.msi.com/index.php?func=prodcpu2&prod_no=1212&maincat_no=1

Hvordan du oppdaterer BIOS står i hovedkortets manual, har du ikke papirversjonen så finner du den elektronisk på MSI sine sider.

akkurat. er bios det samme som versioner eller drivere?

for jeg gikk inn på en nettsiden til produsenten du nevte nå. og fikk søkt etter nyere versioner. og da kunne jeg få lastet ned en ny verson.

Lenke til kommentar

Før du begynner å kødde med en BIOS oppdatering er det VELDIG VIKTIG at du leser manualen og vet hva du begir deg ut på.

Er ikke like lett som drivere, men nyeste versjon er i disse dager alltid bra å ha lagt inn.

akkurat. så da det nyeste versionen jeg prate på på siden til produsenten gjennom live update muligheten der har ikke noe med bios og gjøre? bare en ny version liksom?

installerer en den på valig måte,som en driver for eks?

bare å laste ned og så installere,så er alt i orden.

når jeg søkte etter nye oppdateringer så kom disse valgene fram:

MSI Live Monitor found 1 BIOS for your Mainboard.

MSI Live Monitor found 3 Drivers for your Mainboard.

MSI Live Monitor found 0 VGA Drivers for your VGA Card.

MSI Live Monitor found 0 MSI Utilities for you.

så da skal jeg bare installere de 3 driverene for hovedkortet ikke sant? og ikke den ene for bios? for jeg trenger ikke endre bios. da jeg ikke ønsker og oppdatere prosessor enda.?

Endret av esc_cos
Lenke til kommentar

Om du hadde tittet i manualen anbefales det IKKE flash av BIOS via Windows!

Så ikke rør en BIOS oppdatering FØR DU HAR LEST I MANUALEN! Veldig veldig viktig at du vet hva du begir deg ut på, for går en driver oppdatering i dass så går det greit, går en BIOS oppdatering i dass... vell da har du ett hovedkort du kan bruke som kasteobjekt for det er alt det er godt for.

Lenke til kommentar

Om du hadde tittet i manualen anbefales det IKKE flash av BIOS via Windows!

Så ikke rør en BIOS oppdatering FØR DU HAR LEST I MANUALEN! Veldig veldig viktig at du vet hva du begir deg ut på, for går en driver oppdatering i dass så går det greit, går en BIOS oppdatering i dass... vell da har du ett hovedkort du kan bruke som kasteobjekt for det er alt det er godt for.

takker..

da installerere jeg bare disse MSI Live Monitor found 3 Drivers for your Mainboard.

men når det gjelder watt mengden dette kortet Sapphire Radeon HD 5770 1GB GDDR5 trenger.

ble vel nevnt tideligere i posten her at en ikke kunne ha under 500w i strømforsyning.

å jeg har 460W. kan jeg da til nød bruke denne strømmforsyningen jeg har nå på dette skjermkortet?

Lenke til kommentar

noen som vet om denne watt mengden holder?

har sjekket litt rundt på nettet nå og da ser det vel ut som det blir sagt minimum 450 til 550 watt. så kansje jeg skal prøve korte og se.

men hva vil jeg egenlig merke på pcen at srømforsyningen er for liten??

og en ting til. jeg mener han jeg kjøpte pcen av sa at han hadde klokket det gamle kortet. hva er nå gentlig det? og må jeg gjøre det på det nye skjermkortet?

Min lenke

her er forøvrig min strøforsyning

Endret av esc_cos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...