Gå til innhold

Hvordan forvalter du dine gold?


Anbefalte innlegg

Har av en eller annen årsak alltid hatt "greit" med gold i WoW.

Husker da jeg først begynnte i 2006, så valgte jeg herbalism og skinning egentlig bare fordi jeg syntes tanken på en brutal rå kriger med digre våpen som gikk rundt og plukka blomster var hysterisk morsom.

Lite visste jeg at det var så mye å hente i herbalism på den tida. Kunne cashe ut epic ground mount på level 60 med en gang.

 

Seinere fikk jeg det for meg at jeg skulle tjene penger til epic flying mount på en alt i TBC KUN ved å leike meg på AH. Jaggu klarte jeg ikke det også.

 

Neste prosjekt var å tjene 100k. Nå sitter jeg på (samla) godt og vel 200k jevnt fordelt på diverse charer og realmer uten å ha den fjerneste anelse om hva jeg skal bruke det på. Den mammuten ser jeg lite poeng i, ettersom jeg bytter charer å spille på i eninga.

Har også hvert profession maxxa så omtrent hvert eneste hvite item jeg kommer over er brukandes på et eller annet vis av en eller annen char. Blir fort penger av sånt dersom man gidder og utnytte det til det fulle.

 

Hen en char jeg KUN spiller PvP med, uten professions i det hele tatt (RAF'et til 60), og hadde kun quest-gold fra 60-80 å leike med til enchants og gems etterhvert som pvp-gearet rulla inn. Etter å ha samla nok honor til et resto-sett, et feral-sett og en raptor (Ikke noe hell med Anzu enda gitt), begynte jeg å kjøpe gems for honor-overskuddet og selge dem ukutta.

Sitter nå på 7-8k på den profession-løse charen som kun stikker utenfor bygrensene når det er Wintergrasp.

 

Man trenger ikke være professor i lur for å tjene penger i WoW. Noen kan dra det litt lengre enn andre, men for å "klare seg" så trenger man sjelden mer enn å mine/herbe/skinne litt nå og da og gjøre noen dailies innimellom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper opp serverens samlede antall med oldschool miningstuff, altså alt mellom copper og thorium. Deretter dobler jeg prisen og hiver det ut på AH igjen. Kaching.

 

Kult. :)

 

Bruker du Auctioneer (e.l) for dette? Kan vel sette opp slike jobber..

For øyeblikket ikke, ser at jeg trenger dette, for en enklere tømming av innbox o.l. Men opp til nå har jeg ikke hatt noe problem.

 

Helt vanvittig at folk kjøper mithril og iron for flere hundre gull/stacken, og kopper opp i flere titalls gull/stack, men det er vanvittig lukrativt. Idag kjøpte jeg opp 20 stacks med mithril og 40 stacks med copper til den samlede verdi av 1600g, men folk betaler for seg, så de pengene og mere til kommer jeg til å se igjen i morgen. :)

Lenke til kommentar

Er bare å fyre på bot som går over natta i BG =

 

75k honor over natta = 7 red gems = 150 per stk på AH etter CUT.

 

Så, 150x 7 = 1050 gold +/- !

 

Tenk, alt dette får jeg mens jeg sover, slipper all farming mannshit og AH studering :thumbup:

 

Botting er for n00bs :thumbdown:

 

Er også utrolig lett å bli tatt for dette,

en kompis av meg ble temp-banna 2 ganger for dette,

første gangen 1 uke,

neste gang 1 måned,

viss han gjorde det èn gang til hadde det blitt permban :!:

 

Pengene mine tjener jeg på farming,

klarer lett å dra inn 10k på èn dag viss jeg gidder,

men ser liksom ikke vitsen :hmm:

Endret av malmern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er bare å fyre på bot som går over natta i BG =

 

75k honor over natta = 7 red gems = 150 per stk på AH etter CUT.

 

Så, 150x 7 = 1050 gold +/- !

 

Tenk, alt dette får jeg mens jeg sover, slipper all farming mannshit og AH studering :thumbup:

 

Botting er for n00bs :thumbdown:

 

Er også utrolig lett å bli tatt for dette,

en kompis av meg ble temp-banna 2 ganger for dette,

første gangen 1 uke,

neste gang 1 måned,

viss han gjorde det èn gang til hadde det blitt permban :!:

 

Pengene mine tjener jeg på farming,

klarer lett å dra inn 10k på èn dag viss jeg gidder,

men ser liksom ikke vitsen :hmm:

 

Sikkert noob bot det han hadde :!:

 

Boten min eller den jeg kjørte for en stund siden er på lik linje med noobs :w00t: i BG.

Lenke til kommentar

Garantert en goldseller. Level 1 med et shady guild-navn. AH er overfloodet atm, saronites nede i 400g. Så jeg avventer med mesteparten for å få mest profitt.

 

Kjøp lavt, selg høyt. Fungerer knallbra, spesielt når idioter undercutter gems/primodials med 50-200g.

 

Jeg hadde 4 Glacial Bags å selge for 2 uker siden, men det lå allerede 3 på AH for 300g. For billig for min smak. Så jeg kjøpte dem og endte opp med å selge alle 7 jeg hadde for 600g per stk!

 

EDIT: Det minner meg på.. på tide å lage en ny en :p

Endret av nazrm
Lenke til kommentar

Har ca 23k på min main character og ca 1k på de to toon's mine. Har egentlig aldri prøvd lekt meg på AH og slikt. Bare gjort dailys o.l.

 

Men, hadde vært gøyt å satt meg inn i litt AH trading. Se om jeg greier å få det til å gå i pluss. Må vel også kanskje ha litt is i magen ;P

Lenke til kommentar

Kan bli litt vanskelig å kjøpe 63 primordials på 400-500g hver. :p

Vell, hadde jeg hatt akuratt nok penger til det, hadde jeg kjøpt alle tvert og lagt ut for 900g elns =D

 

 

kommer altid noen og legger ut for 600 uansett virker det som -.-

 

er sånn med en dude på servern min i hvertfall, han må totalt retard. Ligger prisen på flask på over 20 for en gangs skyld kommer han med 50 stk til 14 g :(

Endret av -silenz-
Lenke til kommentar

kom over 10 k gull i går da:)

 

fikk solgt 100 flasks of frost wyrm på en halvtime. Har ligget å råtnett i banken en stund, og måtte bare bli kvitt det... (har 70 igjen da). Har nesten 200 pure mojo flasks igjen også, men det er ingen som vil det virker det som:(

 

men jo mer jeg tjener jo mer bruker jeg :S kjøpte blant annet recipes til cooking for 500 g før jeg la meg xD

Endret av -silenz-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...