Gå til innhold

Hvordan forvalter du dine gold?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel 8-9mnd siden jeg spilte wow, var innom for å sjekke. Uansett, det er av mindre betydning.

 

Jeg husker pre TBC. Hvordan jeg ble smell rik da. En dag jeg var i IF så så jeg en fyr som alle drøyv og takket for gull. Så jeg stelte meg ved siden av han "KACHING" 2000g.

Logger på mainen min som jeg ikke hadde epic mount på og steller meg ved siden av han igjen "KACHING" 5000gull til :D Ikke spør meg hvorfor han delte det ut, men folk ble misunnelige!

 

Og så legger du på de 1000gullene jeg hadde selv så ble det visst 8000g. Jeg hadde ikke epic mount, men jeg var fortsatt i tvil om hva jeg skulle kjøpe meg det :p

 

100-200g så hadde du ganske greit med gull på den tiden, sånn for et perspektiv.

Endret av Vitamin C
Lenke til kommentar

Mitt gull, ja. Har en 187 eller noe, alt går til repairs og gems. Har transmutet greier fra Alchemyen min som ligger på AH til totalt 800g, får se om folk kjøper det. Har ikke satt meg inn i å tjene noe mer enn det jeg fikk fra å queste til 80, som ga meg Cold Weather Flying. Trenger ikke så mye gold nå til dags da, det jeg trenger til repairs, gems og enchants får jeg fra heroics. Selv om det er litt kjipt da, har Occulus-mounten liggende i banken og støve :p

Lenke til kommentar

Når jeg fortsatt spilte (kommer nok til å starte på i cata) så hadde jeg ikke noe særlig problemer med penger.

 

I uka så gikk det vel kanskje 2-3000 i herbs, 1000g til prospecting (cobolt?) og 5-15 000 til raw gems. Gjør det om til Glyphs, gems og grønnstuff til selging / disenchanting og så sitter du igjen med nesten det dobbelte.

 

 

Lenke til kommentar

Spiller ikke wow lenger, men for de som vil tjene fettloads med penger til Cataclysm:

 

Ok - fant ikke filmen. Men da inscription kom ut så lagde en warrior ved navn Swifty eller noe en film der han farma mats til inscription slik at alle som rerollet til det proffessionet kjøpte mats på ah for å levle raskt. Han tjente vel 40 000 gull på dette etter å ha farmet low lvl mats i 3 dager.

 

Så hvis jeg husker riktig kommer det et nytt profession igjen, så det er bare å farme opp 5-10 characters 100% fulle med mats, så renner penga inn sammen med nye raser. Pga. veien gulløkonomien i WoW har tatt burde dette gi inn mellom 60 og 80 000 gull.

 

 

Have fun :)

 

Edit: Skrivefeil

Endret av bandreas
Lenke til kommentar

Spiller ikke wow lenger, men for de som vil tjene fettloads med penger til Cataclysm:

 

Ok - fant ikke filmen. Men da inscription kom ut så lagde en warrior ved navn Swifty eller noe en film der han farma mats til inscription slik at alle som rerollet til det proffessionet kjøpte mats på ah for å levle raskt. Han tjente vel 40 000 gull på dette etter å ha farmet low lvl mats i 3 dager.

 

Så hvis jeg husker riktig kommer det et nytt profession igjen, så det er bare å farme opp 5-10 characters 100% fulle med mats, så renner penga inn sammen med nye raser. Pga. veien gulløkonomien i WoW har tatt burde dette gi inn mellom 60 og 80 000 gull.

 

 

Have fun :)

 

Edit: Skrivefeil

40 000g om det er 3 fulle dager er ikke så veldig bra.

Lenke til kommentar

40 000g om det er 3 fulle dager er ikke så veldig bra.

For en som farmer er dette veldig bra. Kan ikke tenke meg at du kan farme noe annet som selger for mer.

 

Viss du bruker tiden på å kjøpe masse mats på AH, crafte og har stor egenkapital er det noe helt annet.

Lenke til kommentar

40 000g om det er 3 fulle dager er ikke så veldig bra.

For en som farmer er dette veldig bra. Kan ikke tenke meg at du kan farme noe annet som selger for mer.

 

Viss du bruker tiden på å kjøpe masse mats på AH, crafte og har stor egenkapital er det noe helt annet.

farming ligger på 2500-4000g timen får du beste stedene for degselv samt ettersom prisene på realmet men er jo umåtelig kjedelig.

 

vet ikke hva du definerer som stor egenkapital men jeg startet på ah med rundt 60 000g.

Lenke til kommentar

Kjøper opp serverens samlede antall med oldschool miningstuff, altså alt mellom copper og thorium. Deretter dobler jeg prisen og hiver det ut på AH igjen. Kaching.

 

Kult. :)

 

Bruker du Auctioneer (e.l) for dette? Kan vel sette opp slike jobber..

 

Aha, så jeg farmer altså allerede "mats" når jeg farmer ores og leather?

 

Takk :)

 

Jepp,

 

I hvert fall i mitt vokabular...:)

Lenke til kommentar

Har en kompis som er som deg da :D

 

Hadde vel vært 80 siden starten av Wrath og måtte låne 7000 fra meg (for div andre ting og ) for å skaffe epic flying mount.

 

Selv har jeg aldri hatt noen problemer med å skaffe penger i WoW, når vi rerolla på en ny server hadde jeg oppmot 2000 i lvl 30, ved å selge alt jeg kom over, gamble litt på AH og mining / herbalism.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...