Gå til innhold

Forumtråd i artikkel som på hw.no

Anbefalte innlegg

På hardware.no er det noen artikler som inneholder en forumtråd nederst. Noen som vet om dette er en tredjeparts tilleggsinstallasjon til IP.Board-forumet på diskusjon.no som er tilgjengelig for almenheten, eller om det er script/programvare hw eier? Noen som har sett det andre steder?

I feks. denne artikkelen er denne tråden med samme navn inkludert nederst. Ser at linken den inkluderer i en iframe er https://www.diskusjon.no/index.php?app=forums&module=extras&section=articleDiscussion&threadId=1209765&s=hardware.no, men jeg har ikke klart å finne noe på google om en sånn plugin.

Endret av TaklampeX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro det fungerer slik at når artikkelen publiserer via det interne systemet til Edda Media, opprettes det samtidig en tråd i korrekt forum. IDen på denne tråden lagres så i databasen sammen med artikkelen, og brukes i en iframe i bunnen av samme artikkel. Om dette er et (tredjeparts) tillegg til IP.Board eller noe teknisk har utviklet selv, vet jeg ikke, men det burde ikke være så vanskelig å få til.

Lenke til kommentar

Tråden har jo et helt annet utseende under en artikkel enn her på forumet. Linken som er i iframen er:

https://www.diskusjon.no/index.php?app=forums&module=extras&section=articleDiscussion&threadId=1209765&s=hardware.no

Så det virker som at et en app til forumet som gjør dette.

Endret av TaklampeX
Lenke til kommentar

Trenger slett ikke være en ekstern applikasjon som gjør dette. Kan simpelthen være at de knytter seg til to forskjellige CSS'er. Samt så er det to forskjellige koder som tilknytter seg samme database-tabell.

Det er helt basic å gjøre slik.

Se for deg, når de publiserer en artikkel gjennom Adminpanel/Edda media. Så sender den inn til to database-tabeller. En som fører til forumet, og en som fører til nyhetstabellen.

Forumdelen får bare innlendede nyheten (samt en link i bunnen, ved bruk av nyhets-id). Dette er det samme som føres inn på fremsiden av HW.no.

Selveste nyheten lagres BARE i nyhets-tabellen. Dette vil dog kreve at tabellene i forumet og nyhetstabellene heter det samme (Sett bort i fra de som ikke skal være helt like). Krever også at det finnes en rad i tabellen til forumet, hvor nyhetsid kan lagres.

Dette kan lett la seg gjøre ved å bruke noe script alà:

$result = dbquery("INSERT INTO news (news_id, forum_subject, forum_author, forum_innhold, forum_innhold_ext) VALUES ('$news_id', '$subject', '".$udata['user_id']."', '$post', '$post_ext')");

$news_id = mysql_insert_id();

$result = dbquery("INSERT INTO forum (post_id, news_id, forum_subject, forum_author, forum_innhold) VALUES('$post_id', '$news_id', '$subject', '".$udata['user_id']."', '$post')");

Dette er en veldig forenkelt måte å gå frem på, mangler masser av kode, samt så kjenner jeg ikke til IP.Board, men alt fungerer omtrent likt.

Endret av slacky
Lenke til kommentar

Jo, jeg skjønner at å generere forumtråd for hver artikkel ikke er så mye hokus pokus, men det jeg først og fremst er ute etter er hvordan de får vist forumtråden i bunnen av artikkelen. Den har en egen layout, med de viktigste funksjonene som å logge inn, skrive innlegg osv. Det er en forumtråd på diskusjon.no, men det ser ut som et kommentarfelt.

Linken jeg skrev lenger opp er linken man må følge for å få en sånn kommentarfelt-visning. Man kan skrive inn hvilken tråd-id man vil, her er feks visningen for denne tråden.

Kanskje ikke verre enn en egen css som du sier? Men; når det står app=forums, module=extras og section=articleDiscussion tenker jeg at det er en modul/tilleggsinstallasjon til forumet som lager denne visningen. Det jeg håpet å få svar på er om dette er noe som HW har utviklet og eier selv, eller om det er noe jeg også kan få tak i...

Endret av TaklampeX
Lenke til kommentar

Jeg tør nesten si med sikkerhet at Edda media her utviklet dette scriptet selv.

Men, det er ikke store saken å lage.. Den henter ut forum svar der 'id' er lik 'post_id'. loginfeltet er så simpelt som å, kopiere loginfeltet fra forumet. +/- litt kode.

Du kan nesten gjøre det samme for å oppnå å få kommenterene under.. Finn phpfilen som inneholder "showtopic=", kopier den, rediger slik du må ha den. Derreter include under nyheten. Akkurat som om at de skulle vært forumet selv.

Har selv laget et slik script for en nyhetsside, men, er laget for phpbb3. Selv uten NOEN som helst kjenskap til phpbb3, så tok dette meg noen timer. Det er ikke store saken :)

Nå ble det mye surr på setninger, og skriveleifer, beklager. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...