Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Overklokking på Er så iritteranes at biosen har låst multipileren til 9x. På Hovedkort MSI P965 Neo (MS-7235)

Anbefalte innlegg

Hei prøver å overklokke CPU type DualCore Intel Core 2 Duo E6600, 2833 MHz (9 x 315)

Har tidligere godt ut i fra ordre historiken på komplett får å prøve å forklare navnet på forskjellige komponenter, men etter eg installerte Everst Ultimate Editon så ser eg jo at det stemmer jo ikke i det hele tatt, med det eg har.

Det er nok pga komponentene er så gamle at komplett ikke selger dem lenger og det ser ut som eg har kjøpt en oppgraderings pakke som er nyere en det den i grunnen var nå eg kjøpte den.

Men nok om det, eg har jo Hovedkort MSI P965 Neo (MS-7235) Men i biosen er multipileren låst til 9x. Er det ganske upraktisk? Får bare klokken den opp til 315 før den begynner å bli ustabil. Noen som har noen tips? Ser det står dynamisk overklokking men har blitt fortalt at det ikke er noe særlig smart. Og når eg kjører CPUID så ser eg at den der strømsparings funskjonen setter ned farten på bussen til 1900mhz. Samme skjer når eg kjøre 3dmark Vantage dermed får eg low score, en hvis eg klokker den til det normale 2,4 280 fps tror eg det er.

post-28264-1274624175,1325_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

disable c1 ol fungsjoner. dette gjere att cpu'n din ikkje clocker ned i det hele tatt, det du seie att den ikkje spretter opp når du kjører 3dmark er veldig merkelig da dette skal skje automatisk når cpu kommer under litt load.

Vel, du får prøve å sette opp v-core og se om du kommer lenger enn 315, nåke du trolig gjere vist ikkje minnet stopper deg.

Lenke til kommentar

Det er på CPU multipileren er låst til 9. Dersom du vil ha åpen multipiler må du skaffe deg en ExtremeEdition (Intel) eller Black Edition (AMD). Forøverig finnes det noen få Engeneering samples som også har åpen multipiler.

Det går fint å klokke på FSB, men vær obs på at du da også klokker RAMen din.

Husk også å øke spenningen (Volt) på CPU/RAM når du klokker (men vær forsiktig!)

*Rettet noen trykkleifer....

Endret av keitran
Lenke til kommentar

Multipileren får du nok ikke justert opp noe, men FSB har nok mer å gå på. Husker jeg klokket min gamle E6400 til 3,2 GHz bare ved å øke FSB til 400, men måtte selvfølgelig redusere minneoppdateringen for å unngå og klokke det for mye. Tror jeg økte cpu spenningen med 0,2v, men ikke mere. Gikk helt stabilt til meg så du har nok mye å gå på enda. Trolig minnet som stopper deg vil jeg tro.

Lenke til kommentar

kan alltids ta den gode gamle pin moden :) tape over 2-3 "pinner" under cpu og du får automatisk fsb på 400, dette er meir får de som har en merke pc som ikkje kan tuklest med.

Du trenger ikkje en cpu der du kan øke multipiler, meir enn godt nok å kunne gå ned eit par hakk, da en kan omtrent kjøre på max minne og cpu på samme tid :) har sjølv en Black Edition cpu, har faktisk satt ned multipiler får å få en ok oc av ram.

Finnest drøssevis av muligheter, gjer det du føler får og er best.

De fleste p45 hk klarer 500fsb. vet ikkje om det er det du har men ville bare tilføye att cpu stopper nok før hk'et ditt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...