Gå til innhold

Hva bør man se på Musikkfest 2010?


Anbefalte innlegg

Gleder meg som en unge til musikkens dag skal feires i Oslo, men som vanlig blir jeg helt lamslått av det enorme utvalget av band og artister. Så mange konserter, så liten tid!

Så kom gjerne med anbefalinger, jeg er åpen for alle sjangre, så lenge det er bra musikk.

 

Er du nysgjerrig selv kan du lese mer her. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo et helt svimlende stort program, komplett umulig å "helgardere seg", men her er de jeg vet om fra før av som jeg skal se hvertfall:

 

Kontraskjæret (Hip hop, R&B, soul)

Jabaman

Veldig ung, men sannsynligvis Norges mest lovende reggae-håp. Han er veldig flink, jeg digger musikken hans rett og slett. Mitt lyttetips.

 

Evig Poesi

Rap-gruppe som har holdt på veldig lenge. Tror alle guttene har kristen bakgrunn, ikke at det er noe negativt. Vært veldig underground, men nå begynner de tydeligvis å steppe opp og fram. Mitt lyttetips.

 

OnklP & Jaa9

Trenger vel ingen nærmere introduksjon :DMitt lyttetips.

 

Sound of Mu (blanda drops)

Hanna von Bergen

Fersk, talentfull jente som synger og spiller på mbira, et afrikansk instrument. Hypnotiserende behagelig musikk.

.

 

Rådhusplassen (rock, pop)

The Dirtydogs

Jævlig fengende poprock, har nettop kommet med debutplata, kult at de skal spille på Rådhusplassen, kommer til å bli en dritbra konsert! Jeg har gjort et intervju med dem som kan leses her. Mitt lyttetips.

 

Fugazi-bakgården (DJ's)

FINAL

Ung gutt som de fleste burde kjenne til nå. Regjerende DJ-norgesmester og kom på 5. plass i VM. Lager og mixer musikk som du ikke klarer å la være å danse til. Har sett han 3 ganger før og kommer til å se han igjen ved hver mulige anledning fremover. Mitt lyttetips.

 

C.J. Hambros Plass / Herr Nilsen (roots)

Ila Auto

Ekte bluegrass-band, skulle nesten ikke tro de var fra Norge. Har vunnet spellemannspris og turnerer mye, mange har sikkert sett disse før. Blir sikkert en veldig morsom og stemningsfull konsert! Mitt lyttetips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...