Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Facebookgruppe rettet mot meg

Stoic

Anbefalte innlegg

Hei.

I går ble det opprettet en facebookgruppe rettet mot meg. Det hele startet med at jeg sendte ut en massemail på it's learning ang. en mistet pulsklokke. Det er ikke uvanlig at folk benytter denne muligheten til å sende ut massemeldinger for å etterlyse ting de har mistet eller for å prøve å selge togbiletter etc. Så derfor valgte jeg selv aktivt å prøve å finne igjen gjennstanden (verdi 1 000+) isteden for å vente på at den magisk skulle dukke opp. Dette syntes noen var veldig morsomt og har laget en facebookgruppe, med mitt navn i tittelen. Jeg syntes faktisk ikke det var noe særlig, og ville få stengt hele greien så fort som mulig.

Tok derfor kontakt med admin for gruppen og ba han om å slette hele greien, da jeg syntes det var ukult gjort og unødvendig. Samt fryktet jeg at hele greien ville eskalere. Han fikk da kjempedårlig samvittighet og fjernet samtlige medlemmer og prøvde å slette gruppen. Imidlertidig endte det kun opp med at noen meldte seg inn, og nå er gruppen uten leder. Har vært i jevnlig dialog med trådstarter, som er helt ukjent og heldigvis har utrolig dårlig samvittighet nå, hvor han aktivt prøver å få folk til å slutte å melde seg inn, samt fjerne seg.

Dette har nå eskalert, hvor det blir en del personangrep mot meg, fra totalt fremmede. Både jeg og oppretter har sendt e-post til facebook i håp om å få svar. Men hvem vet hvor lang tid dette tar. Hele greien gjør at jeg mister en del fokus på viktigere ting (les: eksamenslesing) og setter meg i et litt nedtrykt humør.

Er det noe jeg kan gjøre utover dette? Ta kontakt med politiet? Jeg står litt rådvill akkurat nå, så jeg er kun ute etter seriøse henvendelser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er gjort, samt alle medlemmene som skriver ting på veggen. Men hvem vet hvor lang tid dette tar før facebook gjør noe. Problemet er at både jeg og oppretter prøver å få folk til å melde seg ut av gruppen, uten effekt.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal vi melde oss ut? Du sender spam-mail. Gruppen heter jo "vi som IKKE har tatt, men gjerne vil hjelpe NN med å finne pulsklokka si", og folk kommer jo bare med forslag om hvordan du skal finne den igjen.

PS: Neste gang, gi faen i å sende spam-mail til folk, så slipper du den slags.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva som er problemet, har selv sett gruppa og det er svært lite person angrep. Er ingen der som i det hele tatt vet hvem du er og jeg tror ingen bryr seg om hvem du er.

Uansett, hvor farlig er det? Hvis dette forstyrrer eksamenslesningen din så skal det ikke meget til for å vippe deg av pinnen. Bare ignorer det.

Sånn helt til slutt: Slutt å spam its learning. Folk liker ikke sikt. Ingen bryr seg om den pulsklokka di uansett hvor mye den kosta.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er enig i at det var en litt lite gjennomtenkt ide å sende ut en massemail, men den ble kun sendt ut til studenter, ikke ansatte. Det var kun et forsøk på å finne igjen en tapt gjenstad, noe som ikke er uvanlig. Folk har til og med etterlyst et brunt fort av papp!

Er jo utrolig at dette blåses opp til slike proporsjoner, og jeg stiller meg heller tvilende til deg Herr Brun eller Andreas Bjørklund, som drar saken enda lengre. Grunnen til at jeg vil ha denne gruppen fjernet er fordi den er usaklig og går direkte på person.

Lenke til kommentar

Er jo utrolig at dette blåses opp til slike proporsjoner, og jeg stiller meg heller tvilende til deg Herr Brun eller Andreas Bjørklund, som drar saken enda lengre. Grunnen til at jeg vil ha denne gruppen fjernet er fordi den er usaklig og går direkte på person.

Og grunnen til at jeg vil ha den værende, er at jeg finner den hysterisk morsom. Det er en del morsomme bilder og ideer der, og det er da ingen som hetser eller mobber. Du er for øvrig en selvhøytidelig bæsj, hva med å prøve å gro litt humor?

Endret av Herr Brun
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og det har ikke falt deg inn an de som etterlyste sitt pappslott gjorde det for å belyse hvor idiotisk det er å sende ut masse-epost til folk som ikke bryr seg og ikke setter pris på slikt?

Det angriper deg som person og det er urettferdig? La oss de på fakta, du har oppført deg dårlig. Du har irritert en hel haug med mennesker. Burde ikke du da ta konsekvensene av det du har gjort?

Hvis vi skal følge den logikken der så kan man komme frem til at man kan ikke sette folk i fengsel fordi det er personangrep. Du har vært en idiot, ta konsekvensene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er enig i at det var en litt lite gjennomtenkt ide å sende ut en massemail, men den ble kun sendt ut til studenter, ikke ansatte. Det var kun et forsøk på å finne igjen en tapt gjenstad, noe som ikke er uvanlig. Folk har til og med etterlyst et brunt fort av papp!

Enkelte genier sender av og til ut til alle som har et fag (fort 500 stykker), men du er den første jeg har opplevd som har klart å sende ut til samtlige studenter i de tre årene jeg har gått på NTNU.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Vil dere ha meg til å tro at så umodne mennesker går på NTNU, som de som poster i denne tråden her? Jammen glad jeg ikke studerte der. Herregud.. Var helt sikker på det var snakk om en ungdomsskole før jest leste videre.

Endret av likferd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ble sendt ut til studenter, ikke ansatte, og det ble ikke sendt ut med e-post, men med it's learning.

Neida, det ble virkelig slått på stortromma i utsending. Den gikk til ansatte også. Jeg fikk den i alle fall. Jeg har dessverre heller ikke denne pulsklokka i min besittelse, så jeg er nok til liten hjelp i denne saken.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...