sleepy21 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Jeg byttet nettopp hovedkort fra et ASUS P5B tilet ASUS P5Q DELUXE. Jeg har et DVD drev som jeg har litt problemer med nå. Det er koblet med IDE kabel til ovedkortet, og BIOS finner og raporterer korrekt at det er et toshiba drev. Problemet er at i Windows 7 Home Premium så finner jeg ikke DVD-rom! Den kommer ikke opp i utforskeren, heller ikke under Device Manager. Har kjørt windows update, og søkt på nettet, men finner ingen relevante svar... Noen som vet om noen ideer til hva som kan være galt? Med det forrige hovekortet fungerte det helt fint, så syns det er litt rart at det plutselig ikke finner DVD-ROMen... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Det er visst mange med problemer med PATA/IDE enheter på denne. PATA/IDE kontrolleren på det hovedkortet er styrt av Marvell88SE6121 add-on . Les inlegget til steel_j her: http://www.tomshardware.com/forum/251999-30-asus-boot-problems-help#t1791034 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå