*EPA* Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Har litt trøbbel med nettet og må restarte routere i hytt og h11te. Jeg har leita en del på nettet etter løsninger på dette og hvordan Xbox Live kan få bedre kontakt. Ser at det er bridging som er tingen for å slippe NAT-problemer og lignende. Dette har jeg prøvd uten å lykkes og jeg lurer på om det er Speedtouchen fra telenor (som får nettet fra veggen) som skal stå i DHCP eller om det er den trådløse Belkin-routeren. Xboxen er koblet til Belkin-routeren med kabel. Det samme er IP-telefonen. Har slått av brannmur på begge routerne. Er dette risikabelt? Har lyst å kjøre Xboxen i DMZ med statisk IP, kan jeg gjøre dette med Belkin-routeren i PPPoE? Og hvilken IP burde jeg bruke? Kan ikke spille FIFA med venner over xbox-live, men jeg kan spille me randoms, men får ofte "this session is no longer available" ved lagvalg. Er totalt noob på alt som er nettverk! Jeg har bare googlet rundt for å prøve å forstå, så om noe jeg sier her skurrer så si fra! Håper på raskt svar. Må spille FIFA NÅ! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Alternativ 1. Sjekk om din versjon av 7230-4 støttes av DD-WRT og legg inn DD-WRT dersom det er tilfelle. Gå så inn på veiledninger Telenor og se hvordan du setter routermodem i bridge. Etter du har satt modem i bridge, så legg inn pålogging PPPoE, [email protected], passord i Belkin. Alternativ 2. Du kan bruke 7230-4 som aksesspunkt. Du slår da av DHCP-LAN i Belkin. Gi den så statisk IP 10.0.0.137. Koble nettverkskabel fra 510i til LAN på Belkin. Med dette oppsettet bruker du 510i som før. Felles for begge løsningene er at du kan bruke UPNP til automatisk portåpning i det du velger som router. Sjekk også at UPNP er aktivert i XBOX. Endret 23. mai 2010 av la7dfa.com 1 Lenke til kommentar
*EPA* Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 Tusen takk for svar! Det står ver. 1000yy på routeren, så regner med at den støttes siden ver. 1000 er det. Når jeg logger inn på routeren står det: Version Info Firmware Version 9.01.10 Boot Version 0.01 Hardware 01 Hva er det denne dd-wrt gjør? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Det er tredjeparts firmware som gjør routeren mere stabil og du få flere funksjoner i tillegg. Du vil også få bedre rekkevidde på trådløsnettet. Lenke til kommentar
*EPA* Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Ok. Jeg har nå gjennomført alternativ 2. Nettet er dog like ustabilt som før. Har lest litt gjennom fremgangsmetoden for å installere firmware'n, men det virker veldig risikabelt og komplisert? Jeg har lyst å prøve da, siden det kan forbedre stabiliteten. Er nok verdt risikoen i og med at vi sikkert må kjøpe ny trådløsrouter om det ikke blir bedre. Er det noe mer enn det som står på dd-wrt wikie'n for min router jeg trenger å vite? Har funnet ut at ver. 1000"yy" betyr at routeren er lagd for/i skandinavia. Er den identisk med ver. 1000? Og er det dd-wrt.v24-13064_VINT_micro.bin jeg skal bruke? Er ingen guru på verken firmware eller nettverk, men om jeg får en slags oppskrift så skal jeg nok klare det! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Du setter opp TFTPD32 og peker mot filen med firmware. Når det gjelder versjon, så kan du like gjerne bruke en microversjon. Denne har litt færre funksjoner, men skal være stabil. Problemet er at enkelte routere har lite minne og da er microversjonen løsningen. Da spiller det heller ikke noen rolle om din versjon av routeren har enda mindre minne enn standard "1000". http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv2/downloads/stable/dd-wrt.v24%20SP1/Consumer/Belkin/F5D7230_v1444/dd-wrt.v24_micro_generic.bin Fungerer det ikke med den, så får du se på anbefalingene i wikien igjen. Når du flasher, så er det viktig å time starten nøyaktig. Det lønner seg å starte et CMD-vindu og pinge routerens IP. ping 192.168.2.1 -t Når du får respons (1ms) fra router, så trykker du på put i tftpd. Alternativt se på oppskrift i WIKI. Vær obs på at ipadressen til router og PC vil endres etter du har flashet router til DD-WRT. Router blir 192.168.1.1 og PC 192.168.1.x. Lenke til kommentar
*EPA* Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 Vel, nå har jeg sittet oppe i hele natt for å fikse dette, men jeg har ikke sjans! Har prøvd alt jeg kommer på, men får bare errorer overalt. Gjorde som du sa og pinget for å time det bedre, men fikk error 10054: "en eksisterende tilkobling ble tvangslukket av den eksterne verten". Jeg prøvde også å trykke put samtidig som jeg satte inn strømmen, men da fikk jeg "block=0" eller noe uten at noe skjedde, og routeren resetta til sin gamle firmware slik at jeg må ta en ny hard reset (stemmer?). Er det et problem at jeg bruker win7? Jeg har slått av kaspersky og firewall, enabla tftp i kontrollpanel, satt ip til 192.168.2.2.. Vet ikke hva mer jeg skal gjøre! Har sikkert oversett noe åpenbart et sted, men nå er det litt seint om morran for feilsøking. Har ihvertfall ikke bricka routeren, så ingen skade skjedd! Prøver igjen i morra om jeg får noen gode forslag Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Det kan være Win7 som fucker opp litt. Har du satt statisk IP på PC? Du kan ikke bruke dynamisk, da vil den ikke rekke å koble seg opp. Lenke til kommentar
*EPA* Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Brukte statisk ja.. Har en xp-pc i hus, men den er så strengt bevoktet av admin-grier fra skolen at den er ubrukelig til dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå