Carlgutt Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Hei for ett par år siden fantes det en tråd her hvor man delte tips og erfaringer til folk som nettopp hadde flyttet hjemme ifra. Det var sånn typisk "ikke la oppvasken samle seg opp", "klesvasken vasker ikke seg selv" osv. Noen som har den? Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Ser ut som du har det viktigste allerede. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Kjøp ihvertfall inn papptallerkener, plastbegre og plastbestikk, så slipper du å vaske opp så ofte. Sparer på varmtvannet gjør du også. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Finn deg en plass å lagre diverse ting, hvis ikke ender dem bare på gulvet. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Lag middagsliste for uken, da vet du alltid hva du skal spise! - og hva du skal handle.. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Jeg har ikke flyttet hjemmefra, men jeg har vært alene i huset over perioder på en helg eller en uke. Tips 1: Tørk opp med sokken hvis du søler melk eller annen væske på gulvet. Tips 2: Vreng underbuksene dine. På den måten kan du bruke dem i to dager før de må vaskes. Tips 3: Sjekk alltid at du har dasspapir før du setter deg ned for å drite. Tips 4: Ta brødet opp fra fryseren og legg det på kjøkkenbenken om kvelden før du legger deg. Da har du frokost dagen etterpå. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Haha, gode tips fra Zarac. Dog nr. 2 var litt tvilsom. Fra meg: Tips 1: Ikke la ovn eller lignende stå på om du går ut, spesielt ikke om du bor på hybel. Tips 2: Om du deler kjøkken med andre, ha alltid på deg headset når du skal gå for å lage mat/ta oppvasken etc, enten du har på musikk eller ikke. Dette er for at det blir langt mindre kleint om det sitter folk som har ekstremt triste og tvilsomme samtaler rundt kjøkkenbordet du ikke vil forholde deg til, noe jeg har måtte erfare. Om du ønsker å sosialisere tar du simpelthen av deg headsetet. Tips 3: Ha lås på skap og lignende i det offentlige rom. Ikke forlat rommet med åpen dør for lengre perioder, helst aldri. Studenter kan være griske dyr. Tips 4: Vask opp ting med en gang du har brukt dem, istedenfor at det samler seg opp. Suger maks å stå en time på kjøkkenet med oppvasken, ikke er det plass på tørkestativet heller. Tar deg 2 min maks å vaske opp fatet, de to glassene og bestikket du nettopp brukte. Tips 5: Alltid ha papirtørkler på rommet, man vet aldri når det kommer godt med. Tips 6: Sørg for å alltid ha mange grandiosaer tilgjengelig(billige kalorier), suger å plutselig finne ut at 3 grandiosaer ikke holdt mer enn 1-2 dager, og at du må gå enda en tur på butikken. Det samme gjelder drikkevarer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå