enixitan Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Er det nokon som veit kvar eg kan kjøpe pluggar for nettverkskablar med "load bar" for plassering av ledarane? Sjå på denne lenka for å sjå kva eg meiner: http://www.lanshack.com/make-cat5e.aspx Eg kan gjerne kjøpe frå utlandet, men vil helst under 200-grensa for ei pakke med pluggar. Eg finn bare nettsider som sender til USA, som har slike pluggar. Takkar for hjelp. Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Kjøp ei slik pakke (eller to) med vanlige pluggar, og øv deg litt, så treng du ikkje slike load bars Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Må si meg enig med Bamse, er null problem å lage nettverkskabler uten loadbars. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) sett mange spesielt amerikanere bruke slike klips som jeg vil kalle det holde kablene på plass, du får også 2delte plugger hvor du har bunndelen som du kan legge lederne nedi en og en så klemme på toppdelen men betraktelig dyrere. som de over sier er det null problem lage kabler med vanlige plugger, går bare på teknikk. litt vanskelig beskrive uten en kabel forran meg eller kunne vise fysisk men noe ala. - avmantle en 3-4cm - legge lederne i riktig rekkefølge mellom fingrene så bøye de litt frem og tilbake før rette ut, så sitter de støpt uten noe klips etc - klippe de i passe avstand - føre inni pluggen forsiktig så alle treffer sporene så litt mer makt for at alle skal treffe "bunnen" - klemme pluggen i krympetang - do the hustle cat6 kan også være litt frusterende i starten, typisk mange sliter med er at ytterkantene bøyer seg når de prøver presse lederne inni pluggen, men blir som alt annet riktig teknikk. Endret 28. mai 2010 av cruzader Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 Eg har både pluggar og kabel, og har laga nokre kablar (av 20 er det 2 eller 3 som er fullt fungerande). Eg ser at eg ofte kuttar ledarane skeivt (etter å ha samla dei), og difor får eg ofte ikkje alle ledarane like langt inn. Sidan eg ser dårleg er det òg vanskeleg å sjå om dei er på plass i pluggen før eg terminerar (og kan teste). Eg brukar Biltema-kabel og pluggar frå Dealextreme (som visstnok skulle vere gode AMP-pluggar), om kabel frå andre stader er betre å jobbe med tek eg gjerne mot tips. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Det er bare å klemme de helt flate mellom tommel og pekefinger. Klipp så av i rett linje og press de ganske hardt inn i pluggen akkurat når du klemmer til. Det finnes gode guider på youtube om du skulle være i tvil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå