TRD4U Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Jeg har en HP Pavilion dv2130ea som ikke fungerer som den skal. Når jeg trykker "Power"-knappen starter vifter, harddisk og alle lys som vanlig. Jeg får imidlertid ikke noe bilde på skjermen, og heller ikke noe bilde på en ekstern skjerm jeg har forsøkt å kole til. Det høres ikke ut som maskinen fortsetter med oppstart av operativsystem, ingen harddiskaktivitet er å høre. Jeg har forsøkt å starte maskinen med og uten lader/batteri, startet uten RAM-brikker og harddisk, uten at dette har gitt seg noen forskjell. Oppdaget at den ene ledningen til CMOS-batteriet var klippet av, har skjøtet denne, kan det være at problemet ligger her? Når det kommer til selve skjermen har jeg gått over alle ledninger uten å finne noen åpenlyse brudd. Har også sett på den med lommelykt, det er ikke spor etter noe som helst bilde. Skjermen skal heller ikke være knust. Da gjenstaår det bare å takke for all hjelp! (Dersom du ikke har faktiske tips, men bare kommentarer om å kontakte HP kundesupport (er gjort), ville jeg sette pris på om du ikke poster ) Lenke til kommentar
norbat Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Har vært borti noen pc'er med slik feil (alle HP forresten). Skyldtes defekt hovedkort. Å høre med HP-supporten er forøvrig ingen dum ide Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Det er en design feil på HP DV2000, DV6000, DV9000 og noen flere. Du kan prøve det som vises i YouTube videoen, eller prøv å få det fikset på reklamasjon! Jeg gjorde dette på en DV6000, for et par dager siden, og det fungerte(spent på om det er en varig fix). Det er også noen andre på forumet, som har gjort dette! Lenke til kommentar
EccoMacG Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Her er det nok gpu som har tatt kvelden ja. Som nevnt over, så er dette en vanlig faliure på dv2000, dv6000 og dv9000. Sitter selv med en dv9000 hvor gpu sa byebye (like symtomer som du beskriver), men fulgte videofix som ask99 linker til. Det funka gull! Dette må være over 1 mnd siden nå, og den er fortsatt i daglig drift. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Har akkurat samme modell og hadde akkurat samme problem. Jeg sendte den til komplett (hvor jeg kjøpte den) der servicesenteret skiftet hovedkort og vifte på maskina. Brukte selvsagt min reklamasjonsrett Noen ganger er det fint å være forbruker. Prosessen med retur og reperasjon tok 3 uker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå