Nicci NO Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Hei. Jeg er på utkikk etter litt hjelp til valg av bærbar. Den skal kjøpes inn så snart som mulig ettersom jeg ønsker å ta den med meg på ferie i juni. Jeg skal bruke den som en sekundær maskin i tillegg til min stasjonære spill-pc, og derfor trenger den ikke være tilrettelagt gaming. Det jeg derimot må ha den til å gjøre bra er å spille av h.264 i 720 og 1080 format, knirkefritt på en 1920x ekstern skjerm/TV. Helst uten hjelp av tilleggs-skjermkort. HDMI-utgang er et must, og veldig fint om den har både dét samt en DVI utgang i tillegg. I tillegg skal jeg bruke den noe til skolearbeid på universitet, så litt normal office-belastning må den også klare av. Batteri-levetiden er ikke det viktigste for meg - den skal primært brukes i områder med tilgang på strøm. Noen timers levetid hadde likevel vært kjekt. Ettersom den skal brukes til avspilling av film og musikk i stuen er det å foretrekke om den ikke bråker for mye. Tastatur og touchpad er ikke så veldig viktig. Skjermstørrelsen er heller ikke viktig. Jeg kan klare meg med en liten skjerm til skolebruk, men 1920 på ekstern skjerm må støttes. Hurtigheten og størrelsen på harddisken er innenfor rimelighetens grenser uvesentlig. Jeg har ikke noe behov for mer minne enn hva som trengs for normale office-programmer og filmavspillingen. Designmessig stiller jeg i utgangspunktet ingen krav. Blåtann hadde vært kjekt, men ikke et krav. Firewire og mengder med USB-porter er heller ikke noe krav. WLAN er derimot et krav. Grunnen til at jeg spør om hjelp til dette valget er prisen. Den må være så billig som mulig samtidig som den oppfyller kravene mine - helst bør den ligge under 4000, men jeg kan strekke meg til 5 dersom det ikke finnes rimeligere alternativer. Håper jeg har satt opp nok informasjon i denne posten, ellers er det bare å spørre. Takk for at du leste posten min Lenke til kommentar
Nicci NO Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 MSI CR610 - noen som har erfaring med denne? Lurer på hvorvidt den spiller av 1080p smooth på en ekstern 1920 skjerm... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå