Gå til innhold

BK: Panoramabilde av Bærum


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Har forsøkt meg litt på panoramabilder i det siste. Dette bildet tok jeg i går kveld i Holmenkollen retning Kolsåstoppen. Originalfilen ble på ca 10000 piksler bred, og man mister zoom muligheten når man må konvertere bildet til max 1280 piksler her på forumet, dessverre. Bildet er satt sammen av 8 ulike bilder.

 

1/100sek

f/13

ISO800

18mm

 

Original:

 

post-44035-1274602536,5497_thumb.jpg

 

Ny utgave:

 

post-44035-1274607845,9056_thumb.jpg

 

Remake:

 

post-44035-1274616608,1604_thumb.jpg

:)

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder panormaa, så er det lov å legge ut bilder som er videre enn 1280px - det er riktikgnok noe dårlig formulert i reglene ...

 

Så lenge du holder deg til en høyde på 6-800px, så går det bra.

 

Jeg synes bildet ble noe mørkt, slik at det er vanskelig å fange opp detaljer. Litt synd at du fikk med litt av steinen du står på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Da skal jeg i løpet av dagen legge ut en oppdatert versjon av bildet. Når det kommer til stenen som jeg står på tenkte jeg at den skulle få være i bildet. Jeg kan selvfølgelig klone den bort. Får se hva jeg finner på. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Hadde ikke altså forstørret den. :) Så jeg tok likså godt hele prosessen på nytt, fjernet et bilde, da det var rimelig utbrent i de lyse tonene. Ergo så blir resultatet slik at Forden kommer enda mere sentrert. :p

 

post-44035-1274616567,695_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er litt mørkt, og detaljer er gått tapt (mulig at det bare er i opplastet versjon?).

 

Forgrunnen er veldig dominerende og asfalten kjedelig grå.

At bilen er grå og midtstilt fremhever forgrunnen. Bildet er bedre uten den store steinen midt i veien.

Veikanten lager en spennende bue.

Himmelen er praktfull, og horisonten viser at jorden er rund! ; )

 

 

Forslag til neste forsøk:

 

*Flytt bilen ut fra senter.

-Parkere i venstre sving(?), gjerne med sving på hjulene og lysene på (uten å overdrive noen av delene), slik at det ser ut som om den er i bevegelse (gjerne med noe bak rattet).

*Flytt søppelspannene ut av bildet.

 

*Litt mer dagslys. (Helst lavere ISO og gjerne F/8-11)

*Under eller like etter regnvær slik at alt er gnistrende fargesprakende, og asfalten glitrende sort.

 

*Jeg ville også likt å sett (litt mindre vei og) mer himmel, for å fremheve åpenheten i det bølgete skog- og åkerlandskapet med den høye himmelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...