hawkman20 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Heyhey Lurte på om sånne pakke tilbud fra bilradiospesialisten er noe godt kjøp? Se på den her feks. http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=8366&katid=40&mid=m436&id=&vn=736 Som du kanskje ser skal jeg ikke ha noe heftig annleg, men noe som er bedre enn di sprengte originalhøytalerne xD Tips anyone ? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Funker sikkert helt greit den pakka der, men vær obs på at du får høytalere som passer inn der de gamle sitter. Jeg anbefaler deg å skru ut en av de ødelagte høytalerne og måle dybde og størrelse på den så du er sikker på at de nye passer i orginalhullet. Lenke til kommentar
hawkman20 Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 Ok Noen andre som har noe de vil ha sagt ? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Det der er ikke noe å ha, forsterkeren er alt for svak til å drive en så tungdrevet sub. Også er det ikke sikkert du har plass til 6,5" i dørene foran.... åssen bil har du? åssen spiller har du? Det er dessverre veldig få pakketilbud som er noe å ha, og jeg skjønner ikke hvorfor såkalte spesialister setter sammen slike pakker. (eller jo, jeg skjønner det, og det er kun for å tjene penger på uvitende kjøpere) Det er bedre å si hva du trenger, og si en makspris du er villig til å gi for dette Lenke til kommentar
hawkman20 Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Har en Peugeot 406 1996 modell. Skal sjekke størrelsen på høytalerene i døra. Nei jeg er egentlig ute etter noen greie 6x9 i hattehylla uten å ha forsterker, men det er vel ganske vanskelig har jeg forstått- Har en LG LAC5900RN med USB og AUX, ikke den beste spilleren men funker ^^ Har ikke tenkt til å bruke så mye peng, men klarer ikke å høre på skurring når jeg skrur littegrann opp Siden jeg for det meste spiller metal, tror dere det hadde vært noe å kjøpt forsterker, 2 6x9 og nytt frontsett? Hvor mye tror dere jeg må ut med da? Og som sagt, ikke ute etter superlyd men noe som kan spille ganske høyt uten å skurre Endret 23. mai 2010 av hawkman20 Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Kamerat av meg har denne: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4103&katid=40&mid=m436&id=&vn=736 Og til mitt bruk, og hans for den saks skyld, så er den mer enn nok. Men får god lyd og veldig godt trykk. En god pris vil jeg si. Jeg kjøpte samme bass og en annen forsterker til min, siden de høyttalerne jeg har er bra nok fant jeg ut. Aldri vært mer fornøyd. Med en kanal pr. 6*9 og de to siste kanalene brokoblet så får man "øyebass", som vi kaller det Kjenner det røsker i øyet, og det er digg! Lønner seg da også å ha en god spiller med diverse innstillinger som kan booste evt. bass etc. Endret 23. mai 2010 av --Volvo850-- Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Her har vi nok et eksempel på folk som har blitt "lurt" av "spesialistene" og kjøpt en helt ubrukelig pakke, denne pakka er ennå værre en clarion pakka som nevnes over her. Men det værste er vel kanskje at vedkommende er såpass lite kresen, at han synes dette låter bra. 6x9" i hatthylla, er ingen god ide når du skal ha sub i bagasjen, for da påvirkes 6x9" av trykket fra suben, og låter ræva. Skal man på død og liv ha 6x9" baki, så må de i det minste ha kasser.... Men lyd bak er ikke nødvendig hvis man har et bra frontsett, og bruker litt tid på monteringen av det. Det er tross alt foran du sitter og kjører Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Alt kommer selvfølgelig ann på hva man er ute etter. Til mitt bruk er en slik pakke mer enn nok. Ikke alle må ha anlegg til 10 lapper eller mer. Og for the record. Har du hørt denne pakken "in action"? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Ja, det har jeg, og det låter ikke spes bra... men det hjelper hvis man kutter ut 6x9" eller har kasser til dem, og skaffer en kraftigere forsterker til suben, da blir det ikke så ille. Det skal ikke så mye til før man hører at suben sliter som følge av liten forsterker, men problemet er at de som ikke vet bedre tror at det skal være sånn, og atpå til er fornøyd med det. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Hør på cossie, han har skjøøønt det. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Det der er ikke noe å ha, forsterkeren er alt for svak til å drive en så tungdrevet sub. Også er det ikke sikkert du har plass til 6,5" i dørene foran.... åssen bil har du? åssen spiller har du? Det er dessverre veldig få pakketilbud som er noe å ha, og jeg skjønner ikke hvorfor såkalte spesialister setter sammen slike pakker. (eller jo, jeg skjønner det, og det er kun for å tjene penger på uvitende kjøpere) Det er bedre å si hva du trenger, og si en makspris du er villig til å gi for dette De nissene der burde ingen høre på, de er KUN ute etter å selge mest mulig for høyest mulig pris. En jeg kjenner fikk de til å installere komplett anlegg i bilen sin, til pris av 35 tusen. Til fronthøyttalere hadde de brukt Polk 5.25 coax..... Den butikken der holder jeg meg unna i størst mulig grad, og prøver også å advare andre mot den, men er ikke så lett å få folk til å forstå, alle tror jo at de er eksperter. Alle her på bygda tror man trenger kondensator i anlegget for at lysa ikke skal blinke, og jeg vet hvem sin skyld det er, for å si det sånn. Lenke til kommentar
hawkman20 Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Nå tenkte jeg 6x9 i hattehylla uten noe bass i det tilfelle da Cossiemk1 Endret 23. mai 2010 av hawkman20 Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Det hjelper jo lite, for membranen vil uansett bevege seg av trykket fra suben. Men siden du ikke skal spille bass med dem, så kan du montere dem i små kasser, men det er mye bedre å bruke pengene på bedre fornthøyttalere Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Tror kanskje han mente at han ikke skal ha sub, cossie. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Ok, da kan jeg til nød gå med på 6x9" i hatthylla Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Ok, da kan jeg til nød gå med på 6x9" i hatthylla Nei det kan du ikke. Heller penger på et tre-veis frontsett som gir go bass foran. Forresten de SR5250-midwooferne du anbefalte har utrolig bra midbass til å være så små! Lenke til kommentar
hawkman20 Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Ok =) Men hvor mye kan jeg dra uten forsterker? Spilleren min er 53 watt x 4 Går det med feks. slike http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=3994&katid=645&mid=m436&id=&vn=736 ? Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Spiller-specs er alltid "MAX watt", og det teller ikke. Er vel bare 19w rms... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå