Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilstereopakker fra bilradiospesialisten...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der er ikke noe å ha, forsterkeren er alt for svak til å drive en så tungdrevet sub.

Også er det ikke sikkert du har plass til 6,5" i dørene foran.... åssen bil har du? åssen spiller har du?

 

Det er dessverre veldig få pakketilbud som er noe å ha, og jeg skjønner ikke hvorfor såkalte spesialister setter sammen slike pakker. (eller jo, jeg skjønner det, og det er kun for å tjene penger på uvitende kjøpere)

 

Det er bedre å si hva du trenger, og si en makspris du er villig til å gi for dette ;)

Lenke til kommentar

Har en Peugeot 406 1996 modell. Skal sjekke størrelsen på høytalerene i døra. Nei jeg er egentlig ute etter noen greie 6x9 i hattehylla uten å ha forsterker, men det er vel ganske vanskelig har jeg forstått- Har en LG LAC5900RN med USB og AUX, ikke den beste spilleren men funker ^^ Har ikke tenkt til å bruke så mye peng, men klarer ikke å høre på skurring når jeg skrur littegrann opp :ermm:

Siden jeg for det meste spiller metal, tror dere det hadde vært noe å kjøpt forsterker, 2 6x9 og nytt frontsett?

Hvor mye tror dere jeg må ut med da? Og som sagt, ikke ute etter superlyd men noe som kan spille ganske høyt uten å skurre :p

Endret av hawkman20
Lenke til kommentar

Kamerat av meg har denne:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4103&katid=40&mid=m436&id=&vn=736

Og til mitt bruk, og hans for den saks skyld, så er den mer enn nok.

Men får god lyd og veldig godt trykk.

En god pris vil jeg si.

 

Jeg kjøpte samme bass og en annen forsterker til min, siden de høyttalerne jeg har er bra nok fant jeg ut. Aldri vært mer fornøyd.

 

Med en kanal pr. 6*9 og de to siste kanalene brokoblet så får man "øyebass", som vi kaller det :D

Kjenner det røsker i øyet, og det er digg!

 

Lønner seg da også å ha en god spiller med diverse innstillinger som kan booste evt. bass etc.

Endret av --Volvo850--
Lenke til kommentar

Her har vi nok et eksempel på folk som har blitt "lurt" av "spesialistene" og kjøpt en helt ubrukelig pakke, denne pakka er ennå værre en clarion pakka som nevnes over her.

Men det værste er vel kanskje at vedkommende er såpass lite kresen, at han synes dette låter bra.

 

6x9" i hatthylla, er ingen god ide når du skal ha sub i bagasjen, for da påvirkes 6x9" av trykket fra suben, og låter ræva. Skal man på død og liv ha 6x9" baki, så må de i det minste ha kasser.... Men lyd bak er ikke nødvendig hvis man har et bra frontsett, og bruker litt tid på monteringen av det. Det er tross alt foran du sitter og kjører ;)

Lenke til kommentar

Ja, det har jeg, og det låter ikke spes bra... men det hjelper hvis man kutter ut 6x9" eller har kasser til dem, og skaffer en kraftigere forsterker til suben, da blir det ikke så ille. Det skal ikke så mye til før man hører at suben sliter som følge av liten forsterker, men problemet er at de som ikke vet bedre tror at det skal være sånn, og atpå til er fornøyd med det.

Lenke til kommentar

Det der er ikke noe å ha, forsterkeren er alt for svak til å drive en så tungdrevet sub.

Også er det ikke sikkert du har plass til 6,5" i dørene foran.... åssen bil har du? åssen spiller har du?

 

Det er dessverre veldig få pakketilbud som er noe å ha, og jeg skjønner ikke hvorfor såkalte spesialister setter sammen slike pakker. (eller jo, jeg skjønner det, og det er kun for å tjene penger på uvitende kjøpere)

 

Det er bedre å si hva du trenger, og si en makspris du er villig til å gi for dette ;)

 

De nissene der burde ingen høre på, de er KUN ute etter å selge mest mulig for høyest mulig pris. En jeg kjenner fikk de til å installere komplett anlegg i bilen sin, til pris av 35 tusen. Til fronthøyttalere hadde de brukt Polk 5.25 coax..... Den butikken der holder jeg meg unna i størst mulig grad, og prøver også å advare andre mot den, men er ikke så lett å få folk til å forstå, alle tror jo at de er eksperter. Alle her på bygda tror man trenger kondensator i anlegget for at lysa ikke skal blinke, og jeg vet hvem sin skyld det er, for å si det sånn. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...