Decoman Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Hvis noen har oppgradert fra Zalman til Noctua som nedenfor håper jeg de kan legge igjen en kommentar. Zalman CNPS9700 NT (764 gram) Noctua NH-U9B SE2 (550/640 gram) Jeg fant en kompatibilitetsliste for hovedkort hos Noctua så da veit jeg at NH-U9B SE2 kjøleren passer til mitt MSI P35 platinum hovedkort. Endret 23. mai 2010 av Decoman Lenke til kommentar
Antec900 Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Hei forskjellen blir at med den Noctua kjøleren blir det varmere, så jeg ville gått over til Noctua NH-12, da blir det over 20 graders forskjell, den er også kompatibel med hovedkortet ditt hvis jeg ikke husker feil..! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=496004 Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Ojsan, jeg glemte helt denne tråden. Haha, tilfeldigvis så er det slik at jeg kjøpte akkurat den modellen. Jeg sjekka kompatibiliteten til hovedhortet med tabellene hos Noctua. Er kjempefornøyd med denne! Skal se om jeg får kjøpt flere vifter av de to som følger med denne cpu kjøleren. Bestilte fra Netshop og hentet den selv ved å ta t-bane med avstigning på Kalbakken stasjon, og så er det en liten gåtur, med en liten snarvei ned skråninga ikke så langt unna hentebua til Netshop. Edit: Jeg vil legge til at det var et par ting som jeg la merke til under installasjon av Noctua NH-U12 SE2. Med mitt MSI P35 platinum hovedkort, så måtte jeg fjerne en overgang for strømmen, for en plugg som går ned ved ca ved siden av cpu'en. Jeg er glad jeg satte på viftene før jeg satte kjøleren på hovedkortet, ellers ville det vært veldig lite plass til å få satt på viftebøylene i etterkant for den ene vifta. Neste greie er å kjøpe flere vifter, og såkalte asfaltplater for å dempe vibrasjoner i kabinettet. Edit2: Da fikk jeg bestilt to stk, såkalt Bitumen dempematte pakker a 1.5 mm & 4mm. Dette leveres visst i min lokale Rimi butikk med "MyPack" forsendelse. Bestilt fra Ljudia.no. Frakt koster visst 99,- kr Edit3: Hah, dama i butikken forteller om at TollpostGlobe er i streik, noe som gjør at kunder med varer levert av MyPack tydeligvis ikke får varene sine med det første. Endret 2. juni 2010 av Decoman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå