Gå til innhold

Forslag: Ringe gratis til en mobil hvor som helst i verden?


Anbefalte innlegg

Nå er jeg ikke flink med programmering men jeg vet såvidt hva som skal være mulig & ikke...

 

Vet ikke om dette eksisterer men jeg har tenkt over en metode å kunne ringe gratis til i mobil hvor som helst i verden (ved hjelp av internett )

 

Man trenger da 2 pc-er , 2 bokser koblet til dem ( boksene innholder simkortene og skal være et slags adapter mellom pc-en og simkortet )

 

Vi trenger også 4 simkort hvor 2 og 2 kan ringe hverandre gratis ( feks telenor familie i Norge & noe lignende i det andre landet)

 

Følg pilene mellom mobilene "fra" og "til".

post-81752-1274590658,3836_thumb.jpg

noen som vet hvordan dette kan fåes til i praksis ? :)

Endret av peace2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Boksene" du snakker om kunne vel enkelt og greit ha vært mobiltelefoner hvor du kunne fått minijackplugg ut- og inngang, slik at du kunne koble dem rett i datamaskinens lydporter.

 

Men jeg regne med du måtte hatt noe programvare på datamaskinene som lar deg styre Skype via mobilen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette er vel noe for Asterisk? :)

Men det er ingen triviell sak.

Hvorfor ikke bare bruke Skype direkte?

 

-C-

meninga er å nå områder uten internett dekning ( uten billig/kraftignok intenett dekning), ved at pc2 vidresender samtalen (oprinlig fra mobil1) til mobil2.

 

Er det ikke mulig å kode et program som behandler samtalene til og fra mobilene? evnt vidresende det gjennom VOIP? bare lurer =)

 

Ja "boksene" kunne vært hva som helst,noe som gir kontakt mellom pc og simkort :)

 

I praksis bør det være like enkelt som å lagre kontakt 2 i mobil 1 lista & ringe direkte mens programmet på pc-ene gjør resten. pc-ene skal på en måte fungere som "servere" :)

 

Så er det bare å ta med seg laptoppen til hotellen og mobilen når du er på ferie , gi folk i norge nr ditt dem ringer deg mens du er ute å rusler uten at du måtte ut med roaming penger/lignende. ble rundt 1500kr sist jeg var ute :D

Endret av peace2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...