peace2 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Nå er jeg ikke flink med programmering men jeg vet såvidt hva som skal være mulig & ikke... Vet ikke om dette eksisterer men jeg har tenkt over en metode å kunne ringe gratis til i mobil hvor som helst i verden (ved hjelp av internett ) Man trenger da 2 pc-er , 2 bokser koblet til dem ( boksene innholder simkortene og skal være et slags adapter mellom pc-en og simkortet ) Vi trenger også 4 simkort hvor 2 og 2 kan ringe hverandre gratis ( feks telenor familie i Norge & noe lignende i det andre landet) Følg pilene mellom mobilene "fra" og "til". noen som vet hvordan dette kan fåes til i praksis ? Endret 23. mai 2010 av peace2 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 "Boksene" du snakker om kunne vel enkelt og greit ha vært mobiltelefoner hvor du kunne fått minijackplugg ut- og inngang, slik at du kunne koble dem rett i datamaskinens lydporter. Men jeg regne med du måtte hatt noe programvare på datamaskinene som lar deg styre Skype via mobilen. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Dette er vel noe for Asterisk? Men det er ingen triviell sak. Hvorfor ikke bare bruke Skype direkte? -C- Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Dette er vel noe for Asterisk? Men det er ingen triviell sak. Hvorfor ikke bare bruke Skype direkte? -C- meninga er å nå områder uten internett dekning ( uten billig/kraftignok intenett dekning), ved at pc2 vidresender samtalen (oprinlig fra mobil1) til mobil2. Er det ikke mulig å kode et program som behandler samtalene til og fra mobilene? evnt vidresende det gjennom VOIP? bare lurer =) Ja "boksene" kunne vært hva som helst,noe som gir kontakt mellom pc og simkort I praksis bør det være like enkelt som å lagre kontakt 2 i mobil 1 lista & ringe direkte mens programmet på pc-ene gjør resten. pc-ene skal på en måte fungere som "servere" Så er det bare å ta med seg laptoppen til hotellen og mobilen når du er på ferie , gi folk i norge nr ditt dem ringer deg mens du er ute å rusler uten at du måtte ut med roaming penger/lignende. ble rundt 1500kr sist jeg var ute Endret 2. juni 2010 av peace2 Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Asterisk er tydeligvis løsningen for deg. Jeg har ikke lest noe om å koble sammen to Asterisk-løsninger men jeg vil tro det ikke skal være spesiellt vanskelig. Derimot er jeg usikker på om det er noen stabil "mobil-kanal" for Asterisk for tiden. -C- Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 En bedre løsning er vel å legge noen få kroner i skype kredit og gjøre slik: Skrype kredit koster da ingenting nesten. https://buy.skype.com/paymonthly/intl/no/?currency=NOK&source=account Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå